جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نشست ویژه ساماندهی بازار ارز با حضور روحانی

دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۳
کد مطلب: 602806
بر اساس گزارشی که بانک مرکزی ارائه داد و طبق اظهارات وزیر اقتصاد، هیچ عامل اقتصادی خاصی که بتواند التهابات کنونی بازار ارز را توجیه کند از نظر ما وجود ندارد لذا شرایطی که امروز در شرایط بازار ارز وجود دارد فضایی کاملا غیراقتصادی و روانی است که آثار و تبعات ناشی از آن در حوزه کلان اقتصاد کشور امروز شرایطی را ایجاد کرده است.
نشست ویژه ساماندهی بازار ارز با حضور روحانی
به گزارش جهان نيوز، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از جلسه امشب مدیران ارشد اقتصادی کشور با رئیس جمهور برای بررسی نهایی راهکار‌های کاهش التهابات بازار ارز خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس پس از پایان جلسه کمیسیون اقتصادی با حضور رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد برای بررسی علل نوسانات نرخ ارز در جمع خبرنگاران گفت: در پی التهابات ارزی اخیر و در هفته‌های پایانی سال ۹۶ کمیسیون اقتصادی نشست‌های تخصصی را در سال ۹۶ برگزار کرده بود. امروز نیز نشست دیگری برگزار شد. 

نماینده مردم کرمان گفت: بر اساس گزارشی که بانک مرکزی ارائه داد و طبق اظهارات وزیر اقتصاد، هیچ عامل اقتصادی خاصی که بتواند التهابات کنونی بازار ارز را توجیه کند از نظر ما وجود ندارد لذا شرایطی که امروز در شرایط بازار ارز وجود دارد فضایی کاملا غیراقتصادی و روانی است که آثار و تبعات ناشی از آن در حوزه کلان اقتصاد کشور امروز شرایطی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در این جلسه اقداماتی که باید به فوریت در دستور کار بانک مرکزی قرار گیرد در این جلسه تشریح شد، اظهار داشت: خوشبختانه اعضای کمیسیون اقتصادی از هفته‌های قبل روی طرح دو فوریتی برای مدیریت بازار ارز کار کرده بودند که این طرح در این جلسه به اطلاع نمایندگان، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی رسید.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اطلاع پیدا کردیم دولت هم همزمان با ارائه طرح ما بسته پیشنهادی را برای ساماندهی بازار ارز در دستور کار دارد. طبق اطلاعاتی که در جلسه ارائه شد بعد از نشست ما نشست مدیران ارشد اقتصادی دولت در ریاست جمهوری برگزار می‌شود که قرار است امشب راهکار‌ها را جمع بندی کنند. 

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه دولت باید عزم خود را برای کاهش التهابات ارزی جزم کند گفت: از نگاه دولت هم طبق گزارشی که در کمیسیون ارائه شد التهابات بازار ارز قابل قبول نیست.

وی گفت: کمیسیون اقتصاد فردا پس از جلسه امشب دولت جلسه کارشناسی خود را برگزار خواهد کرد و جمع بندی خود را برای راهکار‌های کاهش التهاب بازار ارز ارائه می‌کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دو تصمیم نهایی برای موضوع اتخاذ خواهد شد، گفت: یک توافق مجلس با دولت برای اجرای برنامه‌هایی که به راحتی می‌تواند التهاب بازار را آرام کند و در صورت عدم توافق مجلس در قالب طرح دو فوریتی دولت را مکلف به اجرای این راهکار‌ها خواهد کرد.

پورابراهیمی ادامه داد: امروز اعضای کمیسیون اقتصادی انتقاداتی جدی را نسبت به عملکرد بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز مطرح کردند و نسبت به اقدامات بانک مرکزی در سال گذشته برای کاهش التهابات بازار ارز اعتراض داشتند.

وی تاکید کرد: به مردم قول می‌دهیم که مجلس شورای اسلامی با تمام توان خود برای مدیریت بازار ارز دفاع می‌کند. در روز‌های آینده برنامه جامع دولت را بررسی خواهیم کرد.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *