سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - 11 Jun 2024
 
۰

ثروتهای کشور به تنهایی موجب پیشرفت نمی‌شوند

شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 601869
یک کارشناس اقتصادی گفت: وجود ذخایر غنی و ثروت‌های بسیار در کشور بدون برنامه توسعه‌ای صحیح، موجب پیشرفت نمی‌شود.
ثروتهای کشور به تنهایی موجب پیشرفت نمی‌شوند
به گزارش جهان نيوز، مهدی رستمی کارشناس امور اقتصادی درمورد راهکار‌های پیشرفت اقتصاد کشور، اظهار کرد: ایران دارای نیرو‌های مولد بسیاری است و با استفاده از نیروی جوان می‌تواند از گردنه‌های سخت اقتصادی عبور کند و یا اینکه چالش‌ها را به حداقل برساند.

رستمی ادامه داد: تقویت احساس مسئولیت در مدیران می‌تواند بسیاری از موانع را از میان ببرد ، اما متاسفانه بسیاری از مدیران ارشد تنها به دنبال توجیه اشتباه و یا کم کاری‌های خود هستند.

کارشناس امور اقتصادی افزود: در اقتصاد ایران، رانت‌هایی وجود دارد که مسئولان به سختی در برابر آنها ایستادگی می‌کنند و در برخی از مواقع  نیز از مقابله با آنها هراس دارند؛ بنابراین باید مقررات حمایت کننده برای مبارزان مفاسد اقتصادی وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: برخی از مسئولان ارشد گمان می‌کنند که وجود ذخایر غنی و ثروت‌های بسیار در کشور می‌تواند به خودی خود موجب پیشرفت کشور شود؛ در حالیکه بدون برنامه توسعه‌ای صحیح چنین امری ممکن نیست.

کارشناس امور اقتصادی مطرح کرد: آمایش‌های سرزمینی و اولویت‌بندی‌های کشور باید به خوبی تدوین شود چرا که اگر این برنامه‌ها به علت تدوین اشتباه اجرایی و رعایت اصول نشود، بخش قابل توجهی از منابع هدر می‌رود.

رستمی گفت: دولتمردان باید تجهیز و به کارگیری فناوری روز دنیا در تمامی بخش‌های کشور را در اولویت قرار دهند، چرا که به روزرسانی زیرساخت‌ها موجب شفافیت و بهره‌وری حداکثری می‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *