جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۳
گزارش/ واکنش توییتری دانشگاهیان به گستاخی ولیعهد سعودی

وقتی گاو شیرده حامی اسرائیل می‌شود+عکس

پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۶
کد مطلب: 601785
شاهزاده سعودی دوباره به لفاظی علیه ایران و رهبر انقلاب پرداخت و مدعی شد ایران بخشی از «مثلث شرارت» در منطقه است که می‌خواهد بر آن حکمرانی کند.
وقتی گاو شیرده حامی اسرائیل می‌شود+عکس
به گزارش جهان نيوز، صدام کوچولوی سعودی طی این هفته دوباره به لفظی علیه ایران و رهبر انقلاب پرداخت. بن‌سلمان با اظهار نگرانی از نفوذ ایران با تشبیه کشورمان ایران به آلمان هیتلری، مستقیما رهبری انقلاب را با اتهام و ادبیاتی سخیف خطاب قرار داده و به جمهوری اسلامی ایران و آیت الله خامنه‌ای توهین کرده است.ولی عهد سعودی با تکرار ادعا‌های بی‌پایه و اساس علیه ایران، مدعی شد ایران بخشی از «مثلث شرارت» در منطقه است که قصد دارد بر آن حکمرانی کند.

بن‌سلمان در مصاحبه با نشریه «آتلانتیک» در توضیح این مثلث شرارت، مدعی شد: «اولین ضلع این مثلث رژیم ایران است که می‌خواهد ایدئولوژی افراطی خود را رواج دهد... در مثلث شرارت، آن‌ها قصد دارند با توسل به قدرت، یک امپراطوری ایجاد کنند».
وی در ادامه ادعاهایش علیه ایران افزود: «انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ رژیمی بر پایه یک ایدئولوژی شرورانه ایجاد کرد... ما با ایدئولوژی رژیم ایران مشکل داریم. مشکل ما این است که از نظر ما آن‌ها حق دخالت در امور ما را ندارند».ولی عهد سعودی درباره رویکرد‌های «باراک اوباما» و «دونالد ترامپ» رؤسای جمهور پیشین و فعلی آمریکا علیه ایران گفت: «اوباما تاکتیک متفاوتی داشت. اوباما معتقد بود اگر به ایران فرصتی برای گشایش بدهد، آن‌ها تغییر می‌کنند. اما رژیمی با چنین ایدئولوژی به این زودی‌ها باز نخواهد شد.

کاربران دانشجوی فضای مجازی پس از گستاخی دامنه‌دار بن‌سلمان با به این مساله واکنش نشان دادند. نعیمه آقانوری از فعالین فرهنگی در زمینه شعر و ادبیات در این زمینه نوشت: یه ضرب‌المثلم هست که میگه وقتی می‌خوای درمورد رهبر ما حرف بزنی، دهنتو ببند!‌ای مگس؟! عرصه سیمرغ نه جولانگه توست!
 
وقتی گاو شیرده حامی اسرائیل می‌شود/ بن‌سلمان خفه‌شو!

فرهاد گلزار هم با اشاره به تاریخچه چگونگی شکل‌گیری وهابیت توسط انگلیس در عربستان نوشت: یارو با کشتار قبائل دیگه و کمک انگلیسا سرزمین حجاز رو تصرف کرده و سمی‌ترین نوع افراط دینی رو که وهابیت اسمشه در همه دنیا ترویج میده و اسم نحس خانوادگیشون رو گذاشتن رو کشور، اونوقت به ایرانیا میگه قاتل ایدوئولوگ!
وقتی گاو شیرده حامی اسرائیل می‌شود/ بن‌سلمان خفه‌شو!

رسول هم در خصوص ارتباط هولوکاست و مزخرفات ولیعهد احمق سعودی گفت: جدای از #هولوکاست که صهیونیست‌ها با توطئه برای برای باج گرفتن از المان نازی درست کردند، که بعد معلوم شد به کُل دروغ است، اما حالا عربستان که دستش تا مرفق در خون مردم خاورمیانه و بخصوص یمن است دیگران را متهم میکند، درحالی که چند سور به #هیتلر در شیوه کشتار زده‌اند.
وقتی گاو شیرده حامی اسرائیل می‌شود/ بن‌سلمان خفه‌شو!

وقتی گاو شیرده حامی اسرائیل می‌شود!
در حالی که راهپیمایی‌های مسالمت آمیز مردم غزه در اعتراض به اشغالگری صهیونیست‌ها همچنان توسط نظامیاناین رژیم به خاک وخون کشیده می‌شوند وتاکنون ۱۹ شهید و یک هزار و ۳۰۰ نفر زخمی بر جای گذاشته است، محمد بن سلمان در اظهاراتی ضد فلسطینی گفته است که اسرائیلی‌ها حق دارند سرزمین خودشان را داشته باشند و ما منافع مشترکی با رژیم صهیونیستی داریم. محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در این خصوص گفت: ما منافع مشترک زیادی با اسرائیل داریم. معتقدیم این حق فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها است که در سرزمین شان زندگی کنند.

ولیعهد سعودی همچنین مدعی شد: در قبال مسجد الاقصی و حقوق ملت فلسطین احساس نگرانی می‌کنیم. اما هیچ مشکلی با هیچ ملت دیگری نداریم. باید به توافقنامه صلح دست یافت تا از این طریق ثبات همگان و برقراری روابط طبیعی تضمین شود. چنانچه صلح محقق شود، اسرائیل و کشور‌های حوزه خلیج فارس مصالح مشترکی خواهند داشت.
 
کمیته یهودیان آمریکا در یک پیام توییتری از اظهارات اخیر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در مصاحبه با نشریه آتلانتیک که موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت، استقبال کرد.عبدالحسین خسروپناه استاد دانشگاه در این زمینه نوشت: سخنان اخیر #بن_سلمان و #ترامپ در خصوص محور شرارت دانستن ایران در منطقه و مشروع خواندن #رژیم_صهیونیستی به خوبی نشان داد که چگونه نیولیبرالیسم مدعی عقلانیت و وهابیت ضد عقلانیت با هم جمع شده‌اند. پس منتظر ازدواج سلفی گری و روشنفکری در جهان اسلام باشید.
وقتی گاو شیرده حامی اسرائیل می‌شود/ بن‌سلمان خفه‌شو!

وحید یامین‌پور از اساتید دانشگاه و فعالین رسانه در این مورد نوشت: سعودی بدون #اسرائیل و اسرائیل بدون سعودی باقی نخواهد ماند. تعجیل #بن_سلمان در آشکار کردن این واقعیت تلاشی است در راستای آنچه ما می‌خواهیم؛ آنگاه که مستضعفین امّت این واقعیت را دریابند لحظه تاریخی سقوط این ائتلاف فرا رسیده است.
وقتی گاو شیرده حامی اسرائیل می‌شود/ بن‌سلمان خفه‌شو!


فهیمه سنجری از فعالین سابق انجمن اسلامی در دانشگاه تهران هم گفت: شنیده شده شخص ناشناسی به نام بن هیلتر گفته اسرائیل رو به رسمیت میشناسه اینجاست که باید گفت: تنها جعلی‌ها جعلی‌ها را میشناسند.
وقتی گاو شیرده حامی اسرائیل می‌شود/ بن‌سلمان خفه‌شو!


هیتلر سعودی عامل وحدت مردم ایران
یک وبگاه خبری-تحلیلی آمریکایی «جنگ کلامی» محمد بن سلمان، ولیعهد رژیم سعودی علیه ایران را عاملی دانسته که باعث متحد شدن مردم از سلیقه‌های مختلف در این کشور شده است. المانیتور نوشته است: «به نظر می‌رسد جنگ کلامی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی علیه ایران در میان ایرانی‌ها که معمولاً با یکدیگر اختلاف دارند اثر وحدت‌آفرین داشته است.»

رسانه آمریکایی با یادآوری اظهارات اخیر ولیعهد رژیم سعودی که اقتصاد کشورش را از اقتصاد ایران بزرگ‌تر توصیف کرده بود نوشت: «این اظهارات به سرعت واکنش‌هایی را در ایران برانگیخت و مردم، برای ابزار خشم خود به رسانه‌های اجتماعی روی آوردند.»

المانیتور نوشته بسیاری از کاربران ایرانی در توئیتر از محمد بن سلمان انتقاد کردند. عده‌ای گفتند که عربستان سعودی هنوز بعد از گذشت چند سال، در جنگ یمن موفق نشده است.سیده نگار خداپرست در صفحه شخصی توییترش با اشاره به کنایه چندماه قبل رهبر انقلاب به آل‌سعود و دوشیده شدن آن‌ها نوشت: گاو‌های شیرده خیلی دوس دارن دوشیده بشن مثل بن سلمان.
 
وقتی گاو شیرده حامی اسرائیل می‌شود/ بن‌سلمان خفه‌شو!

سارا پویان نیز با ذکر جمله‌ای از امام راحل (ره) گفت: حضرت امام (ره) فرمودن: آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه اونوقت شما گاو شیرده متعفن سعودی که دیگه کاملا غلط کردین از کی تا حالا سیب زمینی جزء میوه‌ها شده.
وقتی گاو شیرده حامی اسرائیل می‌شود/ بن‌سلمان خفه‌شو!

مجتبی آزاد نیز آماری از خرید تسلیحات سعودی نوشت و گفت: جالبه بدونید ریاض دومین واردکننده سلاح در بازه زمانی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷در جهان هست. نه در یمن نه در سوریه نه در عراق هیچ غلطی نکرد و نمیتواند بکند.
وقتی گاو شیرده حامی اسرائیل می‌شود/ بن‌سلمان خفه‌شو!

محمد غفاری، درمورد توصیه وزیر دفاع اسبق امریکا به عربستان نوشت: کالین پاول وزیر دفاع اسبق آمریکا: من به دوستان سعودی توصیه می‌کنم که دست از مشاجره با ایران بردارند، این کشور می‌تواند عربستان را در ظرف چندین ساعت به دوران پیش از عصر صنعتی بازگرداند.
وقتی گاو شیرده حامی اسرائیل می‌شود/ بن‌سلمان خفه‌شو!

منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جوانک وهابی مغزش تحت تاثیر مواد مخدر خراب شده. دستشان تا آرنج در خون مردم بی گناه یمن است بعد میگه ایرانی هیتلری و از این توهمات حین مصرف مواد مخدر.
Canada
٤٠ ساله سوريه و فلسطين دارن ما رو ميدوشن. در اين مورد نظرى ندارى؟!!
Iran, Islamic Republic of
تو دیگه چقدر ...