پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

عقب نشینی ترامپ در برابر جنگ تجاری با چین

چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۸
کد مطلب: 601580
رئیس جمهور آمریکا تلاش برای هرگونه جنگ تجاری با چین را تکذیب کرد.
عقب نشینی ترامپ در برابر جنگ تجاری با چین
به گزارش جهان نيوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر، هرگونه جنگ تجاری با چین را تکذیب کرد.

او در این پیام توئیتری نوشت: ما در جنگ تجاری با چین نیستیم، این جنگ سال‌ها پیش به وسیله احمق‌ها، بی‌کفایت‌ها و افرادی که آمریکا را اداره می‌کردند شکست خورده است. در حال حاضر، ما کسری تجاری ۵۰۰ میلیارد دلاری در سال با دزدی مالکیت معنوی ۳۰۰ میلیارد دلار دیگر را پیش رو داریم. نمی‌توانیم این رویه را ادامه دهیم.

ترامپ در حالی چنین پیامی را در حساب توئیتر خود منتشر کرده است که ساعاتی قبل شورای دولتی چین در اقدامی تلافی جویانه با اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر ۱۰۶ کالای وارداتی آمریکا شامل سویا، خودرو و محصولات شیمیایی موافقت کرد.

ترامپ چندی پیش اعلام کرد، قصد دارد تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات فولاد و تعرفه ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم به آمریکا اعمال کند.

اتحادیه اروپا نیز در واکنش به تصمیم رئیس جمهور آمریکا در خصوص تعرفه فولاد اعلام کرد اگر ترامپ از تصمیم خود عقب نشینی نکند، اتحادیه اروپا نیز تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات کالا‌های آمریکایی به اروپا اعمال خواهد کرد.

منبع: باشگاه  خبرنگاران جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *