جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

جنگ تجاری چین و آمریکا قیمت نفت را کاهش داد

چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۳
کد مطلب: 601576
قیمت نفت در معاملات امروز پس از اینکه چین اعلام کرد تعرفه‌هایی بر تعداد از کالا‌های آمریکایی نظیر محصولات کشاورزی اعمال خواهد کرد و چشم‌انداز جنگ تجاری را تقویت کرد، قیمت نفت در بازار‌های جهانی کاهش یافت.
جنگ تجاری چین و آمریکا قیمت نفت را کاهش داد
به گزارش جهان نيوز، پس از اینکه چین اعلام کرد تعرفه‌هایی بر تعدادی از کالا‌های آمریکایی نظیر محصولات کشاورزی اعمال خواهد کرد، قیمت نفت در بازار‌های جهانی کاهش یافت.

به گزارش رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز پس از اینکه چین اعلام کرد تعرفه‌هایی بر تعداد از کالا‌های آمریکایی نظیر محصولات کشاورزی اعمال خواهد کرد و چشم‌انداز جنگ تجاری را تقویت کرد، قیمت نفت در بازار‌های جهانی کاهش یافت.

چین، بزرگ‌ترین واردکننده مواد خام، طرح دولت ترامپ برای اعمال تعرفه بر ۵۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی از چین را با فهرستی از کالا‌های آمریکایی که بر آن‌ها تعرفه وضع کرده است، تلافی کرد. این فهرست شامل هواپیما، خودرو، ویسکی و مواد شیمیایی است.

بازار اوراق قرضه و کالا‌های اساسی به شدت سقوط کرد که نشان دهنده ناآرامی میان تاجران و سرمایه‌گذاران است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۸۹ سنت کاهش ۶۷.۲۳ دلار فروخته شد. تاکنون ارزش این نوع در این هفته نزدیک به ۵ درصد کاهش یافته است.

هر بشکه نفت خام امریکا نیز با ۹۷ سنت کاهش ۶۲.۵۴ دلار معامله شد.

همچنین قیمت نفت در ساعات اولیه معاملات در آستانه احتمال افزایش ذخایر نفت آمریکا تحت فشار قرار گرفته بود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *