جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۶۵

چرا رهبری ورود نمی‌کنند؟ مشکل حل نشدن مشکلات کجاست؟

يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب: 599964
وظیفه رهبری چیست؟ طبق اصل 110 قانون اساسی 9 وظیفه برعهده رهبری است. از میان این نه وظیفه، تعیین سیاست‌های کلی‌ نظام و نظارت بر آن، فرماندهی کل قوا سه از اصلی‌ترین وظایف رهبریست.
چرا رهبری ورود نمی‌کنند؟ مشکل حل نشدن مشکلات کجاست؟
گروه سیاسی جهان نيوز، کمیل خجسته: مگر وضع اقتصادی خراب نیست؟ چرا رهبری ورود نمی‌کنند؟ وجه اشتراک سوالات این‌چنینی یک چیز است: رهبری و مشکلات جاری در حوزه اقتصاد.
 
وظیفه رهبری چیست؟ طبق اصل 110 قانون اساسی 9 وظیفه برعهده رهبری است. از میان این نه وظیفه،  تعیین سیاست‌های کلی‌ نظام و  نظارت بر آن،  فرماندهی کل قوا سه از اصلی‌ترین وظایف رهبریست.
 
اما قانون اساسی ظرفیت زیادی را در حوزه اجرا برای  رییس جمهور ایجاد کرده است. بیش از سی بند قانون اساسی وظایف رییس قوه مجریه را به صراحت معلوم کرده است. مثلا  اصل28 دولت را موظف کرده است تا با رعایت نیاز جامعه به مشاغل گوناگون، برای همه افراد  امکان اشتغال به کار و شرایط مساوی را برای احراز مشاغل ایجاد نماید. این وظایف، امکانات گسترده‌ای را به قوه مجریه می‌دهد. آنچنان قوتی قانون اساسی به روسای جمهور داده است که حتی طبق اصل147 دولت در به‌خدمت گرفتن  نیروهای مسلح برای انجام وظایفی مانند تولید و جهاد سازندگی موظف شده است.
 
از طرف دیگر دولت‌ها امکان مهمی دارند به‌نام  بودجه. بودجه در ساختار دیوانسالاری هر کشوری چنان جایگاهی دارد که می‌گویند «عدد و رقمش نشان می‌دهد حکومت چگونه بر مردم حكمراني می‌کند.» مسئله اساسی بودجه، تصمیم‌گیری در مورد  منابع محدود است و این تصمیم‌گیری را دولت با نظارت مجلس انجام می‌دهد. از آنجا که منابع همه دولت‌ها محدود است؛ براساس این محدودیت و با توجه به سیاست‌های کلی است که دولت‌ها تصميم می‌گیرند كه هر يك تومان را به‌جاي برنامه آموزش به بهداشت و درمان يا دفاع یا فرهنگ اختصاص دهند و یا بالعکس؟ بودجه علاوه‌بر  سند اولویت‌بندی ،  سند علامت‌دهی برنامه دولت از لحاظ اقتصادی و مالی دولت هم هست.
 
چرا رهبری یک نفری را  منصوب نمی‌کند تا این مشکل رفع شود؟
وظیفه رهبری صیانت از آرمان مردم‌سالاری و حفظ انقلاب است. مردم خود حاکمانشان را انتخاب می‌کنند. اشخاص و مجریان را مردم انتخاب می‌کنند. مردم با انتخابشان مشخص می‌کنند که چه کسی از این منابع قدرت در چارچوب قانون استفاده کند. در این حوزه‌های اجرایی آنجایی رهبری ورود می‌کنند که چارچوب انقلاب در معرض خطر قرار گرفته شده باشد.
 
برای اجرایی شدنش  حکم حکومتی بدهند؟
آیا مشکل نبود حکم است؟ آیا در حوزه اقتصاد با ابلاغیه اقتصاد مقاومتی تکلیف روشن نشده است. ابلاغیه‌ای که تقریبا یک  اجماع روی آن شکل گرفته است.
پس مشکل در چیست؟ تصمیم هست. تکلیف روشن شده است. مثلا درباره همین تحریم‌ها یکی از راه‌هایی که قرار شد پیگیری شود تبادل ارزی  منهای دلار بود.  نگاه به شرق مشتاق به‌جای اروپای مسخّر امریکا بود. اما مشکل  فقدان اجرا است.
 
تجربه نشان داده هر جا  عقلانیت انقلابی به اجرا درآمد نتیجه آن شیرین و گوارا بود. آنجا که یکی مثل  قاسم سلیمانی از زندگی عادی خود را رها می‌کند و سال‌ها در بیابان‌های تدمر و دمشق برای امنیت مردمش جهاد می‌کند. انقلاب از این دست تجربیات زیاد داشته است. رزمندگان جنگ تحمیلی، دانشمندان هسته‌ای، دانشمندان موشکی، دانشمندان رویان و نانو و...راه‌حل عبور از مشکلات بودند. خاک انقلاب حاصل‌خیز است. آیا نباید این تجربه را تکثیر کرد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
کاربر محترم . با تشکر. شما نیازمند مطالعه بیشتر هستید اظهار نظرات احساسی و تابعی از نظرات غیر کارشناسی شما را بجایی نمی رساند. جهان نیوز
رهبری را دوست دارم اما....
Iran, Islamic Republic of
...
...کی قرار است ما صاحبان اصلی انقلاب مالک واقعی شویم. هنوز پابرهنه ایم بخدا..!

.
Iran, Islamic Republic of
ما نه تنها رهبری را دوست داریم، بلکه پیرو محض ایشان، به عنوان نایب امام زمان، هستیم و در اجرای دستورات ایشان، جان ناقابلمان را پیشکش میکنیم. بدون اما و اگر.
Iran, Islamic Republic of
درست انتخاب کنید تا توی هچل نیافتید نه اینکه مردم خراب کنن و بگن رهبر جمعش کنه
Iran, Islamic Republic of
احسنت.مساله همینه.دموکراسی یعنی همین. مردم هم باید مسولیت اعمالشان را بپذیرند. این مسأله اختصاص به مسولیت نداره. لطفاً احساساتی به ای مطلب نظر نکنید
Iran, Islamic Republic of
با تدبیر و امید و انتخاب راه آقای دکتر روحانی منتخب اصلی مردم که همان راه آیت الله هاشمی و همان راه حجت الاسلام خاتمی ست همان ، تمام مشکلات اصلی مردمی که به او رای دادن از جمله کنسرت و نداشتن دیوار در پیاده رو ها و برداشته شدن گشت ارشاد عملی میشود . مردم از رای خود دفاع میکنند و هیچ چیزی مهمتر از برگزار شدن کنسرت در این کشور برایشان مهم نیست . مشکلات اقتصادی هم همه یک مشت حرف مفت است که دلواپسان و اصولگراها و رئیسی و علم الهدی و قالیباف و جلیلی در ذهن مردم کرده اند .
زنده باد آزادی کنسرت های خیابانی
زنده باد رفتن زنها به استادیوم
زنده باد آزادی پوشش و ساپورت
زنده باد تدبیر و امید با رای 65 درصدی مردم ایران
به امید مجلس یکدست طرفدار تدبیر و امید و اصلاح طلب بدون حضور حتی یک بچه حزب اللهی و تندرو و ذوب در ولایت و دلواپس
بیژن
خداوندا!اگر نویسنده این متن قابل هدایت است،هدایت کن واگر نیست تقاس خون شهید حججی ها را ازشون بگیر!چقدر خون دل بخوریم و به خاطر امر رهبری در مقابل این همه جهالت سکوت کنیم؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
نیست عزیزم قابل هدایت نیست این میگه همه سرشون به فساد اخلاقی گرم باشه و اونوقت خودبخود شکم گرسنه خودشون و نیز فساد مالی و اخلاقی سران منتخب خودشون یادشون می ره لذا به راحتی قابل استثمار خواهند بود پس میشه با جملات عدالت تدبیر و امید اینا رو هر لحظه پیچوند و اینا هم بذار منتظر سراب بمونند چون بعد از انجام ماموریت محوله از سوی اربابان آمریکایی صهیونیستی ما هم با غارت اموالشون و نابودی خودشون می رویم دنبال حال و کیف خودمون و به اینها هم می خندیم که البته حقشونه.
M.sh
Iran, Islamic Republic of
جدیدا دقت کردین که هر خبری که راجع به رهبری هست، داعشی ها و مزدوران امریکا وانگلیس وصهیونهای وحشی میان و شروع میکنن به منفی زدن!؟ به خیال خام خودشون از محبوبیت رهبری عزیزمون بکاهند!! اما انقدر احمق هستند که نمیدانند انچه که موجب محبوبیت بین خلق اللّه میشود از جانب خداست والبته بسته به اعمال انسان هست وبس.
پس تا دلت میخواد منفی بزن مزدور بی وجود.
Iran, Islamic Republic of
آفرین درود بر شما
مهدی
United Kingdom
این بنده خدا به کنایه صحبت کرده که جای مثبت دادن داره.
منظورش این است که مردمی که گول آن حضرات را خوردند و به آنها رای دادند توقعی غیر از رفع مشکلات اشرافزاده ها که همان کنسرت و ولنگاری است نباشند.
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی در انتخابات چشم خود را می بندید و هر دروغی را باور میکنید و بنفش بنفش میکنید باید هم پابرهنه بمانید
Iran, Islamic Republic of
تا موقعی که قبول نکردیم که این کشور برای 81 میلیون نفر است نه فقط مال ما و همفکران ما کشور گامی به سوی پیشرفت بر نخواهد داشت.
Iran, Islamic Republic of
برای 80 میلیون نفر نیست. برای هر کسی است که تابع اسلام و قانون اساسیست.
Iran, Islamic Republic of
پس بقیه بریم بیرون،درسته?!
Iran, Islamic Republic of
درسته. دشمنان شرع، نظام و قانون اساسی، بروند بیرون، قبل از اینکه شمشیر ایمان بر سرشون فرود بیاد.
یا تابع قوانین و شرع باشند.
Iran, Islamic Republic of
در فرهنگ شما منتقد یعنی دشمن،معترض یعنی دشمن،پرسشگر یعنی دشمن،کنجکاو یعنی دشمن.فقط مطیع بی چون و چرا میشه هموطن
Iran, Islamic Republic of
خیر. در فرهنگ ما، فقط دشمن یعنی دشمن. حتی دشمنی که در قالب دوست، منتقد، یا معترض باشد.
نشانه دشمنی هم، ضربه به منافع برحق اسلام و مردم است.
Iran, Islamic Republic of
خب کفش پات کن تا پابرهنه نمونی
Iran, Islamic Republic of
سایت جهان ، این تحلیل شما که خیلی آبکی و احساسی بود . باید به این کارشناس شما جایزه بدن .
حسینی
United States

آیا اقتصاد مملکت، ارزش پول آن، اعتقاد ملت به نظام، نفوذ اجنبی در بن دولت و مجلس و نظام، نهادینه گشتن فساد اخلاقی بطور هماهنگ حتی در مدارس، تغییر مسیر ذهنی و فرهنگی مردم به تفکر غربی و غیر اسلامی توسط رسانه ملی و ، ورود دشمن در برنامه های دفاعی با کمک دولت، و و و جزو سیاستهای کلی نظام نیست؟ اگر نیست پس چه هست؟
Iran, Islamic Republic of
اینها همه اش متاثر از انتخاب ماست باید در هنگام انتخابات درست عمل کنیم و گرنه میشه دیکتاتوری اونوقت مسولیت ما چی میشه اتفاقا کمترین هزینه هایی که در نتیجه انتخاب غلط در مسولین انتصابی است یعنی رهبر درست عمل کرده و بیشترین مشکلات بر اساس انتخاب دولتهاست یعنی کم کاری مردم و قبول نکردن نقش شون در این فرآیند.
Iran, Islamic Republic of
نه که نیست. اقتصاد مملکت و نفوذ اجنبی، سیاست کلی نظامه؟! سیاست یعنی قوانین و رهنمودهای کلی، باید و نبایدهای کلان. اینا سیاست نیست، وضعیت جاری و اجرایی مملکته. رهبری، سیاست ها رو درست نوشتن. شمایید که با انتخاب غلط در این نظام ترکیبی که هم ولایت داره هم انتخابات، اون سیاست ها رو بد اجرا میکنید.
ضمنا فرق سیاست با برنامه و اجرا رو مطالعه کن حتما.
Iran, Islamic Republic of
کور بشه اون ملتی که وقتی رهبرش حرف و نظری میده و شاخص برای انتخابات مشخص میکنه بهش میگن مگه دیکتاتوریه و رهبر حق نظر دادن عمومی نداره و وقتی که گندش در میاد که سرشون کلاه رفته میندازن تقصیر رهبر که چرا دیکتاتور نمیشه و قانون رو زیر پا نمیزاره و با دیکتاتوری تو کارهای دولت و مجلس دخالت نمیکنه
Iran, Islamic Republic of
تو یاور هستی بسم الله مثل مدافعان حرم مدافع حریم کشورت در تمام موارد ذکر شده باش و فعالیت های انجام شده ات را در این زمینه نام ببر
Iran, Islamic Republic of
مغلطه نکن. ایشان، راه را نشان دادند.
فعالیتش، دفاع از حریم ولایت. نزدیک شو میبینی فعالیت هامون رو.
Iran, Islamic Republic of
آن 9 وظیفه در قانون اساسی نمونه اختیارات و وظایف است و نه همه. ولی فقیه ولایت مطلقه دارد. به نظرم حضرت آقا می خواهند مردم به این شیوه عادت کنند و درخواست از خود ولی فقیه نداشته باشند و از منتخبین خودشان درخواست کنند. شاید اگر اصل نظام به خطر بیفتد ایشان وارد شوند.
Iran, Islamic Republic of
نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت مطلقه فقیه است ، حضرت امام (ره) بعد از نصیحت بنی صدر و عدم تمکین وی به نصایح امام(ره) ، بلایی بر سر بنی صدر آمد که ادامه آن تا قیامت ادامه دارد .
آدمیزاد
Colombia
مقام رهبری به نظام ،ثبات و استواری میدهند و در شرایط بحرانی میتوانند مستقیما تغییراتی بایسته را در نظام اجرا کنند
اما در کشور ما ارگانهای سیاسی هستند همچون "مجمع تشخیص مصلحت " که بودو نبودشان یکی است
Iran, Islamic Republic of
فقط وضع اقتصاد خراب نیست وضع فرهنگ خرابتر از اقتصاد و وضع عدالت بدتر از هر دو
Iran, Islamic Republic of
چه اصراری داریم رهبری در هر مسأله ای وارد شوند
دولت و مجلس منتخبین خود مردم هستند
و اگر امروز ناکارآمدی هست مردم باید از این به بعد واقعا به نداهایی که دلسوزانه تلاش می کنند تا را از چاه شناخته شود جدی تر توجه کنند
Iran, Islamic Republic of
مقام معظم رهبری در دیدار با آن جانباز محترم فرمودند: " اینها همه حوادث طبیعی یک راه دشوار است به سمت قله" پس به صراحت فرمودند اینها حوادث طبیعی است و نباید توقعی داشت
Iran, Islamic Republic of
آقایون جهان دست از فتنه گری بردارید و پای رهبری رو به فسادهای خود باز نکنید
مهدی
اینها می خواهند این کارهارو بکنند وبه پای حضرت اقا تموم کنند وبگویند که رهبر نمی گذارد ما با دنیا تعامل کنیم واقتصادرو دست کنیم ،ولی کور خوندندمابا ولایت زنده ایم تا زنده ایم رزمنده ایم
Iran, Islamic Republic of
نمیشه که مردم موقع انتخابات اصلا توجهی به حرفهای رهبر نکن و به هر کسی و به هر عقیده و هر حرف دروغ و راستی رای بدهند و بعدا که کار خراب شد بیان و بگن رهبر درستش کنه .
هیچ رهبری نمیتونه بدون حمایت عملی مردمش کاری انجام بده . شعار دادن بسه .
کسانیکه میگن رهبر درستش کنه معلومه اصلا نمیدونن قانون اساسی چیه
تمام نماینده های مجلس با رای مردم انتخاب شدن و رئیس جمهور هم با رای مردم . یعنی اونکه قانون رو مینویسه و اونکه اجرا میکنه همه با انتخاب مردمه . اگه کار خرابه از انتخاب خودمونه . خب چشمامون رو بیشتر باز کنیم و گول حرف دیوارکشیدن تو پیاده رو رو نخوریم و درست انتخاب کنیم نه اینکه دنبال مقصری غیر از خودمون بگردیم
Iran, Islamic Republic of
با این حرفا که میگن رهبری درستش کنه یاد تاریخ جنگ صفین میافتم که بیشتر سربازان حضرت وسط جنگ و موقع قرآن سرگرفتن برگشتن و با شمشیر حضرت علی رو محاصره کردن که اگر با معاویه صلح نکنی می کشیمت و اگر مالک برنمیگشت حضرت رو شهید کرده بودن و خود مردم ابوموسی اشعری رو انتخاب کردن و به انتخاب مولا و اخطار حضرت که گفت ابوموسی مذاکره نکنه توجهی نکردن و بعد از یه مدت که دیدن گندش در اومد اومدن گفتن تقصیر حضرت علی که اینطور شد و باید جلوی ما رو میگرفت و نمیذاشت اینطوری بشه .
تاریخ فقط داره تکرار میشه و مردم همون مردم هستن . فقط بجای شتر سوار ماشین میشن و بجای نان و خرما پیتزا مصرف میکنن
تا جهل مردم هست همین بساط هم هست .
وقتی مچ بند سبز و بنفش دستتون میکردید باید فکر این روزها رو میکردید نه الان رهبری بیاد و دیکتاتوری کنه و بر ضد رای مردم وارد عمل بشه
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
مدل مردم ایران اینطوریه که خراب میکنن و کس دیگه بیاد براشون درست کنه
Iran, Islamic Republic of
آقا همه چی داره میچرخه
هم چرخ سانتیفیوژها
هم چرخ اقتصاد
هم سیبیل بابام
روحانی مچکریم
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر روحانی ما به تو رای دادیم که با پشتوانه 65 درصدی رای مردم جلوی دیکتاتوری را بگیری .
با تمام وجود از تمام برنامه های اقتصادی دولت که باعث راحتی و آسایش مردم شده حمایت می کنیم .
Iran, Islamic Republic of
بهترین دولتی که به فکر مردم بوده و صبح تا شب برای آسایش و راحتی ما کار کرده فقط همین دولت روحانی هستش
Iran, Islamic Republic of
دلار بشه 5000 هزار تومن و بشه 7000 هزار تومن هم مهم نیست . هر کی نداره بره بمیره . ما به روحانی رای ندادیم که حالا فکر و نگرانیمون بشه یه مشت مردم گرسنه . ما کنسرت میخوایم . ما میخوایم بریم ورزشگاه ولی چون زن هستیم نمیتونیم . ما دلمون میخواد مثل بقیه دنیا راحت بریم وسط مردها تو استخر شنا کنید . ما فقط آزادی میخویم والا به روحانی رای نمیدادیم!!!!!!!!!!!
بیژن
...
Iran, Islamic Republic of
خب شما واقعا وسط مردها شنا کردن را عزت می دونید و آزادی ؟؟؟؟ اگر غرب و آمریکا با این طریق به عزت رسیده بود پوشیدن لباس تنگ در دانشگاهاشو ممنوع نمی کرد. برو با بنیان محکم خانواده به آزادی و عزت برس کم فکر
Iran, Islamic Republic of
چقدم بنیان خانواده های ما محکمه!لطفا بفرمایید ب آمار طلاق شهر مذهبی ایران یعنی قم سر بزنید تا بفهمید بنیان خانواده های ما در چ وضعیه
Iran, Islamic Republic of
بنیان خانواده ها، در نتیجه تبعیت از فرهنگ غرب و دوری از فرهنگ اسلام، سست شده، نه در نتیجه تبعیت از فزهنگ صبر و مقاومت اسلام.
قم و غیر قم ندارد. وقتی فرهنگ غلط از ماهواره وارد تهران، و از تهران وارد تمام کشور شد، قم و غیر قم نمیشناسد. به خصوص با وجود شبکه های اجتماعی به دردنخور.
راه حل، تقویت ظرفیت روح انسان، از طریق اسلام و عمل به احکام اسلامی است، ولاغیر.
مهدی
United Kingdom
کنایه بود؟
Iran, Islamic Republic of
آره به همین امید بشین
Iran, Islamic Republic of
مگه برنامه هم داره داداش!!!!!!!!!!!!!
اهورا
Iran, Islamic Republic of
سلام مرا به جناب کمیل خجسته برسانید و محض اطلاع ایشان بگویید که رهبرت خیلی وقته تو گل فرو رفته و تو حالا می گویی چرا ورود نمی کند یکی می خواد او را از بحران نجات دهد . ما به خیر تو امیدی نیست شر مرسان.
س.جواد
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب اهورا.
انسان مومن مثل رهبر عزیز هیچ وقت به بن بست نمیخوره و تو گل فرو نمیره چون به تکلیف الهیش عمل میکنه.
حالا بخشی از مردم و مسیولین به تکلیفشون عمل نمیکنند
مشکل از شما و من و همه رای دهندگان کم بصیرت است.
Iran, Islamic Republic of
خودت تو گلی و دست و پا می زنی قران کریم گفته هر یک از لشکر حق در برابر هزار از لشکر باطل پیروز است و ما با قطره قطره خونمان این پیروزی را به ارمغان می آوریم
Iran, Islamic Republic of
برای رضایت غرب و بخصوص ایالات متحده باید دست از تمام تسلیحاتمون برداریم و سپاه و ارتش رو منحل کنیم تا دنیا ما رو قبول کنه . باید نظریه ولایت فقیه و شورای نگهبان و اسلام و دین رو از قانون اساسی برداریم تا غرب برای ما آغوش باز کنه . باید بهائیت دین رسمی ایران بشه . باید همجنسبازی و تعدد همسری برای زنها و آزاد بودن مراکز جنسی جز قانونمون بشه . باید دست از حجاب و شهدا و تعصبات ناسونالیستی برداریم تا آمریکا قبولمون بکنه که اینها همه ...
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیند پنبه دانه
Iran, Islamic Republic of
غرب به سلاح شما چه كار داره اخه شما به حد اون مي رسيد پاكستان بمب أتم ساخت غرب چه كارش كرد
اين شماييد هر روز كشوري رو تحديد مي كنيد و لشكر كشي داريد پول كشور واينده ملتي رو به هدر مي ديد طبيعي اون جلوتون در بياد
Iran, Islamic Republic of
چقدر قشنگ خودت روبه سادگی زدی. آفرین.
اولا، الان خود غرب، میگه موشک نسازید. شما چکاره ای که میگی کار نداره؟ برو بهشون بگو کار نداشته باشن!
ثانیا، پاکستان بمب اتم ساخت. هند هم ساخت. بعد افتادند به جان هم. اون بمب اتم هم، به درد غرب میخوره برای تهدید کشورهای همسایه. غرب چرا چیزی بگه؟! بخواد چیزی بگه هم. نمیتونه. چون نمیتونه همزمان، تو چند جبهه با کشورها درگیر بشه.
غرب، مشغول کشورهاییه که در جبهه مقاومت اسلامی هستن. نه هند و پاکستان.
ثالثا، ما اصلا دنبال سلاح هسته ای نیستیم و غرب هم این رو میدونه. غرب، دنبال بهانه ای برای مذاکره و عقب راندن ایرانه. اونوقت شما بهانه غرب رو راست دونستی و سر اون داری بحث میکنی؟!
رابعا، غرب، از ایران و کشورهای دنباله روی جمهوری اسلامی که در مواقع لازم، باج سبیل به غرب ندن هراس داره. نه از پاکستان بله قربان گو. پاکستان، با رژیم شاه چه فرقی داره؟ هر دو، محبوب آمریکا بودند. پس مشکل استکبار با کشور نیست. با فرهنگ حاکم بر کشوره.
خامسا تحدید غلطه. تهدید درسته.
سادسا، جمهوری اسلامی، هر روز کدوم کشور رو تهدید میکنه؟!
سابعا، لشگرکشی و مبارزه با داعش، دفاعی بوده. یعنی سربازان داعشی آمریکا و اروپا، اومدن تو منطقه که ما دفاع کردیم. نه اینکه ما حمله کردیم و طبیعی باشه که اونا دفاع کنن! گفتی دفاع طبیعیه. ولی گویا موضع دفاع و حمله رو اشتباه گرفتی. اونی که شروع میکنه بهش میگن حمله. اونی که مانع میشه و از حقش دفاع میکنه میشه مدافع. اول داعش به محور مقاومت حمله کرده یا محور مقاومت به داعش؟!
ثامنا، پول و آینده سیاه امثال تو، برای خودت. ما برای دفاع از اسلام و مظلومان، که واجب دینیست، به پول لشگر کفر نیاز نداریم. بدو برو با پولت خوش بگذرون سرباز سایبری دشمن و بذار ما، به کارهای مهم برسیم.
والسلام
Iran, Islamic Republic of
این مشکلات شدید امروز کیان نظام را هدف گرفته است
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
اگر قرار بود همه مشکلات رو رهبر حل کنه پس چه نیازی به قوه مجریه داشتیم .. دقیقا وظیفه رئیس جمهور چیه ؟؟ واقعا چرا بعضی ها زحمت تفکر رو بخودشون نمیدن ؟ یعنی از نعمت عقل بی بهره اند ؟ باور کنید حرفی که از روی بی عقلی گفته بشه دیگران رو اذیت میکنه اگر شما خودتون باهاش مشکلی ندارید ولی بعنوان یک ایرانی آدم بشدت احساس سرخوردگی پیدا میکنه از این سطح درک و شعور .. ایرانی اگر از ابتدا طرز تفکرش این بود هرگز هخامنشیان و ساسانیانی بوجود نمی اومد .. مردم ۲۵۰۰ سال پیش اگر مثل مردم الان ما بودند با این طرز تفکری که بعضی ها میگن چرا باید توی منطقه خودمون قدرت داشته باشیم ،، تا الان چیزی از کشور ایران باقی نمیموند .. مردم هخامنشیان همه پشت سر کورش متحد بودند عزیزانی که ادعای آریایی بودن دارن چرا پشت سر رهبرشون متحد نمیشن ؟؟ کورش یک کشور گشا بود مسلما اون زمان هم پابرهنه وجود داشت ولی کسی به رهبرش توهین نمیکرد !!! اقتصاد زمانی میتونه شکوفا بشه که قدرت وجود داشته باشه .. چیز سختی برای فهمیدن نیست فقط نکته مهم اینجاست یک جریان سیاسی خاص با ایجاد مشکلات اقتصادی سعی داره این قدرت رو از بین ببره
علی
Canada
این اظهار نظرها و اینگونه مقالات در مطبوعات کشور از اول انقلاب بی سابقه است!!!! عجیب است!!! به نظرم خبرهای گنده گنده در راه است!!! یک سری اتفاقات بی سابقه هم در 2 تا 3 ماه آینده محتمل است..... زمان خروج ترامپ از برجام..... و زمان قطع دوباره ی درآمد دولت از نفت!!!! خدا به ملت ایران رحم کند.
....................
Denmark
باسمه تعالی سلام از نوشتار شما پیداست که دلی پر درد دارید دراین رابطه که تمامی دنیادوست ودشمن مدامالعمر ندارند بلکه مطامع ومنافع خودرا می خواهند واینکه نه شرقی ونه غربی شعار امام بود را باز کنید وبگید چطور پوتین اقتصاد ورشکسته روس را به اقتصاد پنجم جهان می رساند چرا با کارت ما بازی میکند چرا ما به منابع نفتی خود در خز ر (چند صد متری رودسر )دسترسی نداریم چرا ما هشتاد میلیون ایرانی را ول کردهایم و ..........لطف کنید تحلیلی در این رابطه ها بنویسید
Iran, Islamic Republic of
در ایران تا جایی ب حرف مردم گوش میسپارن ک مطابق با نظر خودشان باشد،از آن حد ک بگذرد دیگر ایرانی نیستن،دشمن ایران هستن!
Iran, Islamic Republic of
خیر اینطور نیست. در ایران، مثل هر جای دیگری، تا جایی به حرف مردم نگاه میشود که مطابق شرع، قانون، و منافع عمومی باشد. غیر این، بله دشمنیست. دشمنی هم از طرف گیاهان رخ نمیده! از طرف مردم رخ میده! منتهی دشمن اصلی ایران، اول استکبار، دوم جهل مردم، سوم بی کفایتی مسؤولینیست ...
فلاج
Iran, Islamic Republic of
سلام
فعلا هرچه اقای جنتی خواسته شده،مردم فکر میکنند هرکه از فیلتر شورای نگهبان رد شد عادل است.حالا درست یاغلط ب...
عاشق رهبر
سلام چرا ما مردم از رهبری انتظار دیکتاری داریم ما اگرر کسی را به اشتباه مسئول کشور میکنیم چوبش را که رهبر نباید بخورد و اگر اینجوری باشد مثل نظام شاه میشود
پس نباید زیادی از رهبر توقع داشته باشسم