پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

واکنشهای توئیتری به دروغ‌های خبرنگاران اصلاح‌طلب

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب: 599175
چندروزی است دروغ‌های تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های حامی دولت و اصلاح‌طلب مانند بازجویی از دخترکان رقصنده مقابل شهردار تهران، سوژه شبکه‌های اجتماعی شده.
واکنشهای توئیتری به دروغ‌های خبرنگاران اصلاح‌طلب
به گزارش جهان نيوز، واقعیت این است که هیچ کس نمی‌داند اولین دروغ بشر را چه کسی گفت. یعنی اگر هم می‌دانست و به همه اطلاع می‌داد، کسی نمی‌توانست بفهمد او راست می‌گوید یا دروغ. حتی مورخان نمی‌دانند اولین حرف راست را چه کسی زد. خر تو خری است خلاصه.
 
حالا چندروزی است دروغ‌های تعدادی از خبرنگاران سوژه شبکه‌های اجتماعی شده است. ماجرا از این قرار است که فردی به نام «مسعود کاظمی» که در حساب توئیتر شخصی اش، خود را خبرنگار روزنامه‌های قانون، صدا، مردم امروز، شرق و اکنون سردبیر ماهنامه‌ای به نام صدای پارسی معرفی کرده است؛ در چند نوبت اخباری را منتشر کرده که بلافاصله پس از مشخص شدن کذب بودن این اخبار، مخاطبان از عمق و وسعت قوه تخیل این فرد در ساختن اخبار دروغ متحیر شده اند.

به عنوان نمونه این فرد روز شنبه با انتشار سلسله توئیت‌هایی مدعی شد نیرو‌های امنیتی دخترکان رقصنده‌ای که اخیرا برای محمدعلی نجفی، شهردار تهران و دیگر حضار در سالن برج میلاد رقصیده بودند را احضار کرده و از آن‌ها بازجویی به عمل آورده اند.

روح‌الله مهدوی در مورد ویژگی‌های یک خبرنگار با وجدان نوشت: خبرنگارِ حقیقی یعنی همین شهروندانِ کف تایم لاین: منتقد و مطالبه گر، مصلحت اندیش و مشفق که دلش برای عزت و پیشرفت مردمش می‌تپد. #خبرنگاردروغگونیست
خبرنگار دروغگو نیست

هانی هاشمی روایتی از شب یک خبرنگار نوشت و گفت: وی هر شب پس از صرف شام تصمیم می‌گیرد یک دروغ جدید بگوید و بی‌بی‌سی، دروغ او را به جهان مخابره می‌کند، سپس مسواک زده و می‌خوابد! [یک شب معمولی و روتین از زندگی یک فعال رسانه‌ای اصلاح طلب]
 
خبرنگار دروغگو نیست
 
حسین دلیریان از صنف خبرنگاران در همین خصوص نوشت: مردم به من و همکارانم به درستی اعتماد دارند، اما برخی از همکاران اصلاح‌طلبم در روز‌های اخیر، اخباری دروغ منتشر کرده‌اند که مایه شرمساری قشر مظلوم خبرنگار شده است؛ بدانید که این‌ها از ما نیستند و ما هم از آن‌ها نیستیم!
خبرنگار دروغگو نیست


اگرچه پینوکیو در کشور‌های توسعه یافته و البته رو به اضمحلال غربی، نماد دروغگویی است، اما خب به هر حال نتوانست آن طور که باید و شاید کارکرد اجتماعی داشته و درس عبرت شود چرا که با پیشرفت علم پزشکی، بشر توانست با سپردن خود به تیغ جراحی، بینی خود را کوچک و کوچک‌تر کرده و نوکش را بدهد بالا؛ بنابراین کاربر دیگر هیچ ترسی از گفتن دروغ و بزرگ شدن بینی نداشت.

کار به جایی رسید که حتی آنان که دروغ نمی‌گفتند به بهانهٔ پولیپ، تنگی نفس و انحراف بینی، نوکش را دادند بالا؛ لذا با پیشرفت علم نه تنها دروغ امری زشت و مذموم تلقی نشد بلکه دماغ‌های سر بالا مد شد و مردم به بهانه زیبایی و فیتنس، همه چیزشان را دادند بالا. در مشرق زمین هم که چوپان دروغگو نماد دروغگویی بود، باز هم نتوانست عاملی بازدارنده در جهت القای حس صداقت در بشر شود چرا که در بستر زمان و سیر تاریخ، با وجود اینکه چوپان همان چوپان بود، اما گوسفند همان گوسفند نبود. درواقع بود، اما به همان قیمت سابق نبود. الان گوشت گوسفندی راسته ران بدون چربی، کیلویی هفتاد هزار تومان است؛ بنابراین گوسفندان خودشان یک پا گرگ شدند. حالا هی چوپان داد بزند: «گرگ… گرگ…» تا دهانش جر بخورد.

علی قلهکی با یاداوری یکی از بزرگترین دروغ‌هایی که جناح حامی دولت در سال‌های گذشته به مردم گفته، نوشت: شما‌ها یادتون نمیاد! سال ۷۸ روزنامه "صبح امروز" حجاریان سناریو می‌نوشت سعید عسگر رو عامل سپاه و بسیج برای زدن اصلاح طلبان معرفی می‌کرد بعداً گندش در اومد که همکاران سابق حجاریان! تسویه حساب درون گروهی رو از یه کتک کاری ساده، به شلیک به "حاج سعید " رسوندن!
خبرنگار دروغگو نیست

یکی دیگر از کاربران در بکارگیری شیوه‌های عملیات روانی علیه شخصیت‌های سیاسی نوشت: بسیاری از مطالبی که علیه علم‎‌الهدی با تحریف، تقطیع و ...منتشر میشود از سوی همین خبرنگارانیست که نمیدانند خبرنگار دروغگو نیست!

خبرنگار دروغگو نیست

زینب حسنی از ویژگی‌های خبرنگار حقیقی نوشت و گفت: خبرنگار بایدحقیقت هارو بازتاب بده نه اینکه ازاعتماد مردم سوء استفاده کرده وخبر‌های دروغ بسازه خبرنگارباید اخباری که دراختیار عموم می‌گذارد درست، دقیق ومعتبر باشد ودر درستی اخباری که به دست می‌آورد، پژوهش واندیشه کند خبرنگارنبایدحقیقتی راعمداً تحریف یا خراب کند!
خبرنگار دروغگو نیست

این مساله امروز حکایت تعدادی از خبرنگارانی است که مشخص نیست از کجا و توسط چه کسانی تغذیه می‌شوند که حاضرند گاه به بهای بردن آبروی هزاران نفر به اغراض سیاسی خود دست یابند. در نمونه‌ای دیگر، عصر جمعه گذشته یک رسانه محلی عکسی تاثر برانگیز از سه معلول بر ویرانه‌های یک خانه تخریب شده منتشر کرد که در فضای احساسی پس از دیدن عکس، به سرعت دست به دست چرخید و شنبه و یک‌شنبه در رسانه‌های رسمی کشور کار شد. خبر اینگونه بود که شهرداری ارومیه خانه این خانواده معلول را تخریب کرده است. سیاه نمایی علیه کل کشور و نظام و انقلاب به راه افتاد. همه انسانیت را زیر سوال رفته دیدند و فریاد‌ها بپا خاست؛ که درنهایت مشخص شد پیمانکاری که بنای او بر اثر تخلف تخریب شده بود با عکس‌برداری از تعدادی معلول در محل مسکن مورد نظر، قصد جوسازی علیه شهرداری ارومیه را داشته است.

حسین سلمانی در ذم شیوه برخی خبرنگاران اصلاحاتی نوشت: +چکار کنیم، فشار داره رو دولت زیاد میشه _. هرچند وقت یه دروغی، چیزی به عنوان خبر پخش کنید، جنجال که درست شد بعدش خبرو تکذیب کنید +فهمیدم!
خبرنگار دروغگو نیست
 
امیر حسن‌شاهی هم گفت: اذا فسد الخبرنگار، فسد الاخبار وقتی خبرنگار فاسد و دورغگو باشد، دیگر به هیچ خبری نمیشود اعتماد کرد...
خبرنگار دروغگو نیست

وحید عزیزی هم تیتر‌های روزنامه‌های گذشته را به عنوان نمونه دروغگویی رسانه‌های اصلاحاتی منتشر کرد و نوشت: کی گفته #خبرنگاردروغگونیست پس این دروغارو کی به خورد مردم داد؟
خبرنگار دروغگو نیست

منبع: خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *