سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۲
۱۱
در مراسم یادبود مطرح شد؛

مهر تأیید شهید همدانی بر کتاب خاطرات همسرش بعد از شهادت

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب: 598454
همسر سردار حسین همدانی در مراسم تجلیل از این شهید خاطره‌ای از تایید شهید همدانی بر کتاب خاطراتش روایت کرد.
مهر تأیید شهید همدانی بر کتاب خاطرات همسرش بعد از شهادت
به گزارش جهان نيوز،‌ مراسم یادبود شهیدحسین همدانی و تجلیل از همسر وی راوی کتاب «خداحافظ سالار» و حمید حسام نویسنده این کتاب یکشنبه شب ۲۰ اسفندماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم میثم نیلی مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حقی که شهدا به گردن ما دارند بزرگ است به بیان خاطره‌ای از دیدار با خانواده شهید محمدحسین حدادیان پرداخت و گفت: در دیدار با خانواده شهید حدادیان پدر و مادرش نشان می‌دادند که از این اتفاق یعنی شهادت پسرشان خوشحال هستند. این حس و حال نشان‌دهنده امتداد راه و مسیر شهدا است. در واقع همسران و مادران شهدا امتداد دهنده این راه هستند و این خون‌ آن شهیدان است که در انقلاب امتداد دارد.

در بخش دیگری از مراسم سردار مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین همدان نیز در سخنانی با اشاره به آخرین روزهای حیات شهید همدانی گفت: روزهای قبل از اعزام حاج حسین همدانی به سوریه در تماسی که با او فهمیدم که در حرم امام رضا(ع) است و به نظرم رسید به آنجا رفته تا حاجت بگیرد.

مظاهری ادامه داد: وجه تمایز شهید همدانی با دیگر شهدا در مسئله رزم و جنگ نبود، بلکه موضوعات دیگری او را تبدیل به شهید همدانی کرد از جمله مردمی بودن و اینکه هیچگاه خودش را از مردم جدا نبیند و دیدیم که در مراسم تشییع او آنطور که رهبر انقلاب فرمودند «همه آمدند»، همه‌ای که جزو همرزمان او نبودند بلکه مردم کوچه و خیابانی بودند که حتی رزم او را هم ندیده بودند.

وی دشمن‌شناسی را  دومین خصوصیت این شهید معرفی کرد و گفت:  از سال‌های پیش از انقلاب این مسئله در او وجود داشت و همین باعث شد که شهید همدانی ذره‌ای از مسیر انقلاب منحرف نشود. وقتی فته ۸۸ پیش آمد او جلودار بود و حتی بر این باور بود که دفاع از سوریه دفاع از خرمشهر است.

مظاهری دارا بودن نگاه فرهنگی یکی دیگر از ویژگی‌های شهید همدانی نامید و گفت: او از سال‌های دور این نگاه را دارا بود. او وقتی به سوریه رفت به این نتیجه رسید که باید کتاب‌های دفاع مقدس را به عربی ترجمه و در سوریه توزیع کرد.

در ادامه مراسم سعید بادامی از همرزمان شهید همدانی به روایت خاطراتی از سالهای دفاع مقدس و همراهی با این شهید پرداخت.

پروانه چراغ نوروزی، همسر شهید همدانی و راوی کتاب «خداحافظ سالار» نیز در این مراسم در پایان این مراسم در سخنانی عنوان کرد: روزی که روزنوشت‌های خود را در سوریه می‌نوشتم فکر نمی‌کردم تبدیل به کتاب شود. یادم هست که در یکی از مراسم‌هایی که برای همسرم برگزار شده بود، همسر آقای حسام گفتند خاطرات خود را بدهید آقای حسام بنویسند. خاطرم آمد که حاج حسین از آقای حسام با عنوان نویسنده خوش‌ذوق یاد کرده بودند و با خود گفتم چه کسی بهتر از ایشان برای این کار.

وی افزود: نگارش این کتاب طی ۹ الی ۱۰ ماه کتاب تمام شد و آقای حسام نسخه‌ای از آن برایم ارسال کردند که خودم و بچه‌ها آن را خواندیم. ولی چون خاطرات سوریه در آن بود تصمیم گرفتیم چاپ آن را به تاخیر بیاندازیم. شب خواب دیدم که در سوریه هستیم و منتظریم که پیکر حاج‌ حسین را بیاورند. وقتی تابوت وارد شد پشت سر تابوت و پیش از همه آقای حسام حرکت می‌کرد. صبح وقتی خواب را برای بچه‌ها تعریف کردم به این نتیجه رسیدم که این خواب یعنی مهر تایید روی این کتاب و اینکه نباید در انتشار آن تردید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید
Iran, Islamic Republic of
خدا آن سردار شهید را با امام حسین علیه السلام و شهدای کربلا محشور فرماید
Iran, Islamic Republic of
لطفا شرایط خرید اینترنتی این کتاب رو معرفی کنید
عجب شما اصولگرایان هنوز دست از خواب دیدن برنداشتید.
جهت یاداوری: چقدر خواب در تائید احمدی نژاد دیدید.
Iran, Islamic Republic of
سلام
آیا بزرگ شما که در آب غرق شد از این خوابها نمی دید؟ و بارها آنها را تعریف نکرده بود؟ آیا او هم اوصول گرا بود؟
Iran, Islamic Republic of
خواب ما در مورد احمدی نژاد حزب اللّٰهی درست تعبیر شد
احمدی نژاد کنونی را با آن احمدی نژاد مقایسه نکنید
ما به خیلی از شخصیتها رای دادیم
ارادت داشتیم

اما با چشم باز
خوابمان با بیداریمان منطبق بود
و استخاره مان

و البته
و صد البته دچار شخصیت پرستی نشدیم
اما برخی از سجده در برابر شخصیتهای ... همچنان سر بسجده اند
خدا لعنت کند کسانی را که در زمان پیامبر و امامان معصوم ع ادم نشدند وادم نخواهند شد....
Iran, Islamic Republic of
شما اصلاح طلبان خواب وبیداریتان رسوا کردن مملکت است
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود بر مرد خدا
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان قبله آمالشان امریکا وانگلیس است که همیشه خواب آنرا می بینند
اینها هرگز نمی توانند خواب شهدا را ببینند،...
United Arab Emirates
روحت شاد ای شهیدهمدانی عزیز وراهت پررهرو باد