پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کیفیت هوای تهران؛ ۵ درصد بدتر از سال گذشته

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 596999
70درصد روزهای امسال هوا پاک و سالم در پایتخت تنفس شده و در 30 درصد دیگر روزها هم هوا آلوده بوده.
کیفیت هوای تهران؛ ۵ درصد بدتر از سال گذشته
به گزارش جهان نيوز ، ليلا نظری سخنگوی شركت كنترل كيفيت هواي تهران در اين باره گفت: بررسي گزارشات كيفيت هوای تهران و تطبيق آن با سال گذشته نشان مي‌دهد هواي امسال در دوره زماني اول فروردين تا 15 اسفند نسبت به سال گذشته 5 درصد آلوده تر بوده است. سال گذشته هوا 75درصد پاک و سالم و 25 درصد آلوده بود.

همچنين حسين شهبازی مدير واحد پيش‌بينی شركت كنترل كيفيت هوای تهران درباره وضعیت هوا در روزهای آخر سال گفت: نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران حاکی از تداوم شرایط جوی نسبتا ناپایدار طی روز سه شنبه است و در برخی ساعات به ویژه در بعدازظهر باد شدید با بزرگی بین 8 تا 11 متربرثانیه از سمت نواحی غربی- شمال غربی وزيد و در برخي نواحي بارش باران رخ داد.

این شرایط در روز چهارشنبه کم و بیش ادامه خواهد داشت و برای برخی ساعات وزش باد شدید و بارش پراکنده باران پیش بینی می شود. به تدریج در روز پنجشنبه از میزان ناپایداری جوی کاسته شده و برخی ساعات بعدازظهر همراه با وزش باد نسبتا شدید با بزرگی بین 5 تا 8 متربرثانیه از سمت نواحی غربی - جنوب غربی خواهد بود.

همچنین دما تا دو روز آینده کاهش نسبی خواهد یافت. براساس نتایج پیش بینی کیفیت هوا، وضعیت کیفی هوای پایتخت طی روزهاي پاياني هفته در بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط مطلوبی قرار مي‌گیرد.

منبع:خبرآنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *