شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

نشست خبری سرمربیان سرخابی ها قبل از شهرآورد

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب: 595064
برانکو درباره پیروزی احتمالی و برگزاری جشن قهرمانی در لیگ برتر مقابل رییس فیفا گفت: هیچ احساسی بهتر از این نیست که در داربی قهرمان شویم.
نشست خبری سرمربیان سرخابی ها قبل از شهرآورد
به گزارش جهان نيوز، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از بازی با استقلال گفت: امروز تعداد زیادی خبرنگار و عکاس منتظر بازی هستند و تعداد زیاد همین دوستان بهترین دلیلی است که نشان می‌دهد منتظر دربی هستیم. باید از این بازی شاد باشیم.

* فردا هفتمین دربی من است
برانکو تاکید کرد: این هفتمین دربی من است و یکی از بزرگترین دربی‌های فوتبال آسیا محسوب می‌شود. شاید نمایش خوبی مثل تیم‌های دیگر آسیایی نداشته باشیم اما تمام توجهات و خواسته‌ها مثل همان دربی‌ها است. از سوی دیگر به شخصه افتخار می‌کنم که جزئی از این دربی و این مسابقه بزرگ هستم و می‌دانم در بازی‌های قبل هم نمایش خوبی بین دو تیم برگزار شده است.

*این دربی به خاطر حضور اینفانتینو اهمیت ویژه‌ای دارد
وی تاکید کرد: این بازی اهمیت ویژه‌ای هم دارد چون رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا در آن حضور دارد ولی باید بپذیریم که این بازی بین دو تیم برتر فوتبال ایران برگزار می‌شود. از سوی دیگر باید از ذوب‌آهن تمجید کنیم چون این تیم هم خوب عمل کرده ولی چیزی که مهم است این که مطمئنا فردا هواداران دو تیم شاهد یک دربی جذاب خواهند بود و می‌خواهیم در بهترین فرم و موقعیت باشیم. در مورد تیمم هم بگویم همه در سلامت هستند و رقابت می‌کنند در تیم اصلی حضور داشته باشند.

* پرسپولیس روحیه تیمی بالایی دارد، استقلال هم به لحاظ کیفی در سطح بالایی است
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه پرسپولیس نظم تیمی دارد،‌گفت: فوتبال یک بازی تیمی است و این بخش مهمی است که نظم تیمی در کنار کیفیت فردی بازیکنان در تیم ما وجود دارد و یکی از دلایل موفقیت ما همین روح تیمی است و به همین دلیل در کسب نتایج مستمر قرار گرفتیم. البته شاهد هستیم که تیم استقلال هم از نظر سطح کیفی بسیار بالاست. 

* وظیفه من نیست که بگویم خانم ها به ورزشگاه بیایند یا نه
برانکو در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه اظهار داشت: باید بگویم که خوشحالم اینفانتینو به ایران می‌آید تا ببیند در اینجا چطور فوتبال بازی می‌کنند و جو دربی را مستقیما می‌بیند و کیفیت را مشاهده می‌کند. او با حضور در ایران قبل از هر چیز وضعیت امنیتی را شاهد خواهد بود که با حضور پرشور مردم در استادیوم اتفاقی رخ نخواهد داد. خودم  در این سال‌ها  اینجا هستم با وجود حضور تماشاگران شاهد کوچکترین حادثه‌ای نبودم. درباره خانم‌ها باید بگویم آنها مشتاقانه فوتبال را دنبال می‌کنند اما وظیفه من نیست که بگویم آنها به استادیوم بیایند یا نه. 

* در دربی فاصله امتیازها مهم نیستند
وی درباره فاصله امتیازی پرسپولیس و استقلال و اینکه معمولا تیم‌های ضعیف‌تر در دربی برنده می‌شوند، تصریح کرد: یعنی شما می‌گویید فردا فاصله ما با استقلال 16 امتیاز می‌شود؟ طبیعی است که ما دوست داریم فردا برنده باشیم و استقلال هم همین وضعیت را خواهد داشت. درست است که اختلاف امتیاز روحیه به ما می‌دهد و به آن افتخار می‌کنیم اما فردا اختلاف امتیاز اصلا مهم نیست. استقلال یک تیم عالی دارد و نتایج عالی هم کسب کرده است. من قبل از این هم گفتم که وضعیت موجود تیم‌ها در نتیجه دربی مؤثر نیست. سه سال قبل که به ایران آمدم در هفته آخر باید با استقلال بازی می‌کردیم و وضعیت این تیم در جدول خیلی بهتر از پرسپولیس بود. آن بازی را ما با گل علیپور بردیم. دربی قانون مشخصی ندارد و این بازیکنان هستند که تصمیم‌گیرنده هستند. دربی هیجان زیادی دارد به خصوص بین ایرانی‌ها و فردا تیمی برنده است که قلب داغ و ذهن خنکی داشته باشد. 

* هیچ حسی به این قشنگی نیست که دربی را ببریم و قهرمان شویم
به گزارش فارس،‌سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا تیمش می‌تواند فردا با شکست استقلال، قهرمان لیگ شود و اگر این اتفاق بیفتد او چه احساسی خواهد داشت، گفت: فکر می‌کنم هیچ حسی قشنگ‌تر از این نباشد که دربی را ببریم و قهرمان شویم. بردن دربی مثل یک قهرمانی است و طبیعی است که حس خوشحالی به ما بدهد والبته این امکان برای هر دو طرف وجود دارد ولی ما انگیزه داریم که هواداران را خوشحال و با شور و شعف از ورزشگاه خارج کنیم.

* شفر ساختار استقلال را تغییر داده است
برانکو در خصوص عملکرد استقلال طی هفته‌های اخیر و تغییراتی که شفر به وجود آورده است، گفت: شفر از زمانی که به استقلال آمده ساختار و روش این تیم را تغییر داده است البته ما هم مرتب در حال تغییرات هستیم اما فردا شاید درصد مالکیت توپ چندان مهم نباشد. مهم این است که اگر تیمی مالک توپ باشد چگونه بازی را کنترل کند. فردا مشخص می‌شود کدام تیم مالک توپ است و بازی را مدیریت خواهد کرد.

* دربی تهران را به ال کلاسیکو تشبیه نمی‌کنم
وی در پاسخ به این سؤال که خیلی از کارشناسان این بازی را به دیدار رئال و بارسا تشبیه کرده‌اند و نظر وی این است که کدام یک از تیم‌های استقلال و پرسپولیس فردا بارسا یا رئال خواهند بود،‌گفت:‌من این مسئله را قبول ندارم چون فردا استقلال و پرسپولیس با هم بازی می‌کنند. نمی‌دانم در کدام دربی و در کدام فوتبال در جهان مردم از یک مسابقه اینقدر استقبال می‌کنند.

* دلیل ندارد که در دربی عصبی باشیم
به گزارش فارس، خبرنگاری سؤال کرد استقلال فردا فشار و استرس قهرمانی ندارد و این موضوع روی تیم شما اثر منفی خواهد داشت یا خیر، گفت:‌دلیل ندارد ما استرس داشته باشیم. چیزی که من از بازیکنان انتظار دارم این است که نشان دهند کار چندان سختی نداشته و هر چیزی که در این دو سه سال اخیر به نمایش گذاشته‌اند، ارائه کنند. دلیل ندارد پرسپولیس عصبی باشد و حتی مجبور نیستیم ببریم و قهرمان شویم. فردا بازیکنان باید آرامش داشته باشند چون روز بزرگی خواهد بود. 

* پرسپولیس از اول فصل با دو سیستم بازی کرده است
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه پرسپولیس بعد از شکست تلخ مقابل السد با دو نوع سیستم‌ در مسابقات حاضر می‌شود گفت:‌ ما از ابتدای فصل با دو سیستم کار کردیم. اول با سیستم 4-4-2 و با سیستم 4-4- 2- لوزی بازی کردیم. در هر دو سیستم خوب نشان دادیم البته این به بازیکنانی که در اختیار داشتیم هم بستگی دارد. ما زمانی نوراللهی را نداشتیم و کمال کامیابی‌نیا هم برگشته و مدتی هم فرشاد احمدزاده جراحی کرده بود. پرسپولیس در هر دو سیستم موفق نشان داده و لی ما تیمی را دست کم نمی‌گیریم.

* عملا ما قهرمان هستیم
برانکو  در پاسخ به این سؤال که نکند فردا پرسپولیسی‌ها مثل بازی با راه‌آهن در دو فصل پیش بازی را دست کم بگیرند،‌گفت: ما 16 امتیاز از تیم دوم و 19 امتیاز از تیم سوم جدول بیشتر داریم. یعنی پرسپولیس عملا قهرمان است. اگر ذوب‌آهن همه تیم‌ها را ببرد و ما هم همه بازی‌ها را ببریم تازه شاید آنها شانس داشته باشند که فکر نمی‌کنم این موضوع زیاد منطقی باشد.

* چه کسی شایعه تبانی شکست پرسپولیس مقابل استقلال را باور می‌کند؟
وی درباره اینکه در فضای مجازی شایعه شده پرسپولیس باید بازنده دربی باشد، خاطرنشان کرد: چه کسی این شایعه را باور می‌کند؟ فقط این را می‌دانم  از وقتی ایران هستم کسی حرف از این صحبت‌ها نکرده و همه انتظار برد دارند. ایران باید به این بازی افتخار کند چرا که زیباترین مسئله همین است. 

* سورپرایزم را فردا خواهید دید
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه برای بازی فردا چه سوپرایزی دارد، اظهار داشت: فردا این مسئله را خواهید دید. ما مقابل استقلال خوزستان آماده‌ترین بازیکنان را به زمین فرستادیم. 

* مقابل استقلال خوزستان نعمتی بازی را درآورد
وی ادامه داد: می‌دانید که بعد از بازی با السد سیدجلال محروم بود، شجاع تمرین نکرد، امیری و منشا هم تمرین نکردند و صادق محرمی هم بیمار بود. البته خدا را شکر نیمکت خوبی داریم و همه بازیکنان چه کسانی که ثابت بازی می‌کنند و چه کسانی که تعویضی به زمین می‌آیند خوب بازی می‌کنند. باید بگویم در بازی با استقلال خوزستان نعمتی بازی را درآورد، نوراللهی هر بازی بهتر می‌شود و این را در نظر بگیرید که او یک سال بازی نکرده بود و نیاز به زمان دارد. از این بازیکنان انتظار زیاد می‌رود. محرمی هم در دوحه بیمار بود و 5 روز تمرین نکرد اما الان همه آماده هستند و فردا مشخص می‌شود که چه بازیکنانی به میدان خواهند رفت.

* گویا از برنامه های کی‌روش خبر دارید
برانکو در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه با جدایی احتمالی کی‌روش از تیم ملی سرمربی تیم ملی از بین مربی برنده دربی فردا معرفی خواهد شد، اظهار داشت: ظاهرا شما از روزنامه .... هستید! انگار همه برنامه‌های کی‌روش هم می‌دانید!

* از کی‌روش بی خبرم و قراردادم را هم با پرسپولیس تمدید کرده‌ام
این خبرنگار پاسخ داد رسانه‌های ازبکستانی این مطالب را نوشته‌اند و برانکو در این باره گفت: من از برنامه‌های کی‌روش خبر ندارم و صادقانه هم می‌گویم علاقه‌ای ندارم که بگویم. من قراردادم را با پرسپولیس تمدید کردم و این مهمترین مسئله است. اینکه چه کسی با ازبکستان امضا  می‌کند یا نه،‌ به من مربوط نیست. شاید شما اطلاعاتی داشته باشید یا شاید من اینطور فکر می‌کنم که شما اطلاعات دارید. 

* احمدزاده نمی‌تواند پلی‌میکر باشد؟
وی درباره بازی نکردن محسن مسلمان و نداشتن پلی میکر(بازیساز) در پرسپولیس تصریح کرد: می‌دانید در بازی با استقلال خوزستان چه کسی به نعمتی پاس گل داد؟ فرشاد احمدزاده! فرشاد چرا نمی‌تواند پلی‌میکر باشد؟ در تیم ملی چه کسی پلی‌میکر است؟ 

*پلی‌میکر پرسپولیس فردا مشخص می‌شود
بعد از این صحبت‌های برانکو خبرنگار مربوطه گفت که در تیم ملی اشکان دژاگه پلی‌میکر است که سرمربی پرسپولیس افزود: او که مصدوم است! فردا  مشخص می‌شود که چه کسی پلی‌میکر خواهد بود.

وینفرد شفر سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری قبل از دیدار تیمش برابر پرسپولیس (دربی ۸۶) از سری رقابت‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حالت عادی من همیشه می‌آمدم که با خبرنگاران دست بدهم اما اگر امروز این کار را می‌کردم مطمئناً تا ۴ بعد از ظهر طول می‌کشید.

* پرسپولیس جشن بگیرد به آنها تبریک می‌گویم
وی افزود: ما فردا مقابل پرسپولیس بازی می‌کنیم و همه می‌دانند که این مسابقه بسیار سخت است. ما آماده‌سازی خوبی داشتیم و فیلم‌های خوبی دیدیم و می‌دانیم که پرسپولیس از سال گذشته بهتر بازی می‌کند. شنیده بودم پرسپولیس می‌خواهد بعد از این بازی جشن قهرمانی بگیرد و اگر این اتفاق بیفتد من به آنها تبریک می‌گویم.

* برای گرفتن ۳ امتیاز گاهی اوقات نیاز به شانس هم وجود دارد
وی ادامه داد: رسانه‌ها در آسیا و اروپا بیشتر از استقلال می‌نویسند، ما بازی قبلی پرسپولیس مقابل السد قطر را دیدیم و آنها خوب بازی کردند اما برای گرفتن ۳ امتیاز گاهی اوقات نیاز به شانس هم وجود دارد. بازی فردا برای من یک بازی عادی است، انگار که می‌خواهیم مقابل فولاد یا سایپا بازی کنیم البته می‌دانم که دربی برای مردم ایران ، رسانه‌ها و حتی ایرانیان خارج از کشور مهم است و هر دو تیم تلاش می‌کنند تا برنده باشند ، ما بازی‌های بسیار سختی در گذشته داشتیم اما با همان بازیکنانی بازی می‌کنیم که ۶ ماه قبل بازی می‌کردیم و قفقط تیام به ما اضافه شده است.

* به رسانه‌های آلمانی گفتم بازی نکردن در تهران مقابل عربستانی‌ها منصفانه نیست
شفر تصریح کرد: بعد از دربی ۲ بازی سخت با العین داریم که بازی‌های بسیار مهمی برای ما در لیگ قهرمانان آسیا به حساب می‌آید، البته به دلیل بازی‌ها و پروازهای متعدد بازیکنانم خسته بودند که ریکاوری کردیم. دیدید که ما در قطر بازی کردیم و بعد به عمان رفتیم و من از این مسئله خوشحال نیستم چرا که بازی‌های خانگی ما باید در تهران انجام شود. من حتی با رسانه‌های آلمانی هم که مصاحبه کردم درباره این مسئله حرف زدم که این برای ایران منصفانه نیست. ما برای بازی فردا آماده هستیم و امیدوارم استادیوم پر از تماشاگری را ببینیم و مثل دیدار قبل بازی خوبی انجام دهیم و تماشاگران شاهد یک بازی خوب باشند. باید بگویم هواداران استقلال در آسیا بهترین هستند و همانطور که مقابل فولاد، الریان و الهلال آنها را خوشحال کردیم امیدوارم که فردا هم آنها را خوشحال کنیم.

*اول باید بدانم چرا بانوان نمی‌توانند به ورزشگاه ها بیایند و بعد در موردش صحبت کنم
وینفرد شفر در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در صورت حضور بانوان در ورزشگاه آیا وی این موضوع را تاثیری در فرهنگ‌سازی می‌داند یا خیر، گفت: من نمی‌دانم که چرا بانوان نمی‌توانند به ورزشگاه‌ها بیایند. باید ابتدا کامل در مورد این مسئله بدانم و بعد در موردش صحبت کنم. فوتبال در همه جای دنیا ارتباط برقرار می‌کند و حتی می‌تواند خیلی از افراد را هم به هم نزدیک کند. امیدوارم بانوان فردا یا دفعات بعد بتوانند به ورزشگاه بیایند.

* بعد از بازگشت از عمان هواداران پرسپولیس هم به ما تبریک گفتند
شفر تأکید کرد: ما در ۲ بازی که در لیگ قهرمانان آسیا داشتیم سفیر خوبی برای ایران بودیم مثلاً در آلمان وقتی بایرن‌مونیخ بارسلونا را شکست می‌دهد همه در مورد آن صحبت می‌کنند نه فقط در ایران بلکه تمام روزنامه‌نگاران آلمان هم در مورد بردهای استقلال مقابل الهلال مطلب نوشتند و این یک پیغام مثبت است. ما با کامرون قهرمان شدیم و همه به این موضوع افتخار کردند، بعد از اینکه از عمان به تهران برگشتیم حتی هواداران پرسپولیس هم به ما تبریک گفتند چون ما برای ایران بازی می‌کردیم. فوتبال همین است امیدوارم بانوان بتوانند به ورزشگاه بیایند چون آنطور که شنیده‌ام تیم ملی بانوان هم در ایران فعالیت می‌کند. من نمی‌دانم که آیا آقایان در ایران می‌توانند بازی بانوان را تماشا کنند یا خیر؟

 در این لحظه خبرنگاران حاضر در نشست خبری اعلام کردند که چنین چیزی امکان‌پذیر نیست و حتی یکی از خبرنگاران گفت مگر اینکه مثل مربی کبدی تایلند روسری به سرمان کنیم که در این لحظه مدیر روابط عمومی استقلال اجازه پاسخگویی به شفر در این زمینه را نداد.

*اگر برانکو گفته سورپرایز دارد ما نیازی به سورپرایز نداریم
سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص وضعیت بویان اظهار داشت: من نمی‌توانم بگویم که چه کسی فردا بازی می‌کند یا نمی‌کند اگر برانکو گفته سورپرایز دارد من نمی‌دانم، چرا که ما نیازی به سورپرایز نداریم و بازی خودمان را می‌کنیم مثل بازی آخر که خوب بازی کردیم. ما در چند بازی آخر خیلی خوب بازی کردیم و فکر می‌کنم فردا هم بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم.

* دربی برای من خیلی خیلی مهم نیست
شفر در مورد اینکه تیمش برای بازی فردا آماده است یا نه و اینکه در بازی رفت او تازه به استقلال آمده بود اما این تیم شکست خورد، گفت: این یک دربی است و می‌بینیم که خبرنگاران زیادی اینجا هستند اما برای من این بازی خیلی خیلی مهم نیست. ما این فصل باید به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا برویم و پایه این کار را در قطر و عمان انجام دادیم. مشخص است که می‌خواهیم فردا برنده شویم. درباره هوادارانمان هم باید بگویم که در عمان ۲۰۰۰ هوادار داشتیم که همه از برد مقابل الهلال خوشحال بودند اما اگر در تهران مقابل الهلال بازی می‌کردیم ۸۰ هزار تماشاگر داشتیم. مشخص است که می‌خواهیم برنده شویم و به خودمان افتخار کنیم. ما در چند بازی گذشته سطح بالای توانایی‌مان را نشان دادیم. برای من برد در فوتبال با نتیجه ۴ بر یک خیلی بهتر از یک - یک یا برد یک بر صفر است . من نتایج بوندسلیگا را می‌دیدم که بازی‌ها صفر-صفر، یک بر صفر یا دو بر یک شده است و خوشحالم که تیم فولاد که تیم دوم ایران است را ۴ بر یک بردیم و این عالی است آن هم در حالیکه ما از عمان به تهران آمدیم و سپس از تهران راهی اهواز شدیم.

* قدم بعدی ما بازی با العین است 
در این حین شفر که متوجه شده بود نشست خبری‌اش به صورت مستقیم از تلویزیون پخش می‌شود به بینندگان تلویزیونی سلام کرد و در پاسخ به خبرنگاری که از او در مورد سورپرایز کردن هواداران استقلال در بازی فردا پرسیده بود، اظهار داشت: بارها در تهران دیده‌ام که مردم از دربی حرف می‌زنند و این نشان می‌دهد که دربی برای آنها چقدر مهم است. ما باید توجه کنیم که قدم بعدی ما چیست؟ قدم بعدی ما بازی با العین است که این تیم را می‌شناسم و مشخص است که می‌خواهیم آنها را ببریم. وضعیت ما نرمال است و به چیزی که نیاز داریم این است که خوب بازی کنیم و هواداران از ما حمایت کنند. شاید در دقایقی از بازی بازیکنان خسته شوند اما هواداران اگر آنها را حمایت کنند می‌توانند به بازی برگردند. ما با هوادارانمان مثل یک خانواده هستیم و می‌توانیم نتیجه خوبی هم بگیریم. توجه ما به العین است.

* برای پادووانی بهترین آرزوها را دارم
وی اظهار داشت: حالا که صحبت‌های من به صورت مستقیم از تلویزیون پخش می‌شود باید بگویم که برای پادووانی بهترین ‌آرزوها را دارم و توجه زیاد من به سمت اوست. من امروز با دکتر تیم صحبت کردم و از او پرسیدم که وضعیت پادووانی از دیروز و ۲ روز قبل بهتر شده یا نه که خوشبختانه فهمیدم از روزهای قبل بهتر شده است. وقتی که در چنین شرایطی مشکل پیش می‌آید مهم است که در کنار هم باشیم و پادووانی هم به جمع ما برگردد.

* عصبانی نیستم و خیلی هم خوشحالم
 سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه شما امروز کمی عصبانی به نظر می‌آیید و آیا حدس من درست است یا خیر، گفت: نه من عصبانی نیستم بلکه خیلی خوشحالم که در اینجا حضور دارم فقط یک بار ناراحت شدم که به نشست خبری دیر رسیدم و خبرنگاران از من گلایه کردند ولی الان خوشحال هستم ضمن آنکه این را هم بگویم من نمی‌توانم بخوانم که شما چه می‌نویسید ولی می‌شنوم که در رسانه‌هایتان چه نوشته‌اید.

* منتظری امروز به جمع ما اضافه شد
وی با اشاره به بازیکنان غایب استقلال در بازی فردا گفت: پادوانی مصدوم نیست و او یک مشکل بزرگ دارد، برزای هم مصدوم است و به بازی نمی‌رسد، منتظری هم امروز به جمع ما اضافه شده است.

* کارم با استقلال تمام نشده و هنوز با این تیم کار دارم
وی در خصوص اینکه طی روزهای گذشته صحبت‌هایی مبنی بر پیشنهاد باشگاه الهلال به او مطرح شده است، گفت: من تمام تمرکزم روی استقلال است که بتوانم این تیم را بهتر کنم. این مسائلی که شما می‌گویید کار من نیست بلکه کار ایجنتم است، او باید این کارها را انجام بدهد اما من کارم با استقلال تمام نشده و هنوز با این تیم کار دارم. الان جایگاه خوبی داریم و تیم رشد کرده و در آسیا هم حرف‌های زیادی داریم و در جام حذفی هم مدعی هستیم. بعد از بازی با الهلال خبرنگاران خارجی از من سوال کردندچه اتفاقی افتاده که استقلال بهتر شده است. یادتان می‌آید زمانی که به این تیم آمدم گفتم که با استقلال کار دارم و باید این تیم را درست کنم؟

* خیلی چیزها باید در اینجا تغییر کند حتی اینترنت خانه ما! 
به گزارش فارس،سرمربی تیم فوتبال استقلال تاکید کرد: خیلی چیزها باید در اینجا تغییر کند حتی اینترنت خانه ما! همکاران من روزی ۳-۴ ساعت فیلم بازی‌ها را آنالیز می‌کنند ولی متاسفانه اینترنت ضعیف است. ۴ ماه است که منتظر رزومه بازیکنان تیم‌های پایه استقلال هستم ولی هنوز اتفاقی نیفتاده است. شخصیتی که تیم من دارد عالی است و این مشکلات هم وجود دارد ضمن آنکه من در مورد آینده چیزی نمی‌دانم که چه اتفاقی می‌افتد.

* پرسپولیس مثل السد باشد باید روی ضد حملات کار کنیم
وی در پاسخ به این سوال که فردا قرار است تیمش را با چه شیوه‌ای به زمین بفرستد، گفت: من مسابقه پرسپولیس و السد را دیدم و اولین بار بود که می‌دیدم پرسپولیس با این روش پرس می‌کند. اگر پرسپولیس در بازی با استقلال اینگونه پرس کند ما باید روی ضد حملات کار کنیم اما فراموش نکنید بازیکنان بسیار خوبی داریم مثل امید ابراهیمی که فرمانده است. اگر یادتان باشد بعد از آخرین بازی‌مان گفتم که کی‌روش باید خوشحال باشد که چنین بازیکنی دارد. جباروف عالی است و فرشید باقری که یک جهش بلند داشته و به دنبال عملکرد بهتر است. من امیدوارم فردا وسط زمین را کنترل کنیم ولی این را هم بگویم که فردا فقط هافبک‌ها تعیین کننده نیستند بلکه از مهاجم تا دروازه‌بان تاثیرگذار خواهند بود.

* شایعه جایگزینی کی‌روش شبیه لاتاری و قرعه کشی است
به گزارش فارس، خبرنگاری از شفر پرسید شایعه شده مربی برنده بازی فردا به جای کارلوس کی‌روش که قرار است بعد از جام جهانی سرمربی ازبکستان شود، هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرد. شفر در واکنش به این سوال گفت: (با خنده) این بیشتر شبیه لاتاری و قرعه‌کشی است! در ابتدا باید بگویم که بهترین ها را آرزو می‌کنم برای تیم ملی ایران و کی‌روش در جام جهانی. ضمن آنکه باید اشاره کنم ما بازیکنان خوبی مثل مجید حسینی و روزبه چشمی در تیم ملی داریم. گروه ایران هم در جام جهانی آسان نیست ولی اگر ایران مراکش را شکست دهد می‌تواند صعود کند. من با کامرون در جام جهانی این را تجربه کردم، اسم بزرگ مهم نیست (پرتغال و اسپانیا) شاید یکی از آنها ببازد. اگر تیم ملی با اعتماد به نفس به جام جهانی برود موفق می‌شود.

* برای کی‌روش و تیم ملی ایران آرزوی موفقیت دارم

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به سوال همان خبرنگار مبنی بر اینکه نظرتان در مورد سرمربی‌گری تیم ملی ایران و علاقه شما به این موضوع چیست؟ گفت: (کمی فکر می‌کند) من به سوال شما فکر نمی‌کنم و مشغول فکر کردن به چیز دیگری هستم. همانطور که گفتم هنوز کارم با استقلال تمام نشده و باز هم تاکید می‌کند که عاشق این تیم و بازیکنانش هستم اما در رابطه با آینده نمی‌توانم حرفی بزنم. ما فردا با پرسپولیس و بعد از آن با العین امارات بازی داریم و باز هم تاکید می‌کنم که برای کی‌روش و تیم ملی ایران آرزوی موفقیت دارم.

* دروازه بان سوم ما هم شانس را بو می‌کشد
شفر درباره وضعیت دروازه‌بانان استقلال و بازی دادن به مهدی رحمتی در بازی فردا گفت: باید بگویم که ما در بازی با الهلال دروازه‌بان را تغییر دادیم و رحمتی دروازه‌بان بود البته حسینی یک استعداد بزرگ است و مثل جوانی اولیور کان کار می‌کند اما او باید بیشتر با مدافعان و بازیکنان صحبت کند. ما در بازی با الهلال منتظری و نورافکن را نداشتیم و به همین دلیل یک دروازه‌بان با تجربه مثل رحمتی را درون دروازه قرار دادیم. حتی دروازه‌بان شماره ۳ ما هم خوب است و امیدواریم رحمتی فردا خوب بازی کند. امروز همه خوب تمرین کردند و خوشحالم که ۳ دروازه‌بان خوب دارم. دروازه‌بان سوم ما هم شانس را بو می‌کشد.

* داور فردا در بازی های ما همیشه خوب سوت زده است

وی درباره اینکه برخی مواقع ترس مربیان از باخت باعث می‌شود تا دربی مساوی شود، اظهار داشت: هیچوقت به باخت فکر نمی‌کنم و فقط به برد فکر می‌کنم، فکر می‌کنم داور فردا هم یکی از بهترین داوران آسیاست و او در بازی‌های ما هم همیشه خوب سوت زده است.

* من برای قهرمانی دیر رسیدم و پرسپولیس قهرمان است 

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه آیا هواداران این تیم فردا می‌توانند شاهد برد پرگل استقلال باشند، اظهار داشت: امیدوارم این اتفاق رخ بدهد، فردا ۴۰ هزار هوادار ما و پرسپولیس از ورزشگاه بیرون می‌آیند و نمی‌خواهم هواداران ما استرس داشته باشند و خوشحال به خانه بروند، ما ۳ امتیاز را می‌خواهیم، من برای قهرمانی دیر رسیدم و پرسپولیس قهرمان است اما این بار اولی نیست که تیمی می خواهد استقلال را ببرد و می‌خواهند بگویند که استقلال را بردیم.

* نگرانی بابت باخت ندارم
شفر در خصوص اینکه ووریا غفوری نقطه قوت استقلال است اما به دلیل حضور وحید امیری در این پست امکان دارد که این نقطه قوت تبدیل به نقطه ضعف استقلال شود و اینکه مربیان استقلال بعد از باخت در دربی قراردادشان تمدید نشده، گفت: نگرانی بابت باخت ندارم ، هر مربی وقتی بهترین عملکرد را از بازیکنانش می‌بیند خوشحال می‌شود، ووریا قبلاً در سمت راست فقط رفت و آمد می‌کرد اما الان گل می‌زند و از این بابت خوشحالم. او یک بازیکن حرفه‌ای است که قبل از تمرین یک ساعت وزنه می‌زند. البته سایر بازیکنان هم همینطور هستند. ووریا پسر باشخصیتی است و این برای کی‌روش خوب است که بازیکن لیگ از گذشته بهتر شدند.
*تمدید قراردادم دست من نیست دست مدیرعامل باشگاه است

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه با این تیم عملکرد خوبی داشته اما هنوز قراردادش تمدید نشده، اظهار داشت: این مسئله دست من نیست و دست مدیرعامل باشگاه است. من مدیر برنامه دارم و یک رزومه خوب هم برای آینده دارم. وقتی آمدم استقلال در بیمارستان بستری بود اما الان رسانه‌های جهان درباره وضعیت خوب استقلال می‌نویسند. استقلال از رده ۱۵ به رده سوم آمد و این مسئله به دلیل عملکرد همه اعضای کادر فنی مثل ساشا، اشکان، طاهری و ... است. ما یک تیم خوب با هواداران فوق‌العاده داریم و چیزی که هواداران به ما داده‌اند را به آنها برمی‌گردانم، آینده استقلال در دست من نیست و چیزهای دیگر در دست من است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *