پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - 13 Jun 2024
 
۰

جزئیات مسابقات سراسری قرآن کریم اعلام شد

سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 594608
مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن کریم دهم تا بیست و پنجم مهرماه سال آینده در استان مرکزی برگزار می شود.
جزئیات مسابقات سراسری قرآن کریم اعلام شد
به گزارش جهان نيوز، نشست خبری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و آیین رونمایی از پوستر این دوره مسابقات صبح امروز در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی حسینی معاون امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز داشت:  چند سالی است که ستاد برگزاری مسابقاقات با اعلام تقویم، زمینه را برای دریافت اطلاعات دقیق و برنامه ریزی منظم فراهم می کند.امسال نیز فرایند ثبت نام از بهمن ماه آغاز شد و سایت قرآن دات آی آر شروع به کار کرده است.

وی افزود:بر اساس پیشنهادات و انتقادات و با توجه به بلوغ نسبی در برگزاری مسابقات قرآن می توان گفت که استقلال بیشتری در این زمینه پیدا کرده ایم.در بخش حفظ و ترتیل، چهار رشته وجود دارد .در بخش قرائت دو بخش و در بخش معارف سه رشته که همگی در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود‌.

حسینی همچنین در مورد شرایط حضور در این مسابقات گفت: مسابقات ویژه بزرگسالان است و براساس هماهنگی ها مسابقات دانش آموزی به وزارت آموزش و پرورش سپرده شده است.مخاطبان ما در این دوره بین ۱۸ تا ۴۰ سال اند.البته در بخش معارف محدودیت سنی وجود ندارد.

معاون امور قرآنی سازمان اوقاف خاطر نشان ساخت: دراین دوره شرکت کنندگان می توانند در هر سه بخش ذکر شده حضور یابند در سه بخش شرکت کنندگان می توانند.فقط یک استثنا وجود دارد که شرکت کنندگان بخش قرائت نمی توانند در بخش اذان و آوا و نغمات شرکت کنند.

 حسینی همچنین در مورد برگزاری مسابقه معارف گفت: بخش معارف امسال به صورت الکترونیکی در سایت معارف ۱۱۴  برگزار می شود.

حسینی در بخش دیگری از صحبت های خود به جدول زمانبندی مسابقات قرآن اشاره داشت و افزود: اطلاع رسانی و ثبت نام از بیست بهمن آغاز شده و تا ۲۰ فروردین ادامه دارد.مسابقات سراسری هم از دهم مهرماه تا ۲۵ مهر سال آینده در استان مرکزی برگزار می شود.

وی همچنین در مورد بخش آواها و نغمات گفت: امیدواریم امسال در این بخش قویتر عمل کنیم.با توجه به تفاوت تجهیزات در استان های مختلف باید تمهیداتی لحاظ شود که ضبط آثار به درستی انجام شود و داوری ها عادلانه باشد.مرحله نهایی این بخش هم همزمان با مسابقات سراسری قرآن در اراک برگزار می شود.

حسینی در انتها به موضوع رسیدگی به شکایت متسابقین اشاره کرد و افزود: در فاصله مسابقات کشوری امسال تا امروز نشست های مختلفی را در امر رسیدگی به شکایات متسابقین برگزار کرده ایم.قرار است مدلی که به تصویب هیئت داوران سال های گذشته رسیده است به صورت ماکت اجرا شود.

در انتهای این مراسم از ماکت چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم رونمایی شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *