کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کنگره آمریکا:سرکوب در بحرین رو به افزایش است‎

28 بهمن 1396 ساعت 11:49

یک عضو کنگره آمریکا با اشاره به اوضاع ناگوار حقوق بشر در بحرین هشدار داد که سرکوب در این کشور رو به افزایش است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم ، جیمز مک گاورن نماینده کنگره آمریکا و رئیس کمیته حقوق بشر "تام لانتوس" در کنگره گفت: اوضاع حقوق بشر در بحرین رو به وخامت می رود و شدت سرکوب رو به افزایش است.

وی در افتتاح جلسه کمیته تام لانتوس افزود: میزبانی بحرین از ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا این برداشت را بدست می دهد که دولت آمریکا قادر است تا به دولت بحرین فشار بیاورد.

در این جلسه تعدادی از فعالان و حقوقدانان در هفتمین سالگرد انقلاب مردم بحرین سخن گفتند.برپایه این گزارش، کمیته تام لانتوس حاوی اعضای دموکرات و جمهوری خواه است و جلسه یاد شده شاهد شرکت نمایندگان نهادهای دولتی از جمله کمیته آزادیهای دینی بود که یک کمیته دولتی فدرال و مستقل از احزاب در آمریکا است.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات روبرو شده است.در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.
 


کد مطلب: 591935

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/591935/عضو-کنگره-آمریکا-سرکوب-بحرین-رو-افزایش-است

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com