سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

تجلی آیه مودت در سیره حضرت زهرا(س)

سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 590767
حجت‌الاسلام سمیع‌زاده حضرت زهرا(س) را وجود مقدسی دانست که تجلی آیه مودت در سیره ایشان نمود داشت.
تجلی آیه مودت در سیره حضرت زهرا(س)
به گزارش جهان نيوز،‌ حجت‌الاسلام عباس سمیع‌زاده، محقق و پژوهشگر علوم دینی در وجه تفاوت محبت و مودت به اهل‌بیت(ع) گفت: محبت به معنای دوست داشتن است، اما درونِ مودت است. یک زمانی ممکن است نسبت به شخصی محبت داشته باشید، اما در آن مودت نباشد. بنابراین اگر محبت به عالی‌ترین درجه برسد، تبدیل به مودت می‌شود؛ به همین دلیل خداوند متعال در آیات قرآن ما را توصیه به مودت نسبت به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) می‌کند و می‌فرماید: «قُل لَّا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی؛ (پیامبر) بگو من از شما پاداشی نمیخواهم جز اینکه خویشاوندان مرا دوست بدارید». 

وی افزود: زمانی که درباره مودت صحبت می‌کنیم، به رفتار شیعیان در قبال اهل‌بیت(ع) می‌پردازیم در حالی که ائمه(ع) هم نسبت به یکدیگر مودت داشتند. اولین کسی که مودت خود را به امیرالمؤمنین(ع) نشان داد، وجود مقدس حضرت زهرا(س) بود. ایشان با نثار جان و مال و فرزندش مودت خود به امام(ع) را به فعلیت رساند. بنابراین دفاع از حریم ولایت، سفارش مکرر به اصحاب پیامبر(ص) نسبت به پاسداشت مقام ولایت و خواندن خطبه روشنگر و معرفت‌افزای فدکیه از مواردی است که نشان از اوج مودت این بانوی مکرم اسلام نسبت به امیر مؤمنان(ع) است. 

به گزارش تسنیم، سبک زندگی فاطمه(س) و کیفیت بهره از وجود مطهر حضرت زهرا(س) بر اساس آیه تطهیر از دیگر موضوعات این نشست بود.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *