سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - 11 Jun 2024
 
۰

تسلیت‌بنیادسینمایی‌فارابی‌برای‌درگذشت‌فریده‌صابری

شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 590139
بنیاد سینمایی فارابی، ضایعه درگذشت فریده صابری بازیگر تئاتر و سینما را تسلیت گفت.
تسلیت‌بنیادسینمایی‌فارابی‌برای‌درگذشت‌فریده‌صابری
به گزارش جهان نيوز، در متن پیام تسلیت این بنیاد در پی ضایعه درگذشت فریده صابری بازیگر تئاتر و سینما، چنین آمده است:

«بانوی نکونام تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران سال ها نجیبانه و به دور از هیاهو هنر آفرید و هنرمندانه زیست؛ با دلی اندوهگین و دردمند، یاد و خاطره این بانوی هنرهای نمایشی را گرامی داشته، فقدانش را به بازماندگانش تسلیت می گوییم.

ضمن عرض تسلیت و تعزیت به خانواده محترم صابری و تمامی هنرمندان و دوستداران شان، از درگاه خداوند متعال طلب صبر و برای آن مرحومه، علو درجات را مسئلت داریم.»

فریده صابری مدتی به دلیل ابتلا به بیماری سرطان تحت شیمی درمانی بود و (پنجشنبه) نوزدهم بهمن درگذشت.

صابری دارای لیسانس کارگردانی و بازیگری از دانشکده هنرهای دراماتیک ایران و مدرک فوق لیسانس از دانشگاه ایندیانا در آمریکا بود. صابری در تئاترهایی از جمله «شام آخر»، «کرگدن»، «ملاقات بانوی سالخورده»، «ریچارد سوم» و «لبخند باشکوه آقای گیل» ایفای نقش کرده بود. بازی در سریال‌های «دلنوازان»، «همه بچه‌های من»، «بگذار آفتاب برآید»، «در قلب من»، «تنهاترین سردار»، «سنگ و شیشه» و فیلم‌های سینمایی «مارال»، «روز شیطان» و «روز واقعه» نیز از دیگر فعالیت های این بازیگر بوده است.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *