اگر آیات قرآن را باور ندارید، چرا لباس پیامبر را می پوشید؟
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۳
کد مطلب: 589376
قائم مقام حزب نیمه تعطیل اعتماد ملی گفت اسلام، حجاب اجباری را قبول ندارد و اجبار برای حجاب، ریشه در احکام اولیه اسلام ندارد!
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه «کیهان» در ویژههای خود نوشت:رسول منتجبنیا در نشست «بررسی وضعیت کنونی نظام در قیاس با آرمانهای اولیه» در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد افزود: بنا به دلایلی و با این تفکر که جامعه سالم بماند و فساد دامنگیر جامعه نشود، در سالهای نخست انقلاب حجاب را بر اساس حکم حکومتی اجباری کردند ولی این اجبار ریشه در احکام اولیه اسلام ندارد.
وی گفت: حضرت امام علی(ع) فرمودند، تضییع اصول، کمک به فروع، روی کار آوردن اراذل و افراد پست و به حاشیه راندن افراد لایق از علائم سقوط حکومت است.
باید از قائم مقام کروبی در حزب اعتماد ملی پرسید آیا آیات قرآنی درباره الزام حجاب را خوانده است یا نه؟ و اگر این آیات الهی را نمیداند یا باور ندارد، چرا لباس پیامبر(ص) را بر تن کرده است؟ چرا اصرار دارند جامعه را به بیبندوباری بکشانند و چه فرقی با امثال بهائیت و سلطنتطلبان و صهیونیستها در ترویج بیحجابی دارند؟!
ثانیا چرا امثال وی به جای اینکه درباره بیکفایتیهای جریان غربگرای مدعی اصلاحطلبی و ناراضی کردن مردم در زمینه معیشت پاسخگو باشند، با احکام اسلامی کلنجار میروند؟ یعنی با این رفتار کبکگونه، مردم بیکفایتی این جماعت پرگو اما بیعرضه را متوجه نمیشوند؟
ثالثا اگر تضییع اصول، همین معارضه با تشکیک در احکام اسلامی، بیاعتنایی با طبقات پایین و ائتلاف با اشرافیت نیست، پس چیست؟ کنسرتبازی و مغازله با رژیمهای فزونخواه غربی، و قبیل این کارها، اگر پرداختن به مسائل فرعی نیست، پس کدام کارها، پرداختن به فرعیات یا منهیات و محرمات است؟
و بالاخره اینکه؛ اراذل حقیقی همانهایی بودند که با قانونشکنی و گردنکلفتی در برابر رای مردم، گروهکهای ضدانقلاب ورشکسته را سر انگیزه آوردند و حرمتشکنی روز عاشورای حسینی را به راه انداختند. برخی اعضای حزب اعتماد ملی، سردمدار همین اراذل و اوباش بودند.
خدایــــــــــــــا
دوره آخرالزمان فرار رسیده است.
یکی معتقد است که از امام زمان(عج) هم می توان انتقاد کرد.
یکی از اصول اولیه اسلام و آیات محکم خدا یعنی حجاب به سادگی می گذرد
یکی رسیدگی به فقرا و تهیدستان جامعه را رها کرده و معتقد است که امکان دارد فقرا زیر چرخ اقتصاد له شوند و این اجتناب ناپذیر است
یکی در خانه های ده ها میلیاردی زندگی می کند و در شرایطی که مردم عادی نان شب ندارند بخورند ، به تحصیل در اروپا می پردازد و..
جــــــــــــــــالب اینکه: همه اینها لباس پیامبر بر تن دارند و در یک حکومت اسلامی مسئول بوده اند یا حالا می باشند.!!!! و ثبت اقـــدامنا
خدایا خودت به فریادمان برس و مولایمان را برسان
این افراد زمانی تندروتر از همه مردم بودند. چقدر اوایل انقلاب به خاطر نظرات شخصی خود، ملت را اذیت کردند حالا از اون طرف بوم افتادند.
چند وقت دیگه از پله میاند پایین و به ریش جماعتی که اینها را تائید کردند میخندند.
امان از تظاهر و ریا برای کسب جایگاه سیاسی و منصب و رانت اقتصادی
اقای ایت الله طالقانی هم پیش بینی این حجاب اجباری را کرده بودند و با اجباری شدن ان صد در صد مخالف بودند و میفرمودند ما در اصل دین اجبار نداریم این که دیگر فرعه دین است اجباری شدند انرا شروع فساد و فحشا میدانستند ولی هر چه تلاش کرد زورش به دکانداران دین نرسید
ما بچه های دوران انقلاب هستیم غرق در افکار شهید مطهری و شهید بهشتی و مرحوم طالقانی بودیم برایم سخت است که یکسال تمام تفسیر قرآن مرحوم طالقانی را خواندم و حالا شما بیایید بگویید که اینها حرف های مرحوم طالقانی نیست و یا دوست دیگر میگویند در شبکه های اجتماعی زیاد اعتماد نکن ما نسل کتاب خوان انقلاب هستیم نه فقط تیترهای شبکه های اجتماعی
اولا مرحوم آیت الله طالقانی هم وجوب حجاب را قبول داشتند
ثانیا امر به معروف و نهی از منکر دستوری برای پیشگیری و برخورد با همه معاصی است
و حجاب هم مستثنی نیست
ثالثا مراحل مختلف امر به معروف در واقع تجسم انواع اجبار است حتی مرحله اول آن
مثلا وقتی فردی بزهی مرتکب می شود و در مرحله اول اجرای آن فریضه ، با چهره عبوس عامه مردم و جامعه مواجه می شود
ناچار و بالاجبار بزه را ترک می کند
آیت الله طالقانی هم یک عالم بودند
اما معصوم نبودند
الآن توی دروس خارج حوزه نظر کدام عالم دینی از گذشته تا کنون مستثی از نقد است
تا این مرحوم را بگوییم دومیش ؟
برخی معتقدند ، اجبار مفید یعنی به صفر رسیدن بی حجابی و بدحجابی
در حالی که از گذشته دور تاریخ بشر بزه های مختلفی مثل سرقت ، آدم کشی و ... مورد برخورد و اجبار قرار گرفته و هیچگاه هم به صفر نرسیده
حالا بایستی اجبار و برخورد قهری را تعطیل کرد ؟
کدام کشور چنین کرده ؟
ما نباید عوامل تشدید بی حجابی و بدحجابی مثل فضای مجازی ، فیلمهای کذایی ، موسیقیهای آنچنانی ، نابجا بکار بردن اشعار عرفانی کنایی و ... را به گردن اجبار بیاندازیم
اجبار اگر با بستر فراهم آمده فرهنگی مناسب و موافق ، اجرا شود
بلا تردید بسیار می تواند موثر و مثمر ثمر واقع شود
اما متاسفانه ...
شما هم که فقط بلد هستید همه چیز را بهم بپیچانید و آنقدر تفسیرهای من در آوردی از خودتان در بیاورید که انسان واقعا در میماند که مسیرتان کجاست و به کجا می روید چند سالی است که فلسه میخوانم ولی واقعا در میمانم ازجماعت اصولگرایی که تنها چیزی که برایشان مهم نیست اصولشان هست
« گفتاری از آیت الله جوادی آملی: دین داری حق یا تکلیف
تهیه و تدوین: حجةالاسلام و المسلمین محمد رضا مصطفى پور »
در این نوشته « لا اکراه » ی که مدام برخی بهش تمسک نابجا می کنند ، توضیح داده شده و جایگاهش بیان گردیده
اما آن چه بنده گفتم
پیچاندن نبود
پاره ای مدام تکرار می کنند که کجای آیات حجاب اجبار آمده است ؟
در حالی که آیات یاد شده صغرای استدلال را می فرماید
یعنی این که حجاب واجب است
اما کبرای استدلال در باب امر به معروف و نهی از منکر و همین طور باب حدود و تعزیرات است
در امر به معروف و نهی از منکر می فرمایند
در سه مرحله ، با ترک معروف واجب و منکر حرام ، برخورد کنید
★ در اینجا اجباری بودن کلیه تکالیف الزامی اعم از واجب و حرام را مسلم گرفته
منتهی شیوه اجبار را مرحله بندی کرده
اول : واکنش منفی به معصیت ( اعم از ترک واجب و انجام حرام )
دوم : امر و نهی لسانی و زبانی در پیشگیری از وقوع معصیت
سوم : اعمال قدرت و ممانعت فیزیکی از معصیت
مرحله سوم هم اکنون به عهده حاکمیت است تا هرج و مرجی پیش نیاید
★ ولی کل این مراحل بر مفروغ عنه بودن اجبار بنا شده است
وقتی مرحله اول یعنی واکنش منفی در حجم زیادی صورت گیرد ، و مرتکب معصیت ناچار شود که معصیت را کنار بگذارد اینجا اجبار این گونه ای اثر کرده و دیگر لازم نیست مراحل بعدی اعمال شود
اما در صورت عدم تاثیر ، نوبت به مراحل بعدی می رسد.
این مفسران به یک باره ظهور کرده اند در 1400 سال گذشته کجا بودند اینگونه تفسیر کردند را منی که 20 تا کتاب فلسفه خودم را هم بلد هستم بپیچونم و چور دیگری تفسیر کنم . اقای جوادی املی در فسلفه علامه دهر است ولی دوستانی که در زمان حیات ایشان برای تفسیر های ایشان تفسیر مینویسند فقط بدنبال جایگاه برای خود هستند
مسأله، لباس نیست اصلا. مسأله اینست که یک افسادطلب دیگر، درخواست عدم پوشش و ترویج منکر و جلوگیری از نهی از منکر داد!
چه وقت سر این ها را به طاق میکوبند، معماییست!
ملا لغتی نباشید. منظور از لباس پیامبر، کسوت اوست که هدایتگری و ارشاد و مقام ولایت است. روحانیت، در کسوت پیامبر و اهل بیت است. ضمنا در آن زمان، همه عربها، نوعی دستار به سر می پیچیدند و از عبا استفاده می کردند. لباس اعراب تغییر کرده اما روحانیت، همچنان از همان لباس پیامبر الگو می گیرد.
آقای منتجب نیا! چرا دروغ می گویید؟ کدام حکم حکومتی؟ کی امام در این زمینه حکم حکومتی صادر فرمودند که فقط شما اطلاع دارید و هیچ کس دیگری از آن خبر ندارد؟ وجوب پوشش شرعی و حجاب اسلامی، اجماع فقهای شیعه است. کدام فقیه را می شناسید که به وجوب پوشش اسلامی و وجوب همه ظواهر شرعیه حکم نکرده باشد؟
دادگاه ویژه روحانیت چه می کند؟ کجاست؟ یک آخوند دارد مسلمات شرعی را انکار می کند، آیا وظیفه دادگاه ویژه روحانیت نیست که ورود کند؟؟!!
وقتی قصد فهمیدن ندارید ..واقعا دیگه فرقی نداره گفتن و نگفتن به شما...
مسلمات شرعی؟ اجبار حجاب به غیر مسلمون جزو مسلمات شرعیه؟؟ اجبار حجاب به افراد غیر معتقد و زدن شلاق و جریمه ای که هیچ سابقه ای در اسلام نداشته و نداره جزو مسلماته؟
بعد احیانا در دو سال اول انقلاب که حجاب اجباری نبود تمام علما و اما خمینی داشتن مسلمات دین رو انکار می کردن؟
شما هنوز فرق اجبار حجاب و واحب بودن حجاب رو نمی گیری... دیگه چه انتظاری داشته باشم تفاوت اجبار حجاب به مسلمان و غیر مسلمان و زدن حد و گرفتن جریمه و مسایل دیگه رو بگیری...
اتفاقا کسانی که در دین افراط و تفریط می کردند در جبهه اصلاحات قرار دارند. اوایل انقلاب نان در این بود که با افراد بدحجاب برخوردهای خشن انجام بشود که آقای اکبرگنجی این وظیفه خطیر را انجام می داد و به پیشانی زنان بدحجاب پونز فرو می کرد اما حالا نان در انکار دین است و آقاب گنجی حالا منکر امام زمان عج شده است.
آقای روحانی پس از کودتای نوژه پیشنهاد داد حقوق امیران ارتش در خارج از کشور قطع شود و حقوق بازنشسته های ساکن در داخل را آنقدر کاهش دهند که با یک حقوق حداقلی فقط غذا برای خوردن داشته باشند که شهید چمران به شدت مخالفت کردند، حالا آقای روحانی مدافع آزادی و رفع حصر سران فتنه شده است.
الثالث - أن لا يتظاهروا بالمنكرات عندنا كشرب الخمر والزنا وأكل لحم الخنزير ونكاح المحرمات.
الرابع - قبول أن تجري عليهم أحكام المسلمين من أداء حق أو ترك محرم أو إجراء حدود الله تعالى ونحوها، والأحوط اشتراط ذلك عليهم.
ترجمه :
سوم - کفار ذمی نبایستی تظاهر کنند به آن چه که ما آنها را منکر می دانیم مثل شرب خمر ، زنا ، خوردن گوشت خوک و ازدواج با محارم .
چهارم - پذیرش جریان احکام اسلام بر آنها مثل ادای حق ، ترک کار حرام ، اجرای حدود الهی و مانند آن ، و احتیاط آن است که بر آنها شرط شود .
جلد دو تحریر الوسیله امام خمینی (ره) صفحه ۵۰۱ .
بدحجابی و بی حجابی از مصادیق منکر و کار حرام است
امروزه عمومیت قانون مجازات اسلامی ، در واقع ، نسبت به کفار ذمی ، نقش اشتراط را ایفاء می کند
بنا بر این
اولا : بایستی با کفار ذمی ( که امروزه با نام اقلیتهای دینی یاد می شوند ) شرایط ذمه را شرط که از جمله موارد فوق است
ثانیا : عمومیت قانون نوعی اشتراط ضمنی است
باعرض سلام وآرزوی عاقبت خیر برای خودم ودیگران؛به نظر می رسد دوست عزیزی که بیان نموده اند لباس پیامبر با سایر اعراب تفاوتی نداشته است.لباس را به معنای رایج آن مورد التفات قرار داده اند،حال آنکه مراد
نویسنده از لباس،همان پوششی است که ممکن است یک مسلمان با تبعیت عینی ازسنت وسیره نبوی به آن آراسته باشد.(لباس تقوی)ویا باتحریف قول وعمل قرآن ونبی مکرم اسلام واحکام الهی خواسته ویا ناخواسته درمسیر خیانت پیشگان گام بردارد.(لباس ریا،نفاق،خیانت و...)
جناب اقای منتجب نیا اسلام 1400سال پیش آمده ، شما چرا 38 سال پیش این مطالب را نمی گفتید. الان بعد از حدود چهل سال که ازانقلاب گذشته این جملات یادتان افتاده است .
ممنون از نظر شما
واقعا این آقایان چرا الان مانند خوره به پیکر نظام اسلامی و اسلام افتاده اند و هر روز یک بحثی را مطرح می کنند؟ خداکنه این حرف ها از روی نفاق نباشه والا این مسائل برای دلسوزی مردم بیان نمیشه.
چرا 20 سال یا 30 سال پیش که دوران قدرت و مسئولیت و ... خودشان بود از این حرف ها نمی زدند؟ اگر به این مواضع اعتقاد نداشتند پس چرا مسئولیت گرفتند و اگر اعتقاد داشتند پس الان باید ساکت شوند؟
عاقبت بخیری خیلی مهمه
جحاب خاص اسلام نیست وبشر از ابتدا به ساکن با هر دین و مسلکی حجاب داشته وتنوع جحاب دامنه وسیعی دارد عقل حکم میکند برای حفاظت از هر چیز اسیب زننده به انسان پوشش وحجاب اختیار کند خدا لعنت کند قوم مفسده انگیز را که بدلیل نا کارامدی در حل معضلات معیشتی مردم هر روز وساعت با طرح مسایل حاشیه ای جامعه را دچار بحرانهای تصنعی جهت سر پوش گذاشتن بر سومدیریتهای خود میکنند
جناب علامه دهر!!!
لطفا همه آیات قرآن را که در آن ذلکم خیر لکم آمده بررسی فرمایید؛ از جمله: وَلَا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْيَاءَهُمْ وَلَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ بَعْدَ إِصْلَاحِهَا ۚ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ به مردم کم فروشی نکنید و در زمین فساد نکنید ... این برای شما بهتر است. آیا به نظر حضرتعالی که مفسر بزرگ قرآن هستید، کم فروشی نکردن و فساد نکردن هم ارشادی است؟؟!! یعنی لازم نیست؛ اما بهتر است که کم فروشی و فساد نکنید؛ اما اگر هم کردید، مشکلی نیست!!!
در آیه دیگری امر به ایمان و عمل صالح کرده و بعد فرموده ذلکم خیر لکم و در آیه دیگر، امر به جهاد فی سبیل الله کرده و بعد ذلکم خیر لکم. با این استدلال شما، ایمان و عمل صالح و جهاد هم واجب شرعی نیست؛ بلکه جنبه ارشادی دارد!!! دوست عزیز من! در مورد کلام خدا و اهل بیت، محتاط باشید. از دینتان مراقبت کنید!
خوب حالا که چی؟! منظورت چيه؟ يعنی هر چی ايها الناس نباشه واجب نيست؟ يعنی اگر يا ايها الذين آمنوا بود ديگر واجب نيست؟!
در حوزه تخصصتان حرف بزنيد چيزی را سررشته نداريد در باره اش سکوت کنيد و به اهلش بسپريد
دین درمو ب موی زندگی من قراره جریان داشته باشه.در تولدم و مرگم،در ازدواجم،در روابطم خوراکم پوشاکم.یعنی جز بجز و کل زندگی من دینم باید جریان داشته باشه.حالا یعنی چی تو دین دخالت نکنید?!این ما نیستیم ک دخالت میکنیم،امثال... ک دارن تو همه چیزمون دخالت میکنن و ما حتی حق سوال پرسیدم هم نباید داشته باشیم!!!!
این آیه همه انسانها را به بندگی و اطاعت فرا می خواند : یا ایها الناس اعبدوا ربکم الذی خلقکم ( ۲۱ بقره ) ،
لذا همه انسانها از آن جهت که انسان اند ( نه صرفا چون مومنند ) ملزم به اطاعت و بندگی هستند ،
پس به واسطه این فرمان همه ( از جمله کفار ) مکلف به تکالیف الهی ( از جمله وجوب و لزوم حجاب ) می باشند
اما از آنجا که اهل ایمان و باور شایسته خطاب الهی در خصوص فرمان الهی اند ، چه اینکه داوطلب بندگی و اطاعتند ، تکالیف شرعی را در خطاب به ایشان تعیین فرمود ،
★ لذا توجه خطاب به ایشان آنرا از دوش دیگران بر نمی دارد .
پرفسور.این مباحث درجاههای دیگه ازقران توضیح داده شده وبعنوان ظلم وفجور وگناه کبیره ازشون یادشده .اما جایی از قران روبیارکه درمورد حجاب اینوآورده باشه....درضمن،بابا مرد مومن.قران که نگفته کافر ویهود ومسیحی روهم باید مجبورکنی آیین ورسوم اسلام رواجراکنند...غیربراون ربا،بزرگتره یا دیده شدن موی لخت سر....دارند بانکای ماعلنا،ربا میخورند...این تضعیف دین اسلامه یا دیده شدن چندتادونه مو؟؟
علی آقا
گناه ۴۰ از کتاب گناهان کبیره رو به دقت مطالعه کن
مرحوم آیت الله شهید دستغیب هم از قرآن و هم از روایات ، استفاده کرده اند مبنی کبیره شدن گناه صغیره با اصرار بر آن و تکرار آن
اگر به فرض در اختلاف بین صغیره یا کبیره بودن بی حجابی ، ما قائل به صغیره بودن شدیم
اما منکر کبیره شدن با اصرار می توانیم باشیم ؟
جناب علامه...
در بهترین فرض این ایه حجاب رو برای همه زنان مسلمان و مومن واجب میدونه... اوکی؟
چه ربطی به اجبار حکومتی و مجازات داره؟ چیزی که در اسلام و شیعه وجود نداشته.. حتی در ابتدای انقلاب و تا دو سال بعد انقلاب هم وجود نداشته...
این ایه چه ربطی به اجبار غیر مسلمون ها و کافرها به حجاب داره؟ واجب بودن با اجبار فرق داره... پرداخت زکات هم یک واجبه که اتفاقا کاملا اثر اجتماعی داره ولی حدو مجازاتی در دین نداره... به همین کشل هیچ حد و مجازاتی برای بی حجابی مسلمونها در دین وجود نداشته... اجباری نبوده..
اجبار حجاب برای غیر مسلمونها که دیگه یک بدعت تاریخیه...
جناب من من
انسان باید از من من بودن کم کند تا به خدا برسد، لطفا خلط مبحث نکنید
در حکومت اسلامی،در اجتماع مسلمانان حجاب واجب است نه در محافل خصوصی
لازم به ذکر است که محافل خصوصی به مهمانی هایی که فامیلی باشد اطلاق نمی شود و آن نیز عمومی می باشد
در ضمن فتح سنگر به سنگر ارزشهای اسلامی نیز توسط پیاده نظام دشمن انجام می شود که متاسفانه همفکران شما به عنوان پیاده نظام انجام وظیفه می نمایند
بيچاره احکام شرعی که هر کسی به خود اجازه می دهد در آن اظهار نظر کند! آقا اصلا می دانی حکم ارشادی يعنی چه؟ يعنی ارشاد به حکم عقل يعنی حکمی را که عقل لازم می شمارد شرع هم بر آن صحه می گذارد و تأييد می کند. يک چيزی شنيده ايد و بلغور می کنيد. ظاهراً مراجع و فقها که با متدلوژی تفقه و فهم احکام از ادله شرعی آشنايی کافی دارند و بر آن احاطه دارند به نظر شما نفهميده اند که آيات سوره احزاب و نور برای چه آمده و مؤدايش چيست و شما به خيال خودت با تعبير ارشادی می خواهی حکم صريح قرآن را انکار کنی؟!
احسنت
آن آیه که فرموده بهتر است
از تعبیر جلبات ( چیزی مشابه چادر )
سخن می گفت
و این از حد اقل حجاب
( مقنعه و عدم بروز زینت )
یعنی در رعایت حد اقل ها دیگر
بحث بهتری نیست
بلکه الزام است و الزام
إِنَّ الَّذينَ ارْتَدُّوا عَلى أَدْبارِهِمْ مِنْ بَعْدِ ما تَبَيَّنَ لَهُمُ الْهُدَى الشَّيْطانُ سَوَّلَ لَهُمْ وَ أَمْلى لَهُمْ ذلِكَ بِأَنَّهُمْ قالُوا لِلَّذينَ كَرِهُوا ما نَزَّلَ اللَّهُ سَنُطيعُكُمْ في بَعْضِ الْأَمْرِ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ إِسْرارَهُمْ (محمد: 25ـ26)
كسانى كه بعد از روشن شدن راه هدايت به كفر قبلى خود برمىگردند شيطان اين عمل زشت را در نظرشان زينت داده و به آمالى كاذب آرزومندشان كرده است و اين را بدان جهت گفتيم كه اين بيماردلان به كفارى كه از آيات خدا كراهت دارند گفتند: ما در پارهاى امور شما را اطاعت خواهيم كرد و خدا بر اسرار نهانشان آگاه است (صفوی، ترجمه بر اساس الميزان).
هیچ التزامی به حجاب اسلامی نیست و گرنه درهمه کشورهای اسلامی حجاب الزامی بود . همونقدر که ما مسلمانیم ترکیه . مصر. عربستان . امارات . کویت . پاکستان . افغانستان . اندونزی. بنگلادش .لیبی. تونس . عراق.سوریه.لبنان. فلسطین .الجزایر.و ...................... مسلمون هستند . و حتی در خیلی زمینه ها از ما مسلمونتر مثلا در بانکداری اسلامی بانکهای ما نزولخور هستند و بانکهای اونها سود 5 % می گیرند بله فقط ما مسلمان هستیم و ما می فهمیم .....................
تقریبا تمام جوامعی که نام بردید سکولار ند یعنی قائل نیستند که اسلام دارای احکام اجتماعیست. اگر هم قائل باشند می گویند مال همان عصر رسول خدا(ص) بوده است و الان دیگر فرهنگ غرب حاکم بر دنیاست و نمی شود احکام الهی را اجرا کرد! این کشورها در واقع معتقدند دین از سیاست جداست. البته مردمشان از نظر مذهبی مسلمانند و در مسائل شخصی مثل نماز و روزه و جشن گرفتن و ازدواج و ... و هر چه غیر اجتماعی باشد از احکام اسلام پیروی می کنند ولی ازنظر عمومی و اجتماعی غالبا تابع فرهنگ غرب هستند. بنابر این این کشورها را نمی شود در واقع مسلمان واقعی دانست چون بخشی از احکام خدا را قبول کرده اند و تا حدودی عمل می کنند ولی بخش دیگر از احکام خدا را یا قبول ندارند یا به هر دلیل عمل نمی کنند. در قرآن کریم اینها را این گونه توصیف کرده که "نومن ببعض و نکفر ببعض" یعنی به بخشی ایمان دارند و به بخشی کافرند. این کشورها را اگر بررسی کنید متوجه می شوید که استقلال واقعی هم ندارند ولو نرخ سودشان یک درصد باشد! در هر صورت انقلاب اسلامی را مردم به پیروزی رساندند تا اسلام حقیقی و اسلام ناب در کشور اجرا شود و همه قرآن در جامعه پیاده و ان شا الله مقدمه ای شود برای این که در تمام دنیا اجرا گردد. هدف بزرگ و در شان ملت بزرگ ماست لذا مشکلاتش هم بزرگ است. البته با توجه به دشمنی های شدید غرب و به خطر افتادن منافعشان برای رسیدن به این هدف متعالی برای ما موانعی ایجاد کرده اند ولی علی رغم این مشکلات و بعضی سوءمدیریت های داخلی و ایجاد مشکلات برای مردم خوبمان داریم به سمت هدفمان جلو می رویم و دنیای غرب با آن همه امکانات مادی خودش نتوانسته ما را زمینگیر کند و اکنون ندای انقلاب در بسیاری از کشورهای حتی غیر مسلمان شنیده می شود. الان این بحث ها هم انحرافیست و می خواهند مردم را از مسیر الهی خودشان منحرف کنند و اگر با غفلت ها خدای ناکرده موفق شوند مجددا ما می شویم گماشته غرب مانند ترکیه (می دانید که امریکا در ترکیه پایگاه نظامی دارد و این یعنی استقلالی از خودش ندارد) و کشورهایی که نام بردید و یا نبردید. به هر حال هر کار بزرگی بخواهد انجام شود مرد می خواهد و استقامت و با نازپروری و بهانه گیری و انحراف در مبانی و...نمی شود. کسانی در این مسیر خسته شده یا پشیمان شده و به اصطلاح می برند که طبیعیست ولی مردم و به خصوص محرومین و گرفتارها که عمده بار انقلاب را بدوش کشیده است تا حالا ایستاده اند. در هر صورت همه باید امتحان شویم.
کلیه مسلمانان قائل به پوشش (پوشش به جای لفظ حجاب) برای زنان و مردان طبق آیه سوره نور هستند لذا در همه کشورهای اسلامی مسلمانان مقید به ضوابط اسلامی حداقل پوشش مورد نظر اسلام را رعایت می کنند.درضمن ما قائل به این هستیم که نوع پوشش در حوزه عمومی تعریف می شود لذا اگر اکثریت مردم مقید به پوشش مورد نظر اسلام بودند ان نوع پوشش به عنوان قانون در حوزه عمومی باید توسط همگان حتی سایر ادیان رعایت شود. لیکن در غرب مثلا فرانسه پوشش را در حوزه خصوصی تعریف می کنند لذا حاکمیت حق اجبار شهروندان به نوع خاص پوشش را ندارد بنابراین نحوه برخورد دولت فرانسه با پوشش اسلامی برخلاف قوانین موضوعه حوزه خصوصی و عمومی می باشد.
همین ضعف های اعتقادی و حکومتی را داشتند که مورد اعتراض واقع شدند و در انتها شاخه جدید راه انداختند. حالا به مرحله ایی رسیدند که خود را از اسلام جدا کنند.
منتخب نیا:
" بنا به دلایلی و با این تفکر که جامعه سالم بماند و فساد دامنگیر جامعه نشود، در سالهای نخست انقلاب حجاب را بر اساس حکم حکومتی اجباری کردند ولی این اجبار ریشه در احکام اولیه اسلام ندارد. "
عرض شود که بنده ازاین نقل قول اینطورمتوجه می شوم که ایشان " اجبار " به حجاب را قبول ندارد نه " اصل حجاب " را
البته ممکن است حکم اجبار درحجاب ازدیدگاه عالمان دینی و مراجع تقلید الزامی باشد اما ازجمله فوق چنین برمی آید که مشکل ایشان با اجباراست نه با اصل حجاب
تاکید میکنم که افکار بنده سنخیتی با این شخص و امثال ایشان ندارد و صرفا درمورد نقل قول ایشان برداشتم را بیان کردم
بااین روین که ره به ترکستان است چرا چون از ابتدا لا اکراه فی الدین است ولی وقتی شما دین را پذیرفتید باید چارچوبها وهنجارها وقوانین شرعی انرا نیز بپذیری وپایبند باشی نمیتوان براساس منافع دین را پذرفت وهر روز وساعت تحلیل های پوچ از ان باتوجه به جایگاه وموقعیت شخصی وباندی ارایه کرد وجامعه دچار ومبتلا به حوادث تصنعی ساخت
بلی اصل حجاب و هرآنچه که جزو محکمات دین و قرآن است قابل بحث نیست چون کلام خداوند است و هرالزاماتی را که دارد باید بپذیریم
البته اگر شخصی به اجبار درحجاب اعتقاد نداشته باشد با اینکه به اصل حجاب اعتقاد نداشته باشد قاعدتا تفاوت دارد چون این دومقوله ازیکدیگر جداست
مثلا شخصی نمازنمی خواند اما به نماز اعتقاد دارد نمی توان گفت وی بی دین است اما کاهل الصلوه یا تارک الصلوه می باشد.
دوست عزیز نظرشما چه ارتباطی بابحث داشت؟!
مگر ما گفتیم اگرکسی نمازنخواند عاقبت بخیرمی شود و یا به بهشت می رود؟
صحبت ازاعتقادات است و شما که حکم اسلام را نمیدانید بهتراست قبل از نظردادن نظراسلام وعلمای اسلام را مطلع شوید و سپس اظهارفضل کنید
بلی اگرشخصی واجبات دین ازقبیل نماز و روزه و ... را سبک بشمارد اما به آن اعتقادداشته باشد نمی توان گفت بیدین است و نمی توان به او انگ غیرمسلمانی زد و اورا مرتد شمرد اما حساب و کتاب قیامت بحث جداگانه ای است که گویا شما بهترمطلعید!
کدوم نماز پدر بزرگ من ۲۴ساعته نماز می خوند شب نماز شب تا لحظه مرگش ما یک جا مهر رو پیشونیش ندیدیم . من نمی دونم چه جوری جای مهر روی سر این دوستان میوفته؟
ضمنا این چه ادبیاتی است که مثلا " باش تا صبح دولتت بدمد"؟!
بحث خیلی خوبه اما محترمانه و با ادبیات مناسب حتی درفضای مجازی
پاسخ بنده درواقع به شبهه ای که شما داشتید بود و بازهم تاکید میکنم که نظرات بنده را ازمرجع تقلید خود سئوال کنید و پس ازآن نظربدهید. ممنون
بحث برسر این است که آقای منتجب نیا به اجبار درحجاب انتقاد کرده است اما نمی توان ادعا کرد که اصل حجاب را هم قبول ندارد... اصلا بحث برسر شخص نیست چه ایشان باشد یاهرشخص دیگر
راجع به حکم اجبار و امربمعروف و نهی ازمنکر بحث نشده است
میشه واضح تربگید منظورتون چیه؟
خودتون فهمیدید چی گفتید؟!
مثلا واضح بگید حکم اسلام از نظر " شما " درمورد شخصی که اجبار در حجاب را قبول ندارد چیه؟ با استناد به فتاوای مراجع تقلید نه خودتان!
آیا میشه به این شخص گفت غیرمسلمان و مرتد؟
منتخب نیا:
" بنا به دلایلی و با این تفکر که جامعه سالم بماند و فساد دامنگیر جامعه نشود، در سالهای نخست انقلاب حجاب را بر اساس حکم حکومتی اجباری کردند ولی این اجبار ریشه در احکام اولیه اسلام ندارد. "
این که می گوید حکم حکومتی و نه حکم اولیه
نشان از ناآگاهی ایشان دارد
امر به معروف و نهی از منکر جزو احکام اولیه است
تعزیرات هم
وقتی در امر به معروف و نهی از منکر پای اجبار به کلیه واجبات و ترک محرمات ، به میان می آید
از آن جا که حجاب واجب و بی حجابی حرام است
اجبار در اینجا هم مصداقی از کلیت اجبار در احکام الزامی( وجوب و حرمت ) است
یعنی اجبار به حجاب در کلیت اجبار به احکام الزامی به واسطه امر به معروف و نهی از منکر افتاده
اما موقعیت امر به معروف و نهی از منکر :
« كتاب الأمر بالمعروف والنهي عن المنكر وهما من أسمى الفرائض وأشرفها، وبهما تقام الفرائض، ووجوبهما من ضروريات الدين، ومنكره مع الالتفات بلازمه والالتزام به من الكافرين »
ترجمه : کتاب امر به معروف و نهی از منکر ، و این دو از برترین و شریف ترین واجبات هستند ، و با آنها واجبات برپا می شود ، و وجوب آنها از ضروریات و بدیهیات دین است ، و منکرش با التفات به لازمه انکار ( یعنی مستلزم انکار پیامبر صلی الله علیه و آله است ) و ملتزم شدن به آن از کافران است .
این متن و ترجمه کلام امام راحل (ره) در تحریر الوسیله شان بود ج ۱ آغاز کتاب الامر بالمعروف و النهی عن المنکر
همان طور که ملاحظه کردید روشن می شود که
جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر کجاست !
عمومیت وجوب انجام و اجرای آن دو هم ، نسبت به کلیه احکام الزامی و از جمله حجاب و بی حجابی جای شک نیست
یعنی هیچ دلیلی بر استثنا نداریم
این که بگوییم بحث امر به معروف و نهی از منکر نبوده ، در حالی که سخن منتجب نیا تنه به آن می زند ، و معنای انکار آن می دهد ( البته إن شاء الله ناخواسته و ناآگاهانه ) قابل قبول است ؟
پس در واقع بایستی پذیرفت که در خوش بینانه ترین نگاه ، وی دچار اشتباه فاحش و واضحی شده است
و بایستی اشتباهش را هر چه سریع تر جبران و به مخاطبانش حکم صحیح را برساند .
خدا کند که چنین شود .
دوست عزیز سلام
قرار نیست هرچیزی که من و تو در ذهنمان میاد بشه قانون فقه اسلامی
حجاب یک مسئله فطری وخواست ذاتی همه انسانهاست نه فقط مسلمان یا هر دین دیگر.
تنها چیزی حرمتش در دین وقرآن ما صراحت دارد رباخواری ومفتخوری و ظلم به ملت بخصوص مردم ضعیف است که متاسفانه تو مملکت ما چسبیدن به حجاب و معرکه بازیها برای مشغولیت مردم هست.حجاب ضرورت است ولی نوع حجاب اجباری نیست.حتی نوع دین و باورهای درونی انسانها هم اجباری نیست.
پس دوستان به سرهمدیگر نکوبید که هدف حفظ دین و ناموس مردم نیست فقط تنها آیه از قرآن را این مسئولین نظام اسلامی ما حفظند که !!!!کلو واشربو !!!!! حتی برای خوشاوندان وخودشان کلمه ولا تسرفو را هم فراموش نه حذف کرده اند.خدا صاحب اصلیمان را برساند وریشه ظلم و ستم ونامردی را ریشه کن کند. ان شاءالله
من در عجبم با اینکه همتون میبینیدمیبرند و میخورند و چپاول میکنند
چرا شما دوستان بیافتید به جون هم؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
تازه لا اکراه در مورد اختیار تکوینی است نه تشریعی
یعنی ما تکوینا و بر اساس خلقت خداوندی آزاد و اکراه ناپذیر آفریده شدیم ، به گونه ای که اگر بخواهیم کاری را انجام دهیم انجام می دهیم و اگر نخواهیم انجام نمی دهیم
اعم از آن که خوب باشد یا بد
اما تشریعا مختار نیستیم
هم واجب است به یگانگی خدا و دیگر اعتقادات حق ، ایمان بیاوریم
و هم بر اساس آن
احکام الهی را رعایت کنیم
اگر قرار است قرآن حکم باشد باید در تمامیا رکان و جز به جز حکم باشد نه در مواردی که آخوندها اسمش را گذاشتند مصلحت نظام . مثلا ربا حرام اندر حرام اندر حرام است اما تقریبا تمام موسسات مالی که مزین به نام ائمه اطهار بودند به مردم ربا دادند . دروغ حرام است اما تمام ارکان مملکت دروغ می گویند بزرگترینشان صدا و سیما .
خدایا ما را عاقبت بخیر بگردان. خدایا اسلام را در قلب ما تثبیت و ثابت فرما. واقعا چه وضعی شده است اقلا عمامه را بردار و این کفریات را بگو! حضرت امام راحل سلام الله علیه می فرمودند:" در این دنیا از بوی تعفن بعضی از آخوندهای فاسد دنیا در عذاب است. ما طرفداری از عمامه نمی کنیم ما طرفداری از اسلام می کنیم". واقعا مساله با برداشتن این روسری حل می شود؟!!! تا برهنگی کامل جلو خواهند رفت. هر کسی به این مطالب دامن بزند و زشتی آن را از بین ببرد در تمام گناهانی که از این ناحیه و از همه افراد انجام می شود شریک است.
بله چون با اصل حجاب مخالفت می کند یعنی با صراحت می گوید من این حکم الهی را قبول ندارم. چون نمی شود چیزی واجب باشد ولی یک مسلمان قائل باشد که نباید بدان عمل کرد مگر آن که مسلمان نباشد! اگر قائل باشد که نباید بدان عمل کرد یا نیاز نیست بدان عمل کرد یعنی بدان حکم کافر است یعنی آن را قبول ندارد.
مگر مرحله سوم امر به معروف و نهی از منکر بیرون اسلامه ؟
انکار اون اهمیتی نداره ؟
این آقا روحانی است
می شود گفت تحریر الوسیله امام خمینی (ره) بخش امر به معروف و نهی از منکر رو ندیده ؟
همین قرآن نمی فرماید
پیامبر صلی الله علیه و آله از روی هوی و هوس حرف نمی زند ؟
و ماینطق عن الهوی إن هو إلا وحی یوحی
هم آن چه در قرآن آمده وحی است
و هم تشریح و تبیین جزئیات الهام و وحی الهی است
پیامبر نفرمود
إنی تارک فیکم الثقلین ، إن تمسکتم بهما لن تضلوا أبدا
کتاب الله و عترتی
و هما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض
من در میان شما دو شیء گران سنگ به جای می گذارم
اگر به آنها تمسک کنید ، هیچگاه گمراه نمی شوید
و آنها از هم جدا نمی شوند تا سر حوض بر من وارد شوند
بدون روایات به سوی قرآن رفتن انسان را دچار تفسیر به رای و گمراهی می کند
در واقع قرآن دو روی دارد
یک . قرآن صامت
دو . قرآن ناطق که معصومان علیهم السلام باشند
پاسخگو بودن و تبیان هر شیء بودن قرآن نسبت به همه پرسشها
با توجه به دو روی آن است
نه قرآن صامت تنها
همه این حرکتها (برداشتن روسری) و حرفهای حامیان فتنه و آشوب پادوهای آمریکا، آتش زدن مسجد و حسینیه ها،نفوذ گروههای تروریستی از غرب و شرق کشور، حرفهای دو پهلو برخی مسئولین و غیر مسئولین، ایجاد نارضایتی در ملت، عدم کنترل هوشمندانه شبکه های اجتماعی و .... بخشی از یک پروژه طراحی شده آمریکا- صهیونیستی در حوزه جنگ نرم می باشد . دشمنان ملت و انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیده اند که حمله ها و همه آنچه شما این روزها شاهدش هستید باید بصورت حمله زنبورهای وحشی باشد که جز فرار هیچ راهی برای فرد باقی نگذارد.
«یا ایها النبی قل لازواجک و بناتک و نساء المؤمنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یؤذین و کان الله غفوراً رحیماً» (سوره احزاب، آیه 59)
بر اساس پژوهشی که انجام داده ام، حجاب و پوشش، 17 بار در قرآن مورد تأکید قرار گرفته است که گاهی صریح و مستقیم؛ مثل آیه بالا و گاهی غیر مستقیم و مثلاً در قالب نوع برخورد دختران شعیب (ع) با حضرت موسی(ع) و یا ماجرای یوسف(ع) و زلیخا و امثال آن است. کثرت تأکید قرآن، قرینه ای کاملاً آشکار بر اهمیت پوشش اسلامی است. مضافاً فقط کسی می تواند مدعی شود که آیه بالا و امثال آن ارشادی است که از دانش دین و از اطلاعات ابتدایی درباره قرآن و اسلام، بی بهره باشد. « ای پیامبر! به زنانت و دخترانت و به همه زنان مؤمن بگو که جلبابهایشان ( چادرها و روسریهای بلندشان) را بر خود فرو اندازند. این کمترین کاری است که باید انجام دهند تا به پاکدامنی شناخته شوند و ضمناً مورد اذیت و آزار (هوسبازان) قرار نگیرند. و خداوند بسیار آمرزنده و مهربان است.» ایا سیاق آیه، ارشاد است؟؟!!
1- امر به پیامبر، برای ابلاغ یک حکم که نه تنها زنان و دختران پیامبر را شامل می شود؛ بلکه همه زنان مؤمنه نیز مکلف به رعایت آنند؛
2- فرو اندازند بر خودشان، جلبابهایشان را؛ قطعاً و بر اساس مسلمات ادبیات عرب و دانش تفسیر، در سیاق امر است؛
3- ذلک ادنی ان یعرفن فلا یؤذین، در مقام توضیح حکمت عقلانی این حکم شرعی است؛ نه جنبه ارشادی آن. معمولاً خداوند متعال، هر حکمی را در قرآن بیان می فرماید، حکمت عقلانی آن را نیز توضیح می دهد تا تأکید کند که عقلاً نیز پایبندی به حکم، لازم و واجب است. ذلک ادنی ان یعرفن؛ یعنی این کمترین کاری است که زنان باید انجام دهند تا پاکدامن محسوب شوند.
یعنی برای پاکدامنی، خیلی لوازم و شرایط نیاز است، اما حداقل آن پوشش شرعی است.
سئوال: آیا در اسلام، پاکدامنی واجب و الزامی هست یانه؟ به اتفاق نظر همه مسلمین، پاکدامنی، واجب و لازم است. قرآن در این قسمت از آیه، فرموده است که پوشش شرعی زنان، مقدمه واجب است و باز به اجماع مسلمین، مقدمه واجب، واجب است. قرآن فرموده است که برای پاکدامنی که قطعاً واجب است، مقدماتی لازم است که کمترین آن و حداقل آن، پوشش شرعی است.
در عین حال قرآن کریم در این قسمت آیه بر این نکته تأکید می کند که پوشش و لباس، سیگنال دارد. هر پوششی، پیام خاصی را منتشر می کند. سیگنال و پیام برهنگی، بی حجابی، قر و فر و عشوه گری، چیزی جز دعوت به هرزگی و فساد نیست. برهنگی و بی حجابی، یک رفتار جنسی، با پیامهای خاص جنسی است و بنابر دهها دلیل شرعی، اسلام، رفتار جنسی را جز در کانون خانواده؛ با شرایط ویژه، به رسمیت نمی شناسد.
سیگنال و پیام حجاب و پوشش شرعی نیز، پاکدامنی، وقار و حجب و حیاست که همه اینها در اسلام، واجب شرعی است.
دلیل دوم الزام به پوشش شرعی در این آیه کریمه، «فلا یؤذین» است. قرآن می فرماید: زنان مؤمن باید از پوشش شرعی استفاده کنند تا مورد اذیت و آزار هوسبازان قرار نگیرند.
سئوال: آیا ممنوع بودن اذیت و آزار زنان در جامعه، واجب و لازم است و یا اینکه یک توصیه ارشادی و اخلاقی است؟ بنا به ادله قاطع، اذیت و آزار زنان در جامعه، حرام شرعی و گناه کبیره است و باید از آن جلوگیری شود و ممانعت از آن، واجب شرعی است. قرآن در اینجا فرموده است که حداقل کار برای ممانعت از این حرام، پوشش مناسب زنان است. از این جهت نیز مقدمه واجب، واجب است. بزک و آرایش و عشوه گری و بی حجابی و خودآرایی نامشروع، مقدمه بزه آزار و اذیت زنان است و چون بزه مزبور، مسلماً حرام شرعی است، مقدمه آن نیز، حرام شرعی است.
4- به اجماع مفسران شیعه و سنی، هرگاه در آخر آیه ای از قرآن، تعابیری نظیر «وکان الله غفوراً رحیماً» آمده باشد، مسلماً حاکی از آن است که آن آیه، متضمن یک حکم شرعی است که اگر از آن تخلف شود، متخلف فقط با توبه و غفران و رحمت خداوند، پاک خواهد شد؛ به عبارت دیگر آنچه در متن آیه، خواسته شده است، فرمان لازم الاجرایی است که تخلف از آن، گناه کبیره ای است که جز با غفران و رحمت الهی، پاک شدنی نیست.
5- این آیه قرآن، تصریح فرموده است که بی حجابی زنان، تجاهر به فسق است؛ زیرا تأکید می کند که اگر زنان این حداقل را رعایت نکنند، متهم به ناپاکی شده و مورد اذیت و آزار هوسبازان قرار می گیرند.
بنا به اجماع فقهای مسلمین، تجاهر به فسق، حرام و ممانعت از آن، الزامی است.
جای بسی تأسف و تأثر است که یک روحانی که لباس پیامبر را پوشیده، تا این حد نسبت به قرآن و احکام شرعی بیگانه باشد؛ گرچه به نظر می رسد که اینگونه اظهارنظرها، از روی جهالت و ناآگاهی نیست و آلوده به اغراض سیاسی و هوای نفس و ... است. پروردگارا! همه ما را از گمراهی و لغزش مصون و محفوظ بدار.
جناب استاد طالقانی خدمت شما عرض ارادت و احترام دارم خدا امثال شما را برای جامعه اسلامی ایران و انقلاب حفظ کند -دانشجوی شما در درس "ریشه های انقلاب" دانشگاه اصفهان پائیز سال۷۳
دکتر طالقانی، نویسنده کتاب ارزشمند «حماسه تپه برهانی» است که در سال 73 بهترین کتاب سال دفاع مقدس و در سال 79، بهترین کتاب 20 سال ادبیات دفاع مقدس شناخته شد. یکی از درسهای کتاب ادبیات فارسی سال سوم دبیرستان، تپه برهانی است که از کتاب استاد نقل شده است. طالقانی؛ جانباز دفاع مقدس است که در رمضان سال 95، میهمان برنامه ماه عسل احسان علیخانی بود و مردم پای خاطرات او کلی اشک ریختند. در آپارات، فیلم خاطره گویی دکتر را ببینید. او از یادگارهای دفاع مقدس است. معلمی دانشمند و بسیار خوش بیان و صاحب قلم است اما متأسفانه گمنام. 4 سال قبل، دانشجوی او در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بودم. دوستت دارم استاد و دعاگو هستم.
چقدر زیبا؛ چقدر عالمانه. کامنتهای مختلفی را از این استاد دانشگاه خوانده ام. واقعاً موشکافانه، دقیق و تأثیر گذار است. ای کاش بیشتر با این استاد دانشگاه آشنا می شدم؛ کجا می شود از ایشان سراغ گرفت؟ سایت ندارد؟ دوستان اگر می شناسندف معرفی کنند.
استاد!قران هرجا از اجبارحرف زده برای نقصش یه حکم آورده.مثل بریدن دست دزد....کجای قران درباره بی حجابی حکمی ذکر شده.لطفا توضیح بدید....کسی با حجاب مخالفت نکرد.بحث فقط لفظ اجبارویااختیاره.فقط قبل پاسخ دادن یه خواهش دارم وآن اینکه لطفا آیات قران رو تفسیربه نفع نکنید
واقعا عجیبه در فضای مجازی گاهی کسی با اطلاعات میلی گِرَمی به خود اجازه توهین به استاددانشگاه یا حوزه می دهد این اشکال فضای مجازی است چون افراد چهره یکدیگر را نمی بینند
این اصلاح طلبان علاوه بردین گریزی همواره قانون گریز هم بوده اند نمونه بارز آن فتنه 88 است .از ابتدای انقلاب حجاب به عنوان یک قانون دراین کشور به تصویب رسیده و مورد پذیرش همه واقع شده حال چه ا تفاقی رخ داده که یک قانون برگرفته ازشرع مقدس مورد مخالفت یک روحانی (مبلغ دین !)واقع گردیده است.
ما هم حرفمان به آقای منتجب نیا اینه شما اطلاعاطتان از دین ناقصه زود ترک تحصیل کردید و به شغل دولتی روی اوردید اگر بیشتر درس می خوانید این جوری حرف نمی زدید دارید به گند کاری ها و خیانت به ملت را با این حرفها می پوشانید دیگر این حرفها مشری نداره همان چهار درصدی مشتری حرف شمایند
لعنت خدا بر کسانی که بی کفایتی خود را در طول چهل سالی که از توبره انقلاب خوردند و شکم گنده کردند و شمال تهران ویلا خریدند و ... الان با احکام اسلام در افتادند... معلومه مال حرام با آدم چه کار می کند
مردی اگر برو استدلال های شهید مطهری در کتاب مسئله حجاب را نقد کن و بگو اشتباه است.
عموم فقها برای زنام ملمان حجاب را ضروری و لازم می دونن و شما میگی لازم نیست بسم الله دلایلت فقهی اسلامی ات کو؟!
نون به نرخ روز خوردن عادت شماست.
اینکه فرمود حجاب برای شما بهتر است اینجا مثل جاهای دیگر قران لفظ بهتر افضل التفضیل نیست که شق دوم ان هم خوب باشد اما حجاب بهتر باشد بلکه در این موارد می گویند افضل تعیینی است نه تخییری که شخص مخیر باشد مثل جریان حضرت یوسف که می فرماید زندان برای من بهتر است از زنا و یا در جریان ارث می فرمای اولوالارحام اولیی از دیگران هستند در ارث بردن و
...موارد زیاد در ایات و روایات
احسنت. بهتر، همیشه در مقابل خوب نیست. بهتر در مقابل بد هم، معنای بهتر میدهد.
باید دید نقطه مقابل این بهتر چیه. نقطه مقابل حجاب، بدحجابی و فساده. پس این بهتر، یعنی راه گناه بدتر و راه دین، بهتر از منافع زودگذر و تخیلیه.
احسنت. بهتر، همیشه در مقابل خوب نیست. بهتر در مقابل بد هم، معنای بهتر میدهد.
باید دید نقطه مقابل این بهتر چیه. نقطه مقابل حجاب، بدحجابی و فساده. پس این بهتر، یعنی راه گناه بدتر و راه دین، بهتر از منافع زودگذر و تخیلیه.
یکی ازافتخارات دختر امام حسین علیه السلام که با سرپدر صحبت میکنه اینه که میگه پدر دشمنان مارو خیلی کتک زدن اما هرگزنتونستن چادر ازسر مابردارن ما شیعیان این امامانیم
يكي از اون آياتي كه ميگيد حجاب رو اجباري كرده بگيد بدونيم ما هم. تا اونجايي كه من قران خوندم خطاب قران به زنان مومن و زنان و دختران پيغمبر هستش نه همه زنان جامعه
فك نميكنيد وقتي بين يك ميليارد و خرده ايي مسلمان در جهان فقط ماييم كه اين مسخره بازي حجاب اجباري رو داريم يجاي كار ميلنگه؟؟؟
پس اونايي كه به حجاب اعتقاد ندارن چي؟ اونا حق زندگي ندارن اونا هم بايد مثل شما زندگي كنند؟؟؟
در حکومت اسلامی باید همه افراد تابع قانون باشند و قانون ما که از احکام و قرآن دین مبین اسلام گرفته شده می فرماید رعایت حجاب واجب است.
ضمنا آیا آن خواهری که در آمریکا و یا ژاپن مسلمان است می تواند به قانون کشورش اعتراض کنند که چرا دیگر زنان این کشورها حجاب ندارند؟ چون قانون آنجا براساس موازین خودشان نوشته شده.
ممنون بابت پاسختون ولي اينكه عنوان كرديد كه قانون ما از احكام اسلام گرفته شده و اسلام حجاب رو اجباري كرده اين كاملا نادرسته قران حجاب رو تنها براي مومنان (دقت كنيد حتي خداوند در قران نگفته زنان مسلمان بلكه فرموده زنان مومن)اجباري كرده حالا اينكه ما به دلخواه خودمان قانون اشتباهي رو وضع بكنبم و بدتر از اون اون رو به اسلام ربط بديم فاجعه ايي ست كه فقط در اين حكومت به ظاهر اسلامي و در باطن... ميبينيم.
در مورد قسمت دوم متنتون هم بله اعتراض به قانوني كه حق حتي يك نفر از افراد جامعه رو ضايع كنه حق انكار ناپذير هر انسانيست.
و يه چيز ديگه هيچ كس بالاتر و يا همسطح پيامبر و خدا نيست و بيشتر از ايشان نميفهمه اگه قرار به اجبار حجاب براي همه مردم بود اين را بايد خدا و پيغمبرش ميگفتن اونها همچين نظري نداشتن اونوقت يه عده كاسه داغتر از آش شدن و تمام مشكل مملكت رو زير شكم مردان ميبينند بايد از اين جماعت پرسيد خدايي چي ميريزيد تو غذاتون كه با ديدن موي زنان هم تحريك ميشيد؟؟؟!!!
"لا اكراه في الدين قد تبين الرشد و من الغي" خدا وكيلي از كجاي اين كلام شما اجبار در اصل دين رو مشاهده ميكنيد حالا فرعياتش بماند؟؟؟؟؟
"لكم دينكم و لي دين" اين رو چي ميگي؟؟؟ مگه اينكه شما هم خودتو زده باشي به خواب و نخواي چشماتو باز كني
در اعتقادات اجبار خیر وجوب آری ، در فروع هر دو آری
از كي تقليد كني شما؟هنوز تو اين فكري كه از كسي تقليد كني؟ شما تقليد رو تو چه اموري ميدوني اصلا؟؟؟ يعني اعتقاد به ازادي فردي و اجتماعي و آزادي انتخاب نوع پوشش هم نياز به تقليد داره؟؟؟؟
دوم اينكه چرا شما همه چيز رو در ولنگاري و لختي ميبيني؟ بحث اينه كه هر كس طبق اعتقاد خودش بياد بيرون و مطمئن هم باش اگه حجاب آزاد باشه تو فرهنگ ما هم كسي لخت به قول شما بيرون نمياد همونطور كه تا چهل سال پيش بود و ماهم مثل همه كشوراي متمدن از آزاديهاي اوليه فردي برخوردار بوديم
شما مجتهدید ؟
انسان در فروع دین یا مجتهد است
یا مقلد
یا اطلاعات دینیش به گونه ای است
که موارد احتیاط را می داند
بنا بر این احتیاط می کند بین فتاوا
مجتهد کارشناس احکام دینی است
رجوع به کارشناس امری عقلایی است
و خود قرآن هم می فرماید که
همگی نمی شود بیایند و مسایل دینی را عمیقا و مستدل یاد بگیرند ، بنا بر این از هر قوم عده ای بروند و یاد بگیرند و دیگران را بیاگاهنند
انواع آزادی مشروط و مقید به شرایط و قیود شرعی و قانونیست
اطلاع مستدل و مستند از شرع و قانون بدون طی کردن مقدمات علمی آنها که علوم مختلف باشد
امکان پذیر نیست
جوامع بشری طبق اعتقادات افراد نمی چرخد
طبق قانون اداره می شود
اگر اعتقادات کسی در جایی خلاف قانون بوده
و بدان عمل کند
مورد برخورد قرار می گیرد
حالا همون کشورهای متمدن ! به قول شما ، همشون پوشش اسلامی رو تحمل می کنند ؟
چرا همه ی نظرات رو منتشر نمیکنید?باور کنید باعث افزایش همدلی و همفکری میشه و ب رشد جامعه کمک میکنه.لطفا همه ی نظرات بدون توهین رو منتشر کنید.شما ک زحمت میکشید در مورد خیلی هاش اینکار رو میکنید.
وقتي مردي وارد مسجد شد لباس پيامبر هيچ فرقي با ديگران نداشت و ان فرد نتوانست پيامبر بشناسد و سوال كرد ، خدا به دادتان برسد كه خود را لايق لباس پيامبر مي دانيد.
«وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَكَتْ أَیْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلى عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفینَ مِنْ زینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمیعاً أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ؛[نور/۳۱] و به زنان مؤمن بگو كه چشمان خویش فروگیرند و شرمگاه خود نگه دارند و زینتهاى خود را جز آن مقدار كه پیداست آشكار نكنند و مقنعه هاى خود را تا گریبان فروگذارند و زینتهاى خود را آشكار نكنند، جز براى شوهر خود یا پدر خود یا پدر شوهر خود یا پسر خود یا پسر شوهر خود یا برادر خود یا پسر برادر خود، یا پسر خواهر خود یا زنان همكیش خود، یا بندگان خود، یا مردان خدمتگزار خود كه رغبت به آن ندارند، یا كودكانى كه از شرمگاه زنان بى خبرند. و نیز چنان پاى بر زمین نزنند تا آن زینت كه پنهان كردهاند دانسته شود. اى مؤمنان، همگان به درگاه خدا توبه كنید، باشد كه رستگار گردید.»
این آیه و آیات دیگر اشاره به مومنان دارد نه به غیر!
این آیه همه انسانها را به بندگی و اطاعت فرا می خواند : یا ایها الناس اعبدوا ربکم الذی خلقکم ( ۲۱ بقره ) ،
لذا همه انسانها از آن جهت که انسان اند ( نه صرفا چون مومنند ) ملزم به اطاعت و بندگی هستند ،
پس به واسطه این فرمان همه ( از جمله کفار ) مکلف به تکالیف الهی ( از جمله وجوب و لزوم حجاب ) می باشند
اما از آنجا که اهل ایمان و باور شایسته خطاب الهی در خصوص فرمان الهی اند ، چه اینکه داوطلب بندگی و اطاعتند ، تکالیف شرعی را در خطاب به ایشان تعیین فرمود ،
★ لذا توجه خطاب به ایشان آنرا از دوش دیگران بر نمی دارد .
قطعا با شناخت حداقلی از اسلام می توان نظر دین در وجوب حجاب را که اتفاقا دلیل عقلی روشنی هم دارد می توان فهمید اما مشکل اینجاست که سیاسیون غربگرای ما نان به نرخ روز می خورند و برای جلب رای و نظر عده ای بی حیا، روزی مسئول رعایت حجاب در برخیاز نهادها و مراکز می شوند و روزگاری بگونه ای حرف می زنند که گویی اسلام نماز،روزه،حجاب و مانند آن را واجب نمی داند!
آیا در حکومت پیامبر و نائب معصوم او حجاب توسط حکومت اجباری بوده است حتی در سرزمین هایی که فتح شده بوده است؟ پاسخ واضح است بله خدا به مومنان حجاب رو توصیه کرده و فرموده این برای شما بهتر است و به همین دلیل زمان معصومین هم حجاب اجباری در کار نبوده. در زمانی که برده داری مرسوم بوده یعنی زمان معصومین حجاب اجباری چه معنایی میتواند داشته باشد.
ما میخواهیم از معصوم هم سبقت بگیریم
مگر قبل از اسلام بی حجاب بوده اند که بحث اجبار در کار باشد ؟
این که در آیات حجاب از خمر و جلباب صحبت می کند
مگر می شود
قبلا چیزی نبوده باشد
و زنان از این پوششها استفاده نکرده باشند ؟
اسلام حجابی که بود را ترمیم و تکمیل کرد
در همین ایران خودمان حجاب نبوده است ؟
تازه ضرورت و بداهت حجاب آن قدر بود که حتی مخالفین اهل بیت علیهم السلام هم ملتزم بودند
و حتی برخی از آنها افراط هم می کردند
همین زمانه خودمان را ببینید
بلاد غربی بلاد کفرند
اما فلیمهای اوایل انقلاب رو با الآن مقایسه کنید
وضعیت پوشش آن موقع با الآن متفاوت نیست ؟
بی حجابی خواهی کنونی
مثل دیگر بیماریهای کنونی قرن
همچون ازدواج همجنسان
ازدواج با محارم
که اخیرا توی پارلمان سوییس مطرح شده
مساله ای امروزیست
و شدت و حدتش از جنس
جنون خواهش محوری
و لجام گسیختگی فراوان غریزه جنسی است