سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

خاتمی: برای منتقدان اهانت‌کننده دعای ادب می‌کنم

يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 588481
امام جمعه موقت تهران گفت: لحن برخی ناقدان به آمریکا محترمانه و نسبت به این طلبه ناچیز بی‌ادبانه و ضدقرآن بوده است اما بنده بار دیگر تاکید می‌کنم اعتراضات قانونی پذیرفته شده است و اغتشاش محسوب نمی‌شود و باید حریم آنها حفظ شود.
خاتمی: برای منتقدان اهانت‌کننده دعای ادب می‌کنم
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خطبه روز جمعه صد و شصت و دومین خطبه بود، اظهار داشت: بنده از آغاز در پی هر خطبه‌ای منتظر نقد سازنده بودم؛ در پی خطبه اخیر نیز نقدهایی وارد شد که بخشی از آنها محترمانه و شایسته تقدیر و برخی غیر محترمانه و اهانت‌آمیز بود که برای گروه اول دعای توفیق و برای گروه دوم دعای ادب می‌کنم.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: در خطبه اخیر بر دو موضوع تمرکز داشتم؛ راهبرد آمریکا در ایران و منطقه و برنامه آنها برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بنده در این رابطه گفتم دشمن جدولی تعریف کرده است که چهار خانه آن عبارت است از تضعیف ولایت، ناامید کردن مردم، ایجاد ناامنی و تشدید فشار اقتصادی و در رابطه با اغتشاشات گفتم که برخورد با بازی خورده ها باید با رافت و تنبه همراه باشد و بفهمند سیاهی لشکر اغتشاشگران بودن جرم است.

وی با بیان اینکه بنده تاکید داشتم که برخورد با لیدرهای اغتشاشات باید با قاطعیت علی وار باشد و ناقدین این بخش سخنانم را نقد کردند، تصریح کرد:بنده سوالی از منتقدان دارم؛ آیا شما میگویید کسانی که در اغتشاش بودند را ناز کنیم و دست لیدرهای اغتشاشات را باز بگذاریم تا بار دیگر کشور را به سمت ناامنی ببرند؟

آیت الله خاتمی افزود: از سخنان برخی ناقدان بوی حمایت از اغتشاشگران می آید و این یعنی پشت‌ گرمی دادن به آنها.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: سخن‌این است که ما و کسانی که قسم خوردند تقویت نظام اسلامی را داشته باشند، می دانند این روشی نادرست است؛ وقتی این سخنان گفته شد برای اولین بار بود که از مردم شنیدم که شعار دادند "امام جمعه ما تشکر" پس این سخنان حرف دل مردم بوده است.

وی در عین حال تصریح کرد: لحن برخی ناقدان به آمریکا محترمانه و نسبت به این طلبه ناچیز بی ادبانه و ضد قرآن بوده است اما بنده بار دیگر تاکید میکنم اعتراضات قانونی پذیرفته شده است و اغتشاش محسوب نمیشود و باید حریم آنها حفظ شود.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: باید معترضان مراقب باشند قانونی عمل کنند تا ضد انقلاب سوار بر موج نشوند اما براین باورم که با اغتشاشگرانی که چه خواسته و چه ناخواسته اهداف بیگانگان را عملی می کنند باید برخورد قاطع شود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: خنده آور است که برخی روشنگری و تبیین را تفرقه می نامند؛ من نمی خواهم تشبیهی داشته باشم تا تلقی بی احترامی شود ولی می گویم حمایت از اغتشاشگران تفرقه زاست نه تبیین و روشنگری‌.

وی همچنین افزود: درهرحال بنده از منتقدان ناصح تشکر کرده و به صراحت می گویم به تبیین و روشنگری خود ادامه خواهم داد و اینگونه برخوردهای هتاکانه به فضل خدا مرا از راه مقدسی که برگزیدم، بازنخواهد داشت.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *