دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰
۲

روایت بعیدی‌نژاد از «گربه‌های دیپلمات» در انگلیس

جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب: 587843
سفیر کشورمان در لندن با انتشار یادداشتی با عنوان «مطایبه‌ای برای روز جمعه» به روایت شرایط زندگی «گربه‌های دیپلمات» در انگلستان پرداخت.
روایت بعیدی‌نژاد از «گربه‌های دیپلمات» در انگلیس
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا؛ در متن یادداشت حمید بعیدی‌نژاد می‌خوانیم:
اخطار: هر کس انتظار خواندن مطلبی جدی در این یادداشت دارد بهتر است از خواندن آن خودداری کند و هر کس سراسر آن را مضحکه می‌پندارد بهتر است قدری جدیت در آن فرض نماید.

دیپلمات‌هایی که در وزارت خارجه انگلیس رفت و آمد می‌کنند بطور طبیعی چند باری با یکی از ساکنان ثابت ولی غیردیپلمات ساختمان آن وزارت برخورد می‌کنند. و این ساکن محترم کسی نیست جز "پالمرستون" گربه مخصوص وزارت خارجه که از ۱۳ آوریل ۲۰۱۶ رسما به سمت "موش گیر اصلی" آن وزارت منصوب شده است. ظاهرا ابتکار دعوت گربه به ساختمان وزارت خارجه هم برای کمک به کنترل رشد موش‌های ساختمان و هم تلطیف فضای کاری بوده است. پالمرستون این گربه سیاه و سفید به نام یکی از نخست وزیران معروف انگلیس نامگذاری شده است و بخاطر قدردانی از زحماتش جوایز مخصوصی نیز دریافت کرده است. وی اولین موش خود را سه هفته بعد از انتصاب خود به این موقعیت گرفت و در سال اول خدمت خود مجموعا موفق به گرفتن ۲۶ موش شده است. او دارای یک حساب توئیتری می‌باشد که ۶۱ هزار دنبال کننده دارد.

روابط او با مقام " شامخ موش گیر" دفتر نخست وزیری که گربه زیبایی بنام "لری" می‌باشد چندان خوب نبوده است و دعوای این دو را خبرنگاران توانستند ثبت و ضبط کنند که منجر به دخالت پلیس گردید. لری محبوبیت بیشتری دارد و حساب توئیتریش بیش از ۱۶۱ هزار دنبال کننده دارد (قابل توجه آن‌هایی که بدنبال افزایش مستمر دنبال کننده‌های خود در شبکه‌های اجتماعی هستند). لری با دوازده سال سابقه بیش از تمام رهبران احزاب سیاسی انگلیس در سمت خود سابقه دارد.

گربه مهم بعدی در این مجموعه "گلادستون" نام دارد که "موش‌گیر اصلی" ساختمان خزانه‌داری است او هم مانند پالمرستون نسبتا جدید می‌باشد. او توانست در سه ماه اول خدمت خود شش موش بگیرد و تا بحال ۲۶ موش گرفته است.

پالمرستون، گلادستون و لری موقعیت‌های خوبی دارند و آزادانه در ساختمان‌های تحت قلمرو خود رفت و آمد می‌کنند و بسیار محبوب هستند. ما وقتی پالمرستون را در وزارت خارجه دیدیم با نهایت آرامش روی یکی از مبل‌های اتاق میهمانان استراحت می‌کرد و ظاهرا صحبت‌های ما هم با همکاران راحتی او را بر هم نمی‌زد. وقایع زندگی این گربه ها از طرف مردم دنبال می‌شود و آن‌ها حتی از کشورهای مختلف هدایایی بمناسبت‌های گوناگون هم دریافت می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


...از ضرافت های جناب ظریف است دیگه .
سید نورالدین آل علی
United States
با عرض سلام و احترام،
در ارتباط با موضوع "روایت بعیدی‌نژاد از «گربه‌های دیپلمات» در انگلیس"
و یا اینکه مسکن اجتماعی که متی قبل توسط وزیر مسکن و راه از بدو ورود به این وزارتخانه و هم چنین جناب جلایی پور در دفاع از غافل نشدن برف اخیر بدلیل اینکه در زمانی که دانشجو بودند در انگلیس برف بارید و دو روز طول کشید تا خاطرات دکتر زیبا کلام به یک نتیجه رسید.
1- همه این افراد از بورسیه بیت المال استفاده کرده اند و یا در حال استفاده هستند.
2- همه بیک شکل وظیفه اصلی که آن دفاع از نظامی است که همه چیز خود را از آن بدست آورده اند ، به وظیفه خود عمل نمی کنند.
3- بدون اینکه خود آنها متوجه شوند فرهنگ انگلیسی در آنها اثر کرده ولی خود متوجه نیستند .به این دلیل :
کشور انگلیس در ساخت فیلم های کمدی دست بالایی دارد ، از بنی هیل تا مستر بین ،از وزیر خارجه فعلی جناب جانسون تا وضعیت دانشجوئی او.در کشور انگلیس بدلیل آنکه مشکلاتی که ما داریم تا انها .مثل مثال از زمین تا آسمان فرق دارد.
آنها بدلیل اینکه کار آنها با ما کاملا فرق میکند با داستان گربه های خیبان داون استریت مردم را سرگرم میکنند ، جانب سفیر بهتر آنست که از حل نشدن مسائل بانکی در برجام و چرا انطور شد بحث کند .و...
جناب وزیر مسکن که مسکن مهر را مزخرف نامیده بود و گفتند که مسکن اجتماعی را جایگزین خواهند کرد ، باز هم ایده ائی انگلیسی است که دولت برای بی خانمان ها اماکنی می سازد بنام خانه هائی ارزان قیمت که به کسانی تعلق می گیرد و یا اجاره میدهد با قیمت بسیار نازل.
ولی فرهنگ آنها با ما متفاوت است و دریغ از ساخت آنها.
خود منزل وزیر مسکن خودمان را با مثلا وزیر مسکن انگلیس مقایسه کنید.و...
جنای جلایی پور و دکتر زیبا کلام هم بدانند که کشور انگلیس کشور برف خیزی نیست ،حداقل این را باید بدانند که کشور انگلیس بدلیل جزیره بودن خیلی اتفاق خاصی باید رخ دهد تا کشور بزیر صفر برسد.
در کشور ما مسئولین اگر 24 ساعته کار کنند باز هم وقت کم می آید.
لطفا بعنوان یک رسانه عملکرد جناب آخوندی را از بنیاد مسکن تا امروز مشاهده و با زیر زربین قرار دان ببینید ما بعد از 38 سال آیا می بایستی آلونک نشین داشته باشیم؟
با یک زلزله چند رشتری در کرمان چه اتفاقی رخ داد.( بازدید دو رئز گذشته رئیس جمهور از کرمان را مشاهده نمائید)
متاسفانه باز هم کارهای تکراری بسیار زیاد است.
خط لوله و انتقال آب از دریای عمان به کرمان.
8 بهمن سازمان آب منطقه خراسان از انتقال آّ به سه استان خراسان.با بودحه 1500000000000ریالی.
کسی نیست ببیند این همه هزینه موازی هم چرا؟
آیا بعد از چند سال دوباره مثل اینکه معاون رئیس جمهور در محیط زیست گفتند ما دهه 60 و 70 احساسی برخورد کردیم ، چه تضمینی است که دوباره این آقایان نگویند.
در صورتی که مشکلات آب ، محیط زیست ، مسکن ، ترافیک ، ریز گردها ،بیکاری ، فساد ، ربا ، همه قابل حل است.
زعمل کار برآید ز سخنرانی نیست.
داستان سرائی مال داستان شب است که از رادیو پخش میشود.

با ااحترام - سید نورالدین آل علی