جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

روایت زنانه از زندگی همزاد محمدرضا پهلوی

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب: 587462
«اشرف، همزاد شاه» روایت زنانه‌ای از زندگی اشرف پهلوی است، زنی قدرتمند و بانفوذ که جدای از شهرت تاریخی‌اش، عاشق برادر دوقلویش محمدرضاست، نقش‌های زنانه‌ای دارد و تعاملاتی که برای من بسیار جذاب بود و مشتاقم کرد درباره‌اش فیلم بسازم.
روایت زنانه از زندگی همزاد محمدرضا پهلوی
به گزارش جهان نيوز، سعیده نیک‌اختر کارگردان این مستند گفت: این فیلم بلند نخستین مستند ایرانی است که با موضوع زندگی دوقلوی محمدرضا شاه ساخته‌شده، معدود دوقلوهای تاریخ جهان که یکی از آن‌ها به سلطنت رسیده و دیگری هم زندگی‌اش متأثر از این رخداد تاریخی است و خود را در این مقام سلطنتی شریک می‌داند.
 
کارگردان «اشرف، همزاد شاه» بابیان اینکه این مستند روایتی داستانی دارد، افزود: در طول ساخت این مستند تلاش کردم از روایت خطی و تاریخی صرف فاصله بگیرم، حدود دو سال روی این سوژه تحقیق و پژوهش کردم و فیش‌برداری‌هایم را در اختیار نویسنده کار احسان ناظم بکایی گذاشتم تا آن‌ها را به متنی روان و جذاب تبدیل کند و خوشبختانه از نتیجه کار راضی هستم.
 
وی گفت: نکته مهم این مستند این است که برای اولین بار تصاویر اختصاصی از کاخ اشرف در تمیشان نور در آن می‌بینیم، کاخی که تا امروز هیچ گروهی فیلم‌برداری اجازه حضور در آنجا را نداشته است، ضمن اینکه در این فیلم از عکس‌ها و فیلم‌های کمیاب و نایابی استفاده‌شده که از آرشیو تلویزیون فرانسه و صداوسیمای جمهوری اسلامی به‌دست‌آمده‌اند.
 
نیک‌اختر تصریح کرد: موسیقی این مستند را «سروش انتظامی» فرزند «مجید انتظامی» آهنگساز برجسته و رهبر ارکستر مطرح موسیقی ایران ساخته است.
 
وی افزود: این مستند 11، 12 و 14 بهمن ساعت 22 از شبکه مستند سیما پخش و روز آینده ساعت 10:30 می‌شود، همچنین 13 تا 15 بهمن نیز هرروز ساعت 17:30از شبکه خبر روی آنتن می‌رود.
 
مستند «اشرف همزاد شاه» به کارگردانی سعیده نیک‌اختر و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر در خانه مستند انقلاب اسلامی تولیدشده است.
 
از دیگر عوامل این مستند می‌توان به فیلمبردار مجتبی یزدی زاده، تدوینگر محمد ثقفی، صداگذار محمدحسین ابراهیمی، راوی محدثه صارمی اشاره کرد.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *