کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر اجرایی مرکز طبع و نشر قرآن خبر داد

چاپ قرآن با فونت صفحه‌آرایی و سطر‌بندی جدید

9 بهمن 1396 ساعت 8:55

مرکز طبع و نشر قرآن کریم به سفارش مرکز امور قرانی قرآن سازمان اوقاف اقدام به چاپ 15 هزار جلد قرآن کریم با صفحه‌آرایی جدید کرده است.


به گزارش جهان نیوز، محمد بابایی مدیر اجرایی مرکز طبع و نشر قرآن کریم از چاپ 15 هزار جلد قرآن کریم با صفحه‌آرایی جدید خبر داد و گفت: این مصحف در هر صفحه سیزده سطر دارد که ترجمه گروهی مرکز طبع و نشر قرآن کریم در زیرنویس آیات قرآن آمده است.

وی کتابت این قرآن را براساس نسخ عربی معرفی کرد و گفت: فونتی که برای این نسخه از قرآن کریم انتخاب شده فونت جدیدی است که کار فاخری به حساب می‌آید، زیرا هم خطش جدید و درشت و هم اینکه سطربندی و صفحه‌آرایی‌اش زیبا است، همچنین دارای ترجمه‌ای سلیس و روان است.

مدیر اجرایی مرکز طبع و نشر قرآن کریم از آغاز چاپ این قرآن خبر داد و گفت: این نسخه از قرآن کریم به سفارش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه است که این سازمان درنظر دارد آن را در بقاع متبرکه امامزادگان توزیع کند.
وی تصریح کرد: سایر قرآن‌های موجود در بازار 15 سطر در هر صفحه است و همین امر باعث می‌شود خط قرآن تا حدودی ریز باشد لذا ما آمده‌ایم طول خط‌ها را در هر صفحه بیشتر کرده‌ایم که بالتبع تعداد خط‌ها کمتر می‌شود و همین مسئله باعث شده خط قرآن درشت‌تر شود. بنابراین وقتی طول سطرها بیشتر می‌شود در هر سطر، کلمات بیشتری جای می‌گیرد و از تعداد سطرها کاسته می‌شود. همچنین فضایی که قبلاً صَرف کادر و حاشیه قرآن کریم می‌شد را برای خودِ کلمات استفاده کرده‌ایم.

بابایی خاطرنشان کرد: این ویژگی‌ها این مصحف شریف را نسبت به کارهای مشابه ممتاز کرده است. ضمن اینکه این قرآن بر روی کاغذهای نازک و مرغوب چاپ شده و درخصوص صحافی و جلد آن سعی شده است به شکل‌های متنوعی آن را جلدسازی کنیم و هرکس بنا به سلیقه خویش می‌تواند این قرآن را انتخاب کند.

منبع:فارس


کد مطلب: 586436

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/586436/چاپ-قرآن-فونت-صفحه-آرایی-سطر-بندی-جدید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com