پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

لاریجانی: قرائت گزارش تفریغ بودجه قانونی بود

يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب: 586341
رئیس مجلس قرائت گزارش تفریغ بودجه ۹۵ را توسط دیوان محاسبات کاملاً قانونی خواند و گفت: اینکه دولت توقع مشورت در این‌باره دارد موضوع دیگری است.
لاریجانی: قرائت گزارش تفریغ بودجه قانونی بود
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت دوم امروز یکشنبه 8 بهمن 96 طی اخطاری در صحن علنی مجلس گفت: گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه سال 95 درخور تحسین بود و هرچند که مسئولان دولتی در رسانه‌ها به آن اعتراض کردند اما این گزارش گزارشی مرسوم است.
 
وی خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس ادامه داد: امروز نیز مطالبی درباره کلیات بودجه در مجلس مطرح شد ولی شما به اعتراض دولتی‌ها نسبت به قرائت گزارش تفریغ بودجه 95 پاسخ ندادید.
 
نماینده تهران در مجلس خطاب به رئیس مجلس گفت: از شما انتظار می‌رود که از گزارش دیوان محاسبات دفاع کنید چرا که نباید فضاسازی رسانه‌ای علیه آن صورت گیرد.
 
بنابراین گزارش علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این مطلب اظهارداشت: دیوان محاسبات براساس آئین‌نامه داخلی مجلس موظف است گزارش تفریغ بودجه را ارائه دهد و پس از آن در کمیسیون بودجه بررسی شود. از این رو کار دیوان محاسبات در قرائت بودجه تفریغ سال 95 کاملاً قانونی است و اینکه دولت توقع دارد که با آنها در این‌باره مشورت شود امر دیگری است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دیوان محاسبات مرجع حسابرسی کشور است، گفت: در آئین‌نامه مصوب سال 91 مجلس مقرر داشتیم که دیوان محاسبات گزارش خود را درباره تفریغ بودجه در صحن مجلس قرائت کند و پس از آن گزارش جهت بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *