کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مردم‌ با رای‌ به‌ روحانی‌ نشان‌ دادند دغدغه اقتصاد ندارند

28 دی 1396 ساعت 22:34

دولتی که تمام همت خود را صرف حذف یارانه بگیران کرده بود در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ تصمیم به افزایش سه برابری یارانه برخی اقشار ضعیف گرفت!


به گزارش جهان نیوز؛ روزنامه ایران در مطلبی نوشت:«در انتخابات اخیر ریاست جمهوری که همین ۸ ماه پیش برگزار شد، به رغم طرح وعده‌های دلفریب اقتصادی تحت عنوان یارانه چند برابری، کارانه و تقسیم بندی جامعه به ۴ درصدی و ۹۶ درصدی از سوی رقبای اصولگرای روحانی، اکثریت مردم به حسن روحانی رأی دادند تا نشان دهند تنها اقتصاد، دغدغه آنان نیست. از سوی دیگر حتی افرادی که دغدغه اقتصادی داشتند نیز برنامه‌های اقتصادی روحانی را قابل قبول‌تر از برنامه‌های ارائه شده از سوی رقیبان وی دانستند».

گفتنی است دولت یازدهم که ظاهراً چندان مایل نبود پرداخت یارانه را به شکل قبلی آن ادامه دهد، با تبلیغات گسترده از مردم خواست داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف بدهند؛ اما به دلایلی از جمله اوضاع بد اقتصادی جامعه و عملکرد مسئولان دولت، بیش از ۹۰ درصد از مردم از یارانه‌های نقدی صرف نظر نکردند. اتفاقی که باید آن را بزرگترین شکست دولت یازدهم در حوزه اقتصادی و در نظرسنجی از مردم دانست. 

از سوی دیگر، دولتی که تمام همت خود را صرف حذف یارانه بگیران کرده بود در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ تصمیم به افزایش سه برابری یارانه برخی اقشار ضعیف گرفت! و این نشان دهنده این است که از شب‌هایی که پرداخت ۴۵ هزار تومان یارانه به مردم "عزا" و "مصیبت عظما" نامیده شد تا شب انتخابات که یارانه‌های قطع شده وصل شد، فاصله‌ای است به اندازه توهین به شعور مردم


کد مطلب: 583410

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/583410/مردم-رای-به-روحانی-نشان-دادند-دغدغه-اقتصاد-ندارند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com