سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۳
۶۵

مسئولیت تبعات رفع فیلتر تلگرام با کیست؟

يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 581682
مسئوليت رفع انسداد آن مستقيما با آقاي روحاني و جواد آذري جهرمي است.
مسئولیت تبعات رفع فیلتر تلگرام با کیست؟
به گزارش جهان نيوز، مهدی محمدی، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال «عقل سرخ» نوشت:
در حالي كه نقش تلگرام در آشوب ها و خشونت هاي اخير ثابت شده و تلگرام نشان داده در حوزه هاي جرم خيز و آسيب رسان، از جمله سوء استفاده از اطلاعات مردم، مشاركت در طرح ريزي هاي خارجي عليه امنيت كشور، ايجاد بستر امن براي شبكه هاي توليد خشونت، سوق دادن گروه هاي حساس مانند كودكان به سمت آسيب هاي غيرقابل جبراني مانند خودكشي و ... به هيچ وجه متعهد و مسئوليت پذير نيست، مسئوليت رفع انسداد آن مستقيما با آقاي روحاني و جواد آذري جهرمي است. بويژه، اين لحظه، در كارنامه وزير ارتباطات كه ظاهرا تصور مي كند مي تواند هم زمان در همه جبهه ها بازي كند، ثبت خواهد شد. اميدوارم لااقل از پاول دوروف اجازه دسترسي به سوابق ديجيتال جرائمي مانند قتل كودكان و توزيع مواد مخدر را گرفته باشد! و اميدوارم مسئوليت همه آنچه را كه از اين پس رخ خواهد داد نيز بپذيرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
ایشان ودیگران که موافق فیلتر هستید نمی دانید که فیلترینگ راه حل نیست و من خود شاهد بودم که همه مخصوصا جوانان با فیلتر شکن به این نرم افزار دسترسی داشتن و در این میان فقط برای فیلتر شکنان زحمت بی خود ماند
Iran, Islamic Republic of
اگر نتوان آزادی و عدالت را باهم داشت ، و من مجبور باشم میان این دو یکی را انتخاب کنم ، آزادی را انتخاب میکنم ، تا بتوانم به بی عدالتی اعتراض کنم . . . !
Iran, Islamic Republic of
خوب البته اینم نظری هست برای خودش همین نظر باعث شد همچین دولتی بیاد پای کار ولی اینو بدونید همیشه عدالت واجبترین هست نه آزادی مردم گرسنه و فقیر عدالت میخوان آزادی چه دردی دوا میکنه.درضما وقتی عدالت نباشه کافیه از رو همون آزادی سرصدا کنی بعد ببین چطور از بی عدالتی سیلی میخوری اما وقتی عدالت باشه و حق هرکسی داده بشه نیازی به سر صدا نیست و آرامش برقراره.
Iran, Islamic Republic of
انتخابت اشتباه بود.
اگه عدالت رو انتخاب میکردی، آزادی منطقی هم بهت داده میشد. ولی الان فقط میتونی به نبود عدالت، اعتراض کنی!
سایر امور هم همینجوره. بعضی وقت ها فکر میکنیم خیلی میفهمیم. همون موقع، باید مچمون رو بگیریم از نفهمیدن زیاد.

درود بر اسلام و هر آنچه اسلام، میگوید.

ان شاء الله، انجام وظایفی که خدا، امر فرموده است را، بخواهیم و بس.
Iran, Islamic Republic of
از گفته هایت معلومه خیلی نمیفهمی . فقط جو تو رو گرفته .
Iran, Islamic Republic of
از نظر تو هم معلومه تو اصلا نمیفهمی و در رنجی
چون عدالت، یعنی هر چیزی سر جای خودش باشه. پس اگه عدالت باشه، آزادی واقعی هم هست.
اما تو، مثل کفار جاهلیت، وقتی جواب منطقی میگیری، رو به فحاشی میاری. این، خصیصه دل سیاه و عقل کور است.
Iran, Islamic Republic of
همون مموتی تو دولت عدالت محورش آزادی داد بسمونه
Iran, Islamic Republic of
سلام دو واژه کلی به اسم ازادی و عدالت را بیان کردی و نگفتی منظورت از ازادی را ذیل هرج و مرج میدانی؟ یا عدالت را ذیل تبعیض؟ همه حرف از ازادی و عدالت میزنیم ولی یک زمانی میرسه که شما به پارادوکس های در زندگی تجربیت میرسی که این همه دم از چیزی زدی که در نسبت به منافعت در تعارضه.حالاباید پرسید این که تلگرام نسبتش در ازادی و بعد هم در عدالت چیه را چگونه توجیح میکنی؟ شما هم اگر مثل بقیه و خودم جزوی از مردم عام باشی به مرور تجربه متوجه میشی که عدالت ازهمه نوع (سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و ..)جز با رفع تبعیض و شفافیت و طریقت اسلام واقعی در تئوریک و بعد ساختار چیز دیگری نخواهد بود.انسان که به ذات محصور نیست که بخواهد ازاد باشد .اما کسانیکه دم از ازادی میزنند اکثرا دنبال رانت و تبعیض و سوء استفاده از هر نوع ساختاری هستند.و ازادی لیبرالی را مد نظر دارند .ازادی واقعی یعنی رابطه بین انسان در نسبت به خدا یعنی عبودیت و ربوبیت.نه اینکه من دوست دارم هر کاری نفس و هوسم میخواد بکنم و کسی حق نداره به من چیزی بگه
Iran, Islamic Republic of
مگر میشه عدالت باشه ازادی نباشه
Iran, Islamic Republic of
این دو بزرگ گورکه نام بردید خود امنیتی هستند و خوب میداند کجا بنشینند که زیرشان اب نرود جناب محمدی عزیز شما نگران نباشید
Iran, Islamic Republic of
در این خصوص گزینه ها محدود به فیلتر و رفع فیلتر نیست. انتقال سرورهای تلگرام به داخل، برداشتن پهنای باند اختصاصی تلگرام که از عوامل موفقیت این پیام رسان بوده است، حمایت از پیام رسانهای داخلی، قطع دستهای منتفع از تبادل دیتای بین الملل و... هم راهکارهایی برای این مساله است که در صورت وجود همت در دولتمردان قابل پیگیری است.اما متأسفانه شواهدی حاکی از حمایت داخلی از تلگرام به عنوان ابزاری در دست دشمن، موجود است...
میلاد
Iran, Islamic Republic of
صدهزار لعنت خدا وفرشتگان خدا بر شیطان گمراه کننده .مردم جبران کلید 100روزه دوره اول
Iran, Islamic Republic of
این حق ما است که در کشور فتنه درست شود زیرا که خودمان مسبب آن هستیم.
علی
Iran, Islamic Republic of
بکوری چشم دشمنان تلگرام باز شد زنده باد روحانی
Iran, Islamic Republic of
بدبخت بنزین رو گرون کرد تلگرام بهت داد
Iran, Islamic Republic of
علی : نامت راعوض کن چون توبااین حرفت علی علیه السلام رارنجاندی ، دشمنانی که برزبان راندی همه شیعیان علی ع هستند وچشمشان به کوری چشم فتنه گران همیشه باز است .
واقعا
Iran, Islamic Republic of
قدیمی ها به کسی که بد وخوب نمی فهمید می گفتند .اسب داده خر گرفته از خوشحالی پر گرفته.آخر تلگرام شکم تورا سیر می کند هوای آلوده تورا پاک می کند غیر این است پول بی زبانت را می دهی کورور کوروربسته می خری چه فایده برایت داردبه جز ضرر روحی وجسمی یک جوری از روحانی تقدیر کردی انگاریارانه 45تومان احمدی نژاد را دوبرابر کرده بخاطر این همه گرونی برق آب گاز بنزین مواد غذایی وووو
محقق
Iran, Islamic Republic of
جناب محمدی و سایر دوستان محترم اهل نظر و پژوهش: لطفاً تحقیق شود که چگونه یک فرد با کمترین تجربه و فقدان دانش تخصصی و نداشتن درجه و رتبه علمی بالا و نابغه نبودن و پایینتر بودن از بسیاری متخصصان دانشمند برجسته باتجربه متعهد با سابقه انقلاب و دفاع مقدس در همان وزارت ارتباطات، ناگهان شاهین بخت و اقبال بر دوشش مینشیند و به عنوان مجری اوامر واعظی بر مسند وزارت یکی از تخصصی ترین و استراتژیک ترین وزارتخانه های کشور، به ناحق جلوس میکند؟ مثلاً در وقایع فتنه 88، یک دست اندرکار درجه چندم امنیتی ولی با حق دسترسی به برخی اطلاعات سری، آیا روابط خاص یا خدمات ویژه ای برای برخی اعضای حلقه نیاوران داشته است؟ آیا ردپاها یا اسناد مهم برخی افراد که یعداً خود را منبع نظام در بین سران فتنه خواندند، پاک شده یا تغییر کرد؟ چه خدمات فوق امنیتی سوپراستراتژیکی، توسط نیروی دست چندم آن سالها به برخی اشخاص شد که مزدش در سال 92، معاونت وزارت و در سال 96، منصب وزارت بود؟چیزی که نه خودش نه رؤسا و نه سایرمقامات ارشد درون تشکیلات هم، خوابش را نمیدیدند؟ مثلاً کسی مثل دکتر فیروزآبادی دبیر شورای فضای مجازی با کوهی از تخصص و تجربه و خدمات درخشان به نظام، شایسته وزارت ارتباطات نباشد و یک نورسیده که در حد شاگرد و دستیار وی هم نبود، وزیر شود و در کابینه کنار کسانی که جای پدربزرگش هستند و بیش از تمام سن او سابقه و تجربه مدیریت و مسئولیت دارند بنشیند و در دولت، در باره مهمترین امور کشور مداخله کند، و در وزارتخانه عظیم و قدرتمند و ثروتمندی با انبوهی از اساتید و متخصصان مجرب و متعهد، فرمانروایی کند. همه میدانند که شعار جوانگرایی در اینجا تا چه حد تصنعی و کاذب است. هیچکس خلبان تازه کار هواپیمای سبک یک موتوره را که تجربی چندساعتی خلبانی یادگرفته و تفننی چندبارپریده، خلبان هواپیمای فوق مدرن بویینگ 787 یا ایرباس A350 نمیکند. اینکه در دولت ژنرالها، یک استوار، برگزیده شده و در باشگاه اکابر، نوباوه ای هم پذیرفته شده، حتماً اسرار جذاب و آموزنده ای برای اصحاب سیاست و رسانه خواهد داشت. آن موقع، دیگر، معماهای ضد امنیتی کوچکی مانند تلگرام که مستقیماً از قلب آمریکا امنیت ملی ایران را نشانه رفته، به سادگی قابل حل خواهند شد. تا دیر نشده در باره نورسیده مأمور و گوش بفرمان که فکر میکند خیلی زرنگ و باهوش است و پا به قلعه قدرت الیگارشی گذارده و آینده اش تضمین است، بیشتر و دقیقتر تحقیق و بررسی کنید. که احتمالاً بعدها دیر خواهد بود و ممکن است نشود خسارات یک بازی جاه طلبانه، کودکانه و کور وارده بر کشور را جبران نمود. البته در نظر طراحان و گردانندگان این بازی، ماجرا جدی تر و پیچیده تر از آن است که ظاهراً به نظر میرسد.
Iran, Islamic Republic of
بنظر میرسد وزیر تازه بدوران رسیده در این مورد کاره ای نیست.
کل دولت موجودیت سیاسی خود را مدیون ترویج فضای غبارآلود از اطلاعات و تحلیلهای گمراه کننده در میان مردم است که در شرایط فعلی این مهم از طریق ابزار تلگرام توسط کانالهای ضدانقلاب و دگراندیش و نیز حامیان دولت صورت می گیرد.
در واقع دولت لیبرال مسلک غربگرا که تداوم قدرت خود را در تضعیف افکار و ایده ها و آرمانهای انقلابی و دینی و فریب افکار عمومی در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی می بیند، دارای منافع مشترک و توافقی استراتژیک با بیگانگان پشت پرده تلگرام درباره ادامه حضور چنین پیام رسانی در فضای مجازی ایران هست!
در نتیجه همگان دیدند که رئیس جمهور هنوز یک هفته از تخلف ضدامنیتی تلگرام در آشوبهای اخیر نگذشته، تمام قد از ادامه فعالیت تلگرام دفاع کرد!
Iran, Islamic Republic of
ماست را انتخاب میکنند که هر وقت خواستند در کیسه بریزندش...
Iran, Islamic Republic of
يعني با اين همه ادعاي ابرقدرتي و پوزه غرب را به خاك مالوندن ، از يك نرافزاري مثل تلگرام ميترسيد؟؟؟
جالبه
Iran, Islamic Republic of
اینا از نرم افزار نمیترسن . از آزادی بیان میترسن که مردمو از فساد و اختلاس و دزدی و کلاهبرداریاشون آگاه میکنه .
Iran, Islamic Republic of
از ازادی گردش اطلاعات میترسند . بعدشم کجا ... مالیدند ؟ دلار 4500 تومان !!!!!!
Iran, Islamic Republic of
احتیاط به معنی ترس نیست. با استدلال شما، انگلیس هم ترسو هست چون در جریان اغتشاشات تو انگلیس همه ی نتورکارو محدود کرد
Iran, Islamic Republic of
شما انگلیس بودی یا از صدا و سیما خبردار شدی؟
Iran, Islamic Republic of
اینا بابا چهارتا چیز از مسجدا میشنون همون رو بلغور میکنن ... وقتی وسط لندن ساختمان بزرگی رو آتش زدن در زمان دیوید کمرون تمام سایت ها داشت آنلاین نشون میداد ... ساندیس زیاد بخوری استدلالات اینطوری میشه
Iran, Islamic Republic of
پول حرام هم، گوش های شمارو کر میکنه
Iran, Islamic Republic of
از تیر مستقیم که تو صورتمان بیاید نمیترسیم بینهایت از این ناراحت میشویم که یک نفر از این کشور فقط یک نفر در دام عملیات روانی دشمنان قسم خورده این کشور بواسطه تلگرام گرفتار دنیوی و اخروی شود.
تلگرام ابزار دست ساخته دشمنان این کشور فقط و صرفا فقط برای جاسوسی و عملیات روانی میباشد.
ترس چیزی است که برای دفاع از کشور برای ما معنی ندارد. تو 8 سال نشان دادند و ما هم نشان خواهیم داد.
Iran, Islamic Republic of
پوزه غربو طرفداراش رو به خاک مالیدیم. اما باید از شمشیر دشمن، حذر کرد. شما با این همه ادعات، از شمشیر با خاصیت برندگی، حذر نمیکنی؟!
این است اوج استدلال مخالفان جمهوری اسلامی. ببینید ته مغز این سبک مغزان، واقعا هیچی نیست. اینه که زمین زدن دشمن برای ما، راحت است.

"الحمد الله رب العالمین"
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم .
سلام برهمگی
Iran, Islamic Republic of
مردم عاشق چشم و ابروی تلگرام نیستند
چاره ندارند چون کارشان مختل میشود
اما سوال اینست که دلیل تعلل مسئولان مربوطه در انتقال سرور به داخل کشور چه بوده است؟
چه منفعت سیاسی پشت این کمکاری است؟
Iran, Islamic Republic of
همه ازش مچکرن !
روز قیامت که پرده ها کنار بره مچکر تر هم خواهند شد!!
صادق
Iran, Islamic Republic of
حرفای شما درست ولی توروخدا یکطرفه قضاوت نکنید ...بفکر اون بیچاره هایی که یه آب باریکه ی اقتصادی درست کردند از طریق این شبکه ها هم باشید..من خودم ۳ نفر توی خانواده خودم با همین شبکه ها کاسبی میکنند..توی این‌دوهفته ۱۰۰ خوابیده بود کارشون..دولت باید محکم جلوی این سوء استفاده ها بایسته درست..باید روشنگری کرد ..ولی ثمره برخوردهای سلبی فقط آشنایی بیش از پیش و بکارگیری فیلترشکن هست...
Iran, Islamic Republic of
شما که ادعای ابرقدرتی و قدرقدرتی می کنید از یک سایت تلگرامی می ترسید.؟ در دنیای تکنولوژی نمی توانید و نخواهید توانست با ابزار روز تکنولوزی که هرروز مدرن تر و دردسترستر می شود مقابله کنید. یک روز با رادیو و یک روز با تلویزیون و یک روز با ویدئو چند صباحی با ماهواره یه مدت با فیس بوک و یه مدت با اینترنت و جالبتر اینکه در وقایع 88 حتی اس ام اس را هم با ان برخورد کردید. یا ان قدرتی که می گویید ندارید و یا ان تفکر عاقله حاکم نیست که با تکنولوژی ارتباطات اینگونه برخورد نکنید.
Iran, Islamic Republic of
آقای محمدی شما و دوستانتان هر تخلفی را خواستید انجام می دهید و انگاه دست روزنامه نگاران و اصحاب رسانه را با محدودیتها و سانسورهای فراوان می بندید انوقت انتظار دارید کسی هم به شما نگوید بالای چشمتان ابروست. رسانه های مستقل و ازاد که درایران وجود ندارد. شبکه های اطلاع رسانی اطلاعات و اخبار را به مردم می دهند . سیاستهای امثال شما و دوستانتان کاری کرد که مردم را به شبکه های خارجی و ... هدایت کرد. حالا از ازاد شدن تلگرام ناراحتید. حالا هم بهانه تان ترویج خشونت است یعنی قبل از امدن تلگرام و امثال اینها در ایران قتل و تجاوز و ... نبود که حالا تلگرام بخواهد ان را ترویج کند. یعنی مردم اینقدر نادان و کوته فکرند که امثال شما ها برایشان تصمیم بگیرند. با این استدلال شما تمام امکانات و وسایل ارتباط جمعی حتی ابزارهای زندگی را باید جمع کرد و ریخت دور که مبادا روزی انها باعث تههیج مردم شوند. وای بحال ملتی که امثال شما برایش تصمیم بگیرند. امروز با تلگرام مخالفید فردا با ابزارهای جدید رسانهای تازه ای که بشر ان را خلق می کند چه می کنید و چه خواهید کرد.
بهرام
Iran, Islamic Republic of
برادر جان در این دیار فهمیدن و دانستن بالاترین گناه است
حسین
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی در عالم واقع که کاری از پیش نمی برد و در همه زمینه ها فشل و منفعل و درمانده است. برای همین تلاش می کند در عالم مجاز مردم را سر گرم نگاه دارد.اصولا باید ایشان را مرد فضایی و مجازی نامید.
این که شخصی در عالم فضا و مجاز سیر کند ایرادی ندارد ولی در مقام ریاست جمهوری یک ملت هشتاد میلیونی فاجعه است برای مردم.
Iran, Islamic Republic of
این که در همه زمینه ها کارها فشل و منفعل و درمانده است بخاطر سیاستهای غلط دولت است .تو این مملکت رییس جمهور یک تدارکاتچی است.
Iran, Islamic Republic of
سیاستهای غلط دولت نه نظام .
Iran, Islamic Republic of
سیاستهای غلط دولت .
Netherlands
سیاستهای غلط دولت
Iran, Islamic Republic of
یعنی فیلتر کردن کار درستی است؟
مردم را با انواع فیلتر شکن آشنا کردن درست است؟
پس من تا دیروز نمی دانست فیلترشکن چیه؟ حالا همچی رو می دونه و می دونه به هر سایتی می شه سر زد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اون مشکل تو هست که به هر سایتی سر میزنی. که اگه اهلش باشی، یعنی قبلا بودی. ربطی به تلگرام نداره
Iran, Islamic Republic of
دولت کم کار پر خرج وبی توجه به فقرا پدری که بیکاره وشرمنده اهل عیاله وووو را روز قیامت باید پاسخ دهد.
Iran, Islamic Republic of
بله كل اينترنت رو فيلتر كنيد. بذاريد راحت بخوريم راحت غارت كنيم راحت 30 40 تا شغل داشته باشيم دستمون هم رو نشه. مردم بدبخت هم هيچ نفهمن
sedehmv@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت تمام خوانندگان عزیز و محترم هر چند که بنده به دلیل فیلتر تلگرام خسارت مالی زیادی دیدم اما با شنیدن رفع فیلتر تلگرام خوشحال نشدم چون احساس امنیت خیلی مهم تر از خسارت مالی است چون خسارت مالی جبران پذیر است و می تواند کسب و کار را به پیام رسان دیگر انتقال داد هر چند بسیاری از این کسب کار های فضای مجازی بدون مجوز قانونی و رسمی از وزارت کار دولت بوده و حتی جنبه های فرهنگی نامطلوب هم دارد.از طرفی با توجه به اینکه این نرم افزار در کوچکترین بخش ها و دورافتاده ترین روستاهای کشور قابل اجراست حتما نیاز به نظارت و کنترل امنیتی دارد . قطعا مشکلات مردم اقتصادی و معیشتی باعث ناراحتی هایی شده و کافی است که گروهی مأمور شوند که با پول سعودی از این طریق شست و شوی مغزی انجام دهند و هیجان آن ها را فعال کنند و نسبت به اصل نظام و فلسفه جمهوری اسلامی ایران تشکیک ایجاد کنند دوباره آتش فتنه به راه خواهد افتاد و امنیت ملی را به خطر خواهد انداخت. برخی از سایت ها و اشخاص چنین القا می کنند که نرم افزار های داخلی و ساخت ایران امنیت ندارد و فکر می کنند نرم افزار های پیام رسان خارجی امنیت دارند در حالی که نرم افزارهای پیام رسان خارجی مخصوصا تلگرام هم امنیت ندارد اطلاعات کاربران را به سرویس های امنیتی خارج از کشور انتقال می دهد و نمونه بارز آن رصد شرایط کشور و استفاده از بهترین فرصت و موقعیت است پس اطلاعات دست خارجی ها بیافتد نگران کننده نیست اما اگر اطلاعات بر فرض مثال دست دستگاه امنیت و اطلاعات ایران بیافتد و برای مراقبت از ایران و ایرانی از این اطلاعات استفاده شود ایراد دارد؟ قطعا القاء کننده چنین تحلیل های نادرست خواسته یا ناخواسته تهدیدی برای نظام هستند و باعث ایجاد بدبینی کاربران فضای مجازی به پیام رسان های داخلی می شوند.
محمد افشین خواه
Iran, Islamic Republic of
شبکه های مجازی مانند چاقو دو منظوره هستند هم میتوان با آن میوه پوست کند هم میتوان با آن یک انسان را به قتل رساند این به استفاده کننده از این ابزار و نحوه آموزش به فرد و بستر های فعالیت آن ابزار بستگی دارد.
لطفاً صاحبنظران محترم صورت مسأله را پاک نکنند. در دنیای کنونی نمی توان مردم را از این امکانات محروم کرد و راه حل معقولی ارائه نداد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
تا وقتي فرهنگ درست استفاده كردن را ياد نگرفتيم، نيايد چاقو را در اختيار فرزندانمان قرار بديم بديهي ست لبه بد اخلاقي و فساد برانگيز آن مورد استفاده قرار مي گيرد، بگذريم از مسايل امنيتي و سياسي آن. امروز خود كنترل كردن را به فرزندانمان بياموزيم وبه فرهنگ تبديل كنيم.
Iran, Islamic Republic of
تلگرام توی سرتان بخوره . مردم نون و اب و کار می خواهند.
Iran, Islamic Republic of
حداقل کاشکی عضویت در کانال تلگرام رو پایین خبر برمیداشتید
United States
حتی پیرمردها و پیرزن ها هم از تلگرام استفاده میکردند با وجود اینکه فیلتر شده بود پس اینطور نبود که با فیلترشدنش کسی استفاده نمیکرده. آقای مهدی محمدی بچه کوچولو و جو گیر بهتره به جای تهدید این و اون و ترس از تلگرام عامل ترس رو برطرف کنین
Iran, Islamic Republic of
افسادطلبان، بی ادبند. چون دین ندارند.
بهرام
Iran, Islamic Republic of
اقا جان شترسواری که دولا دولا نمیشه دیکدفعه ایران را بکنید کره شمالی همتون راحت بشید
France
کره شمالی هست دیگه از نوع بازترش . تفکر اقای شریعتمداری و دوستانشون با رهبران کره شمالی چه فرقی داره ؟
Iran, Islamic Republic of
یک مملکت نباید از تلگرام بترسه و با اون از هم بپاشه . ما مدعی هستیم که در مقابل امریکا ایستاده ایم ولی در عمل با حرف این چنینی نشان می دهیم که انقدر ضعیف هستیم که ممکنه با یه نرم افزار از هم بپاشیم . زمان جنگ مگر مردم به تلگرام به جبهه ها می رفتند ؟
بله
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز خود آقای روحانی از همین تلگرام دراومدن خوب باید هم عرض ارادت فراموش نشود...
از ماست که بر ماست.
Iran, Islamic Republic of
متحجرین بدانید که ایران کره شمالی نمی شود. قابل توجه برادر جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
رسانه های مستقل بسته شوند تا امثال ... پشت پرده ان از پرتو بی خبری مردم بخورند؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
درود بر روحانی
United States
اقای کار نشناس ... یعنی تو الاغ نمیدانی که مردم از فردا فیلترینگ با فیلتر شکن به سایت تلگرام به راحتی دسترسی داشتند ؟
جهان نیوز خیلی خ... !
Iran, Islamic Republic of
تلگرام توی سرتان بخوره . مردم نون و اب و کار می خواهند.
France
نون و اب را در کنار ازادیهای اجتماعی می خواهند .
Iran, Islamic Republic of
اینجا جمهوری اسلامی است. غلط میکنید قانون را قبول ندارید.
Canada
البته نکته خنده دار این است که خود این کانال عقل سرخ در تلگرام راه اندازی شده و مشتری جذب کرده. رطب خورده منع رطب کی کند؟