سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
مفخم:

رئالیزم اجتماعی سینما را تخریب کرد

شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 581433
نازنین مفخم تدوینگر گفت:«سوءتفاهم» فیلمی است که در گیشه یک قشری از بیننده که سینما آن‌ها را از دست داده را به سینما بازگرداند.
رئالیزم اجتماعی سینما را تخریب کرد
به گزارش جهان نيوز،‌ نازنین مفخم تدوینگر با سابقه سینما درباره تدوین فیلم «سوء تفاهم» که در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر حضور دارد  و نزدیک شدن به نوع فیلمسازی معتمدی گفت: من با نوع فیلم‌های ایشان آشنا بودم زیرا مدیریت فیلمبرداری دو کار ایشان توسط همسرم محمد آلادپوش انجام شد.

رئالیزم سطحی جای بقیه نگاه‌ها را محدود کرد
وی در ادامه گفت: من به شخصه به حوزه فلسفه علاقمند هستم و از این منظر کار با ایشان برایم جذابیت دارد . فکر می‌کنم یکی از محاسن بزرگ کار ایشان این است که ما را به این مهم توجه دهد که همه چیز در سینما رئالیزم نیست. رئالیزم سطحی که از آن استقبال می‌شود و به آن جایزه می دهیم جای بقیه نگاه‌‌ها را محدود کرده است. این فیلم‌های گزارش گونه که یک معتاد در آن دیده می‌شود و فریاد می‌زند و دختری در گوشه‌ای در حال گریه است یک فرمول دستمالی شده است و در فیلم به مفاهیم دوم و سوم نمی‌رسیم. این نوع آثار گزارش‌های هیجان زده از وقایع شهری است. 

فیلم‌های رئالیزم اجتماعی سینما را تخریب کرد
وی ادامه داد: وجه دیگری از سینما که سینمای واقعی تر است و ما به آن نیاز داریم برای من جذاب است. فیلم‌های رئالیزم اجتماعی سینما را  تخریب کرده است. 

سوءتفاهم مرا هیجان زده کرد
مفخم درباره روایت داستانی فیلم گفت: «سوءتفاهم» یک روایت داستانی بسیار قوی دارد که معمایی است و جذابیت را برای مفهوم اول در فیلم لحاظ شده است. معتمدی شانس آورد بازیگران قابل و با انگیزه فراوان داشت. به هرحال هر کارگردانی این شانس را نمی‌تواند داشته باشد تا با امکانات محدود از این بازیگران در این سطح استفاده کند. بازیگران که فکر نمی کردیم این گونه کار کنند، کار محیرالعقولی انجام دادند من به ندرت  هیجان زده می شوم ولی برای این فیلم هیجان زده هستم. 

تدوینگر فیلم «زیر نور ماه» در ادامه درباره احتمال تشویق فیلم توسط جشنواره فیلم فجر گفت: توقع ندارم جشنواره‌ای که دائم هجوم به بیننده   و فیلم های رئالیزم را تشویق می کند این فیلم خیلی باب طبعش باشد. «سوءتفاهم» فیلمی است که در گیشه یک قشری از بیننده که سینما آن ها را از دست داده را  به سینما بازگرداند. 

وی درباره فیلم سینمایی «آقای سانسور» که فیلمی با موضوع کمدی است گفت: هنوز فیلم تمام نشده و اظهار عقیده درباره آن مشکل است . فیلم کمدی است و کارگردان آن جوان است که دوست دارد مخاطب را در گیشه پیدا کند. 

مفخم درباره انتخاب فیلم کمدی برای تدوین فیلم گفت: درفیلم‌هایی که تدوین کردم طنز به نوعی در آن وجود دارد فیلم‌هایی مثل  «گلچهره» ، «زیر نور ماه »، «دنیا» و «شرط اول» طنز داشتند. این فیلم‌ها جایگاه خودشان را به عنوان کمدی که الان می بینیم و میلیاردی هستند، نبودند من هم به کار طنز علاقمند هستم. 

فیلم‌های ماندگار را به فیلم‌های جایزه بگیر ترجیح می‌دهم
وی در خاتمه تاکید کرد:  من به شخصه فیلم های ماندگار را ترجیح می‌دهم به فیلم های جایزه بگیر. لزوما فیلم هایی که ماندگار هستند در نگاه اول مخاطب زیاد جذب نمی‌کنند. من برند خاصی دارم من سیمرغ نه هستم و خیلی هم به سیمرغ علاقه ندارم. 

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *