يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

چگونه بهشتِ مخصوص خداوندرا از آن خودکنیم

پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 581005
بهشت انواعی دارد که بهترین آن بهشت مخصوص خداوند است و شرط ورود به این بهشت را آیت الله مجتهدی تهرانی بیان کرده است.
چگونه بهشتِ مخصوص خداوندرا از آن خودکنیم
به گزارش جهان نيوز، مرحوم شیخ احمد مجتهدی تهرانی که سخنان ایشان در میان برنامه «بهره ای از کلام بزرگان» بین برنامه صبحگاهی «والشمس» پخش می شود، به چگونگی ورود به بهشت مخصوص خداوند اشاره می کند.

بعضی درباره چگونگی بنده خدا شدن سوال می کنند که خداوند می فرماید « فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی» اگر جزو بنده های خدا شوی جایگاه تو بهشت خداوند است.

بهشت انواعی دارد «بهشت فردوس»، « بهشت عدن» و «بهشت خدا» که این نوع بهشت مخصوص بندگان ویژه خداوند است که تمامی اعمال و عبادات آنها تنها برای خداست.

برای مثال گاهی ترمز پشت چراغ قرمزاز ترس جریمه و یا حضور مامور راهنمایی و رانندگی است اما گاهی این توقف تنها برای احترام به قوانین است که این درست است در مثال عبادت هم همینطور است گاهی از ترس جهنم برای نماز صبح بیدار می شوی گاهی از عشق به خدا پیش از اذان از خواب بلند می شوی و با بهشت و جهنم کاری نداری و این ویژگی بندگانی است که جایگاه آنها بهشت مخصوص خداوند است.

بهشت چند قسم است اما یک بهشت فقط ‌ مال خود خداست همان بهشتی که در قرآن خداوند خطاب به نفس مطمئنه می فرماید: که در آن وارد شو: "فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی"؛ تو در بین بندگان من بیا، تو را وارد بهشت خود می نمایم.

این بهشت مهم است، در بهشت های معمولی انسان، دوستان و رفقایش را نمی بیند، به همین خاطر از خداوند می پرسد: "خدایا، رفقا و دوستان من کجا هستند؟" خطاب می رسد که: "فی مقعد صدق عند ملیک مقتدر"؛ آنها به حضور رفته اند و در بهشت خدا جای دارند.

ملا محمدعلی مجتهد، معروف به مرحوم آیت‌الله احمد مجتهدی تهرانی ازعلمای بنام تهران بود که سال 86 بدرود حیات گفت، اما سخنرانی‌ها و پندهای عرفانی و اخلاقی وی به یادگار مانده است و می‌توانیم هر چند به صورت مجازی هم که شده پای درس این استاد اخلاق تلمذ کنیم.

شنوندگان رادیو قرآن هرروز صبح ساعت 6 و 55 دقیقه می توانند در میان برنامه «بهره ای از کلام بزرگان» نکات اخلاقی این عالم بزرگوار رابشنوند.
 
منبع: شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *