کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چینی‌ها عملیات اطفاء حریق را متوقف کردند

20 دی 1396 ساعت 14:05

سخنگوی شرکت ملی نفتکش از توقف عملیات اطفاء حریق نفتکش حادثه دیده ایرانی توسط دولت چین خبر داد و گفت: شرکت نفتکش با سازمان بنادر و دریانوردی مذاکره کرده تا اگر شرایط مساعد بود هلی‌بورد انجام شود و تیم عملیاتی از ایران با هلی‌کوپتر به منطقه اعزام شود.


به گزارش جهان نیوز، محسن بهرامی با اشاره به آغاز عملیات اطفاء حریق توسط تیم چینی از ساعت ۵ بامداد به وقت ایران، اظهار کرد: چینی‌ها به بهانه بدی آب و هوا و به دلیل احتراق کوچکی که روی نفتکش رخ داده بود عملیات اطفاء حریق را متوقف کردند.

وی به این سوال که آیا ایران قصد اعزام مقامات بلندپایه به چین برای پیگیری بیشتر این موضوع را دارد یا خیر، پاسخ داد: نفرات ایران در محل حریق مشغول هستند. همچنین سعی می‌شود از ایران دولت چین را ترغیب کنیم.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش با اشاره به مذاکره با ژاپن برای مشارکت در اطفاء حریق، گفت: ژاپنی‌ها آمادگی مشارکت در اطفاء حریق را دارند. همچنین امکانات آنها مناسب است. اگر ایران بخواهد تیم عملیاتی به منطقه اعزام کند به ۲۰ روز وقت نیاز است.

بهرامی ادامه داد: در حال مذاکره با سازمان بنادر و دریانوردی هستیم که اگر شرایط مناسب بود هلی‌بورد انجام شود و تیم عملیاتی ایران با هلی‌کوپتر به چین اعزام شده و در منطقه‌ای که حریق رخ داده روی کشتی‌های آتش‌خار مستقر شوند.

به گزارش ایسنا، یک نفتکش ایرانی روز شنبه با یک کشتی باربری چینی برخورد کرد که بر اثر این برخورد بلافاصله آتش گرفت و ۳۲ خدمه این کشتی ناپدید شدند.

منبع:ایسنا


کد مطلب: 580799

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/580799/چینی-ها-عملیات-اطفاء-حریق-متوقف-کردند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com