کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سوزنی به صدا و سیما

آقای رئیس رسانه ملی! جلوی تبلیغات «دوو»ها را بگیرید

26 دی 1396 ساعت 13:36

آیا به نظر مدیران دستگاه صدا و سیما، مضحک نیست که شب و روز از اقتصاد مقاومتی در اخبار و میزگرد بگوییم یا کلام رهبری پیرامون این موضوع را به عنوان میان برنامه پخش کنیم یا لوگوی شعار سال را در گوشه تصویر بگذاریم اما پیام های بازرگانی ما دائما در حال پخش محصولات خارجی با جوایز گمراه کننده باشد


گروه جامعه جهان نیوز؛ حسین خان بابازاده: شاید عمر طرح عبارت پرمفهوم «اقتصاد مقاومتی» قریب به 10 سال باشد اما رویکرد نگاه به درون و استفاده از توان داخلی توصیه اسلام بوده و از ابتدای پیروزی انقلاب هم مطرح شده است. پیرامون این موضوع عملکرد مناسب و ملموسی که از سوی دولت آقای روحانی دیده نشده و یا شاید کم دیده شده اما از رسانه ملی که واژه «ملی» را یدک می کشد دیگر انتظار نیست که عرصه پرمخاطب و پرنفوذ تلویزیون را فقط و فقط به صرف کسب درآمد بیشتر در اختیار برندهای مشهور تلویزیون با تبلیغات جذاب بگذارد.

برای مثال اینکه برندی مانند «دوو» محصول خود را به صورت پررنگ در شبکه های سیما تبلیغ کند، وعده «شب های پنجاه میلیونی» را به خریدارانش بدهد و قرعه کشی این کار را هم از طریق آنتن صدا و سیما در ساعت پرمخاطب انجام دهد، به چه معناست؟ خصوصا که این کار در سال اقتصاد مقاومتی انجام شود و اتفاقا در سال چندم رکود وضعیت اقتصادی، که ورشکستگی کارخانه ها را به دنبال داشته است. بحث واردات بی رویه که خود دلیل دیگر ورشکستگی هاست هم به کنار، اما تبلیغ کالای وارداتی خود گناهی نابخشودنی در حق صنعت کشور است.

آیا به نظر مدیران دستگاه صدا و سیما، مضحک نیست که شب و روز از اقتصاد مقاومتی در اخبار و میزگرد بگوییم یا کلام رهبری پیرامون این موضوع را به عنوان میان برنامه پخش کنیم یا لوگوی شعار سال را در گوشه تصویر بگذاریم اما پیام های بازرگانی ما دائما در حال پخش محصولات خارجی با جوایز گمراه کننده باشد و یا حتی بدون جایزه. یعنی مدیران صدا و سیما می خواهند، از تبلیغ محصولات خارجی بودجه ای برای سازمان بتراشند و از آن بودجه تبلیغ اقتصاد مقاومتی کنند؟ بهتر نیست مسئولان صدا و سیما اصلا کاری نکنند، نه تبلیغی انجام دهد و نه برای اقتصاد مقاومتی کار کنند؟ به نظر این کار به صواب نزدیک تر است.

تا کی مسئولان صدا و سیما می خواهند بخش قابل توجهی از شخصیت سریال ها و فیلم هایشان دکتر، وکیل، کارخانه دار، تاجر و... باشد که همه در خانه های لوکس شمال شهر تهران ساکن هستند و هرکس برای خودش یک ماشین حداقل بالای 100میلیون دارد. این افراد، این خانه ها، این ماشین ها چند درصد جامعه هشتاد میلیونی ما را تشکیل می دهند؟ ارائه این تصاویر چه اثراتی در جامعه خواهد گذاشت؟

زحمات صدا و سیما در ترویج اقتصاد مقاومتی را نمی توان منکر شد اما حجم کارهای انجام نشده در مقایسه با عملکرد فعلی و کارهای تاسف آور ذکر شده، عقب ماندگی شدید رسانه ملی را از ایفای نقش برای معرفی تنها راه چاره نجات اقتصاد کشور یعنی «اقتصاد مقاومتی» گزارش می کند.


کد مطلب: 579853

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/579853/آقای-رئیس-رسانه-ملی-جلوی-تبلیغات-دوو-بگیرید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com