کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رودست جالب حجت الاسلام پناهیان به توطئه CFR

17 دی 1396 ساعت 14:16

اگر برخی که بر مسند قدرت‌اند و می‌توانند کارها و وضع اقتصادی را سامان دهند، این کار را نکنند-چه آگاهانه و چه تحت تأثیر اطرافیان و نفوذی‌ها- تا کم‌کم مردم ناراضی شوند، منطقی شکل می‌گیرد به نام «ناکارآمدی نظام»


به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، به تازگی در یک رشته توییت که تلویحاً به اغتشاشات اخیر کشور اشاره داشت درباره مفهومی به نام «خطر ناکارآمدنمایی از نظام» هشدار داد.

او در یکی از توییت‌های خود در این رابطه نوشت:
تغییر جهت سیاسی به شکل بی‌سروصدا؛ مدل‌های مختلفی دارد. برخی از صاحب‌نظران بر این باورند که مدل بی‌سروصدا در تغییر جهت‌گیری سیاسی کشور در حال اجرا است. من نمی‌گویم حرف درست یا غلطی است، ولی انسان باید هوشیار باشد. آن مدل بی‌سروصدا این است که به «نارضایتی عمومی» دامن زده شود.

پناهیان تصریح می‌کرد: اگر برخی که بر مسند قدرت‌اند و می‌توانند کارها و وضع اقتصادی را سامان دهند، این کار را نکنند-چه آگاهانه و چه تحت تأثیر اطرافیان و نفوذی‌ها- تا کم‌کم مردم ناراضی شوند، منطقی شکل می‌گیرد به نام «ناکارآمدی نظام».

در همین حال، شورای روابط خارجی آمریکا موسوم به CFR روز گذشته طی گزارشی با عنوان «چه کسی ایران را هدایت می‌کند؟» که در سایت این نهاد منتشر شد؛ ضمن قراردادن تصویر مقام معظم رهبری برای عکس اصلی مطلب مذکور، نوشت:

«جمهوری اسلامی ایران در آغازین روزهای سال ۲۰۱۸ و پس از انقلاب سبز سال ۲۰۰۹! بزرگترین تظاهرات سراسری را تجربه کرد. تظاهراتی که عاملیت آن خشم مردم علیه رکود اقتصادی و ناکامی دولت رئیس‌جمهور روحانی در این زمینه بود. این درخواست‌ها اما یک آزمون است برای انقلابی که در سال ۱۹۷۹ و با شعار عدالت اجتماعی رخ داد اما امروز با سوء استفاده از حقوق مدنی، حقوق بشر و فساد اداری مواجه شده است»!

این گزارش در ادامه با اشاره به ناکامی‌های اقتصادی رئیس‌جمهور روحانی در پسابرجام می‌افزاید: در این میان موقعیتی که رئیس‌جمهور روحانی –بعنوان رئیس دولت در ایران- دارد با سایر سازمان‌ها و نهادهای دارای قدرت برابر نیست.

شورای روابط خارجی آمریکا سپس به سراغ جان کلام خود می‌رود و با اشاره به قدرت رهبری و سپاه پاسداران در ایران؛ به بررسی ساختار اجرایی و قانونی ایران که در ذیل نظر ولی فقیه اداره می‌شود و بیان چگونگی اجرای خط مشی‌ها و راهبردهای رهبر انقلاب در ایران پرداخته و تقلّا می‌کند تا اینطور به ذهن مخاطب القا شود که تمام امور ایران توسط مقام معظم رهبری مدیریت و مهندسی می‌شود و دولت و رئیس‌جمهور در این میان نقشی ندارند!

برخی معتقدند هدف مشترکی که آمریکا و برخی همراهان داخلی‌اش در پیامد فتنه اقتصادی اخیر دنبال می‌کنند؛ «القای ناکارآمدی نظام» و انداختن تقصیر کمبودها و کم‌کاری‌های دولت به گردن رهبری نظام است.

*همانطور که اشاره شد متأسفانه خطی نادیده در پیامد اغتشاشات اخیر در کشور دنبال می‌شود که اگرچه گاهی توسط افراد ظاهرالصلاح نیز مورد اشاره قرار می‌گیرد اما خطر آن بسیار بزرگ و البته دامنگیر خواهد بود.
و آن القای ناکارآمدی نظام اسلامی طی ۴۰ سال گذشته، بزرگ‌نمایی از مشکلات اقتصادی و مفسدنمایی از بدنه نظام است.

خطی که در برایند آن نیز «ولایت فقیه» است که به عنوان عاملیت مشکلات معرفی خواهد شد و همانطور که در گزارش CFR هم هویداست؛ برخی افراد بدون داشتن شناخت از جایگاه نظارتی و مهندسی ولی فقیه؛ تلاش خواهند کرد تا ضعف‌ها را به گردن رهبری نظام بیاندازند و کسی هم در این میان از نقاط قوت کشور چیزی نخواهد گفت چون همانطور که اشاره کردیم؛ این مثبتات و نقاط قوت در پروژه سیاه‌نمایی به مسلخ برده شده‌اند.

و جالب آنکه حجت‌الاسلام پناهیان با رصد این بازی چند گانه و این معادله چند مجهولی در پیامد اغتشاشات اخیر، هشدار مهمی را درباره پروژه ناکارآمدنمایی از نظام اسلامی مطرح کرده است که بایستی وجهه همت و توجه خواص و جوانان عزیز کشور باشد.

شاهد مثال آنکه در کلام اصلاح‌طلبان و حتی برخی دیگر! شاهدیم که آقایان کراراً از وجود بحران اقتصاد، ازدیاد فساد و غیره در ایران اسلامی صحبت می‌کنند و حتی مثلا به تازگی یک تشکل اصلاح‌طلب در بیانیه‌ای به بهانه اغتشاشات اخیر نه تنها رهبر معظم انقلاب را علی‌الاطلاق خطاب قرار داد بلکه در بیانیه خود از این نوشت که «اغلب تصمیمات نظام غلط بوده است».

شوربختی ماجرا نیز آنجاست که هیچیک از این افراد نیز حاضر به بیان نقاط قوت اقتصاد کشور و افشای سیاه‌نمایی‌های صورت گرفته نشدند. سیاه‌نمایی‌هایی که از مدت‌ها قبل محرز بود هیچ هدفی جز ناراضی‌سازی روانی مردم و به خیابان کشاندن آنها ندارند.

از جمله نقاط قوت اقتصاد کشور که متأسفانه کمتر به اذهان عمومی گفته شده و یا اساساً گفته نمی‌شود؛ می‌توان به مقولات زیر اشاره کرد:

_کاهش نرخ بیکاری ۱۴ درصدی سال ۸۹ به نرخ ۱۲ درصد فعلی. که البته همین نرخ هم عموماً در حالت بحرانی نیست و عمده بیکاران ترجیح می‌دهند شغل‌های پیشنهادی وزارت کار را قبول نکنند.
_عدم اتکای حیاتی ایران به درآمد نفتی و قیمت نفت به گواه بلومبرگ.
_ایستایی ایران اسلامی در مقابل شدیدترین تحریم‌ها و بحرانی نشدن و زمین نخوردن اقتصاد کشور. ضمن اینکه مدیریت مطلوب نظام اسلامی توانسته است اثر تحریم‌ها بر اقتصاد کلان ایران را به کمتر از ۳۰ درصد برساند.
_جایگاه هجدهم ایران در میان ۲۰ اقتصاد بزرگ دنیا به گواه صندوق بین‌المللی پول.
به این واقعیت‌ها همچنین می‌توان کمک‌های سیاسی و اقتصادی و نظامی ایران به کشورهای خارجی همپیمان خود مثل لبنان، عراق و سوریه را نیز افزود.

حقیقتی که جز در یک نظام اقتصادی کارا و مطلوب رخ نمی‌دهد.

و یا ایضاً گزارش سایمون باپتیست، اقتصاددان ارشد واحد اطلاعات اکونومیست که به تازگی در گزارشی نوشت: «هند، ویتنام و ایران سریعترین رشد بهره‌وری را در سال ۲۰۱۸ خواهند داشت که نشانه خوبی برای موفقیت آنهاست.»

لازم به اشاره است که تأکید بر کارآمدی نظام اسلامی هرگز به معنای نبود مشکل اقتصادی نیست. کما اینکه مشکل اقتصادی در تمام کشورهای جهان وجود دارد اما فرق است میان مشکل و چیزی به نام «بحران».

قابل تأمل است که به تازگی در رسانه ملی به وزیر کار گفته شد که بر خلاف صحبت‌های شما، بانک جهانی اعلام کرده است که جمهوری اسلامی ایران «فقر مطلق» ندارد و وزیر کار نیز اینطور عنوان کرد که «فقر یک مفهوم ذهنی است. من تعبیر خودم را به کار می‌برم»!

منبع: مشرق


کد مطلب: 579778

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/579778/رودست-جالب-حجت-الاسلام-پناهیان-توطئه-cfr

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com