پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۷

خودروی برقی سایپا معرفی شد +تصاویر

يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 579759
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت:صنعت کشور ما فاقد دانش بوده و تنها از کارخانه برخوردار هستیم، اما خوشبختانه در حوزه خودرو با حرکت به سمت بومی‌سازی و نوآوری اتفاقات خوبی در حال وقوع است.
خودروی برقی سایپا معرفی شد +تصاویر
به گزارش جهان نيوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور صبح امروز (یکشنبه 17دی)، در حاشیه بازدید از معرفی نخستین خودروی برقی سایپا، در جمع خبرنگاران در خصوص خروج از مونتاژ کاری و ورود و توسعه تولید و نوآوری در صنایع مانند خودروسازی، اظهار کرد: رویکرد معاونت علمی حمایت از نوآوری و دانش در صنایع بوده و بنده بارها گفته‌ام که به جای صنعت از کارخانه برخوردار هستیم.

طراحی، بهینه سازی، تولید و نوآوری ویژگی‌های صنعت بوده که این امر نیازمند دانش ساخت و مهندسان متخصص خواهد داشت، اما در حال حاضر ما از دانش و تکنولوژی کشورهای دیگر به صورت انحصاری استفاده و دست به مونتاژ می‌زنیم و این بلا چند سالی می‌شود که با آن مواجه هستیم.
 
وی ادامه داد: صنعت کشور ما فاقد دانش بوده و تنها از کارخانه برخوردار هستیم، اما خوشبختانه در حوزه خودرو اتفاقات خوبی در حال وقوع بوده که هم اکنون این صنعت در حال حرکت به سمت بومی سازی و نوآوری است.

ستاری با اشاره به اینکه صنعت خودرو حدود 30 سال در مسیر مونتاژ کاری حرکت می‌کرده، اما در حال حاضر جهت گیری‌ها به سمت تولید و بومی سازی تغییر کرده، بیان کرد: صنعت خودروسازی کشور هنوز با ایده آل‌های موجود در این حوزه فاصله داشته، اما برنامه ریزی‌ها در مسیر مناسبی قرار گرفته و باید تصمیم‌گیری‌های مطلوبی در خصوص ایجاد جذابیت در این حوزه صورت گیرد تا صنعت خود تصمیم بر ادامه سرمایه‌گذاری در این حوزه کند.

محصولی جدید جایگزین پراید می‌شود
قاسم جهرودی مدیرعامل سایپا درباره موضوع خروج خودروی پراید از خط تولید تشریح کرد: پراید بخشی از ظرفیت تولید و هزینه را به خود اختصاص داده که طبق برنامه‌ها و تصمیم‌گیری انجام شده قرار است تا یک محصول جایگزین این خودرو شود.

وی افزود: خروج یک محصول از خط تولید امری است که با بالا رفتن استانداردها برای هر خودرویی به وقوع می‌پیوندد و پراید به علت برخوردار نبودن از استانداردهای 81 گانه شرایط ادامه تولید را نخواهد داشت، به همین دلیل طبق برنامه‌ریزی‌ها انجام شده خروج این خودرو از خط تولید در زمان مقرر در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل سایپا، گفت: طبق تصمیم گیری های انجام شده محصولی که جایگزین پراید خواهد بود خودرویی با کیفیت و تجهیز شده به ویژگی‌های به روز بوده تا افزون بر رفع سطح نیاز مردم از استانداردهای لازم هم برخوردار باشد.

همچنین در حاشیه این بازدید یک کارشناس گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در راستای اجرای سیاست‌های کلی سایپا، حفاظت از محیط زیست و کاهش مصرف سوخت درصدد تولید خودرویی تمام برقی برآمده‌ایم، اظهار کرد:  ساینا برقی(EV) در 2 پلت فرم X200 و SP100 تولید می‌شود که این 2 مدل طبق سیاست‌های سایپا در حال تجهیز شدن به تکنولوژی موتور برقی هستند.

این کارشناس بیان کرد: کاهش ناحیه  مصرف سوخت و آلایندگی علت اصلی تولید خودروهای برقی خصوصا در کشور بوده این خودرو با همکاری مرکز تحقیقات سایپا و دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی طراحی و ساخته شده است.

وی با تأکید بر اینکه قدرت موتور‌ تمام برقی این خودرو حدود 70 کیلووات است، افزود: ساینا امکان پیمایش از 170 کیلومتر تا 210 کیلومتر را خواهد داشت. این خودرو قابلیت شارژ سریع، شارژ عادی را داشته که ساینا حدود 40 دقیقه زمان نیاز دارد تا با شارژ سریع نیروی خود را بازیابی کند، همچنین از طریق شارژ عادی این خودرو برای دریافت نیروی کامل خود سه ساعت و 40 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

این کارشناس در ادامه گفت: وزارت نیرو هم برای شارژ این خودرو طرحی را در قالب فهام در نظر گرفته که در این راستا شهرداری هم اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اذعان کرد: قیمت ساینا (EV) هنوز مشخص نشده است و زمان عرضه آن در بازار 18 ماه زمان خواهد برد.

خودروی برقی سایپا رونمایی شد

خودروی برقی سایپا رونمایی شد

خودروی برقی سایپا رونمایی شد

خودروی برقی سایپا رونمایی شد

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ندیده مطمئنم آشغاله
کار خوب
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
خوبه یه حرکت هایی داره میشه ... ولی نگفتن چقدر شارژ نگه میداره و برای چند کیلومتر
United States
خجالت کلا چیزه بدی نیست! بعضی وقتا باید کشید!
آرش
Iran, Islamic Republic of
170 تا 210 کیلومتر میره!!!!
Iran, Islamic Republic of
چطوری زاپاسو تو موتور قراردادن
عباس
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه لاستیک زاپاس در قسمت جلو (کاپوت) در جای خالی موتور مکانیکی جاسازی شده است که بسیار خطرناک و غیر ایمن میباشد
در هنگام تصادف این لاستیک میتواند جان سرنشینان جلو را به خطر اندازد