پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

دریاچه ارومیه به حال خود رها شده است

يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب: 575911
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، برنامه‌ای که به بهانه احیای دریاچه ارومیه انجام شده است را اقدامات جزیره‌ای و فاقد پیوست اجتماعی دانست و گفت: دریاچه ارومیه به حال خود رها شده است.
دریاچه ارومیه به حال خود رها شده است
به گزارش جهان نيوز ، احمد علیرضا بیگی با بیان اینکه تاکنون اقدامات موثری در جهت احیای دریاچه ارومیه صورت نگرفته و وضعیت این دریاچه نسبت به سال‌های قبل بحرانی‌تر شده است، اظهار داشت: اغلب اقداماتی که در جهت احیای دریاچه ارومیه انجام شده، جزیره‌ای بوده و فاقد پیوست‌های اجتماعی است، در حالی که باید برای تامین معیشت افرادی که ساکن حاشیه این دریاچه هستند نیز باید نسخه‌ای تجویز شود که این برنامه در شرایط کنونی موجود نیست.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تا زمانی که پیوست اجتماعی و برنامه‌ای برای تامین معیشت مردم حاشیه دریاچه ارومیه تدوین نشده، طبیعی است که اقداماتی که در جهت احیای دریاچه انجام شود، موثر نخواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه در لایحه بودجه 97 اعتباراتی برای احیای دریاچه ارومیه در نظر گرفته نشده است، تصریح کرد: بر اساس اعتبارات تخصیص‌یافته‌ای نیز که در گذشته رئیس جمهور از آن خبر می‌داد، طرحی برای احیای دریاچه ارومیه بسته نشده و نتیجه‌ای به دست نیامده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هم‌اکنون نیازمند تدوین برنامه‌ای جامع در جهت احیای دریاچه ارومیه هستیم که مهم‌تر از همه پیش‌بینی برنامه‌ای در جهت بهبود وضعیت زندگی مردم این مناطق است، چراکه وقتی فرصت کشاورزی را از آنها می‌گیریم یا محدودیت‌هایی را در این زمینه بر آنها تحمیل می‌کنیم، لازم است که اقداماتی نیز برای تامین معیشت آنها انجام دهیم، نه اینکه با تنگ کردن معیشتشان آنها را به امان خدا رها کنیم که ناچار جهت انجام مشاغل کاذب به سایر شهرها مهاجرت کنند.


منبع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *