کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضرر خودروسازان را نباید از بیت‌المال پرداخت کرد

3 دی 1396 ساعت 10:50

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: به هیچ وجه روا نیست که بخواهیم ضرر صنعت خودروسازی را از جیب مردم پرداخت و این هزینه را به آنها تحمیل کنیم.


به گزارش جهان نیوز، احمد علیرضا بیگی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به شرایط کنونی صنعت خودروسازی داخلی اظهار داشت: مهمترین مشکل ما این است که صنعت خودروسازی تحت پوشش سیاست های دولت است و برهمین اساس دولت خود را ضامن نفع و سود کارخانجات تولید خودرو می داند و ازقِبَلِ کارخانجات خودروسازی بهره مند می شود.
 

وی با اشاره به سایه اندازی دولت در صنعت خودروسازی داخلی، افزود: این موضوع موجب شده تا تولید کنندگان داخلی نتوانند در عرصه رقابت با محصولات مشابه خارجی خود توفیقاتی به دست آورند.

بیگی با بیان اینکه دولت درصدد است تا با اعمال تعرفه برای واردات خودرو کاستی های این حوزه را جبران کند تصریح کرد: این در حالی است که اقدامات دولت هیچ کمکی به پیشرفت صنعت خودروسازی داخلی نخواهد کرد از ابتدا قرار بود سالیانه ده درصد از تعرفه های خودروهای وارداتی کاهش یابد تا به مقطعی برسیم که دیگر تعرفه ای بر آنها اعمال نشود و از سوی دیگر مقرر شده بود که امکانی فراهم شود که صنعت خودروسازی بتواند با محصول مشابه خارجی رقابت کند اما متاسفانه چنین شرایطی پیش نیامده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: باید زمینه را برای خصوصی سازی صنعت خودرو و به دنبال آن فراهم آوردن امکان رقابت محصولات داخلی را در کشور ایجاد کنیم در حال حاضر ما از رقابت با محصول مشابه خارجی هراس داریم و از خصوصی سازی صنعت خودرو نیز استقبال نمی کنیم و متاسفانه کیفیت محصولات داخلی تحت الشعاع برخی مصلحت اندیشی ها قرار می گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به هیچ وجه روا نیست که بخواهیم ضرر صنعت خودروسازی را از جیب مردم پرداخت و این هزینه را به آنها تحمیل کنیم.

منبع:خبرگزاری دانشجو


کد مطلب: 575756

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/575756/ضرر-خودروسازان-نباید-بیت-المال-پرداخت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com