کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آستان عبدالعظیم کربلای ایران اسلامی است

2 دی 1396 ساعت 10:45

کارشناس علوم قرآنی گفت: توصیه شده وقتی یکی از شیعیان نتواند کربلا را زیارت کند، به زیارت عبدالعظیم حسنی در شهری ری برود؛ در اینصورت برای وی زیارت امام حسین(ع) و کربلا نوشته می شود.


به گزارش جهان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خوش نظر درباره شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: این بزرگوار در دوم ربیع الثانی سال 173 هجری قمری متولد شد. یکی از سادات متدین، مومن، با تقوا، فقیه، فاضل و عالم بوده و با چهار واسطه به امام حسن مجتبی (ع) می رسد. مادرش فاطمه دختر عقبه بن قیس و پدرش عبدالله نام داشت و فرزند حسن بن علی بن زید بن حسن بود.


وی افزود: عبدالعظیم در زمان امام هادی (ع) خدمت ایشان می رسد و عقاید خود را بیان می کند. حضرت عقاید وی را تایید می کند و فرزندانشان امام حسن عسکری و حضرت ولی عصر(ع) را به او معرفی و می شناساند که عبدالعظیم حسنی، ایشان را تایید و اعتقاد و ایمان خود را به فرزندان امام دهم نشان می دهد و مهر تایید می زند.  

این کارشناس علوم قرآنی درباره شخصیت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار کرد: ابوحماد رازی نقل می کند که خدمت امام هادی (ع) رسیدم و سوالاتی درباره احکام و موضوعات دیگر پرسیدم و پاسخ گرفتم. هنگام خداحافظی حضرت فرمود: شما که در شهر ری هستید هر زمان سوال و مسئله ای داشتید نزد عبدالعظیم حسنی بروید. این گونه علم ایشان نیز از نظر امام هادی(ع) مورد تایید است. 

حجت الاسلام والمسلمین خوش نظر درباره ورود حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به ایران، بیان کرد: وی از آزار و اذیت های بنی عباس  مخفیانه به ری پناهنده می شود و در زیر زمین خانه یکی از شیعیان به عبادت، نماز و روزه مشغول می شود.

وی درباره مقایسه زیارت عبدالعظیم حسنی (ع) با زیارت کربلا، توضیح داد: توصیه شده وقتی یکی از شیعیان نتواند کربلا را زیارت کند، به زیارت عبدالعظیم حسنی در شهری ری برود؛ در اینصورت برای وی زیارت امام حسین(ع) و کربلا نوشته می شود. دلیل این توصیه این است که حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) هم نسب شریفی دارند، و هم از سلسله سادات و ائمه هستند و از نظر علم و تقوا به ائمه (ع) نزدیک هستند. زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ثواب بسیار دارد و از اعمال زمان زیارت حرم ایشان خواندن زیارتنامه ایشان است.

منبع:میزان


کد مطلب: 575442

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/575442/آستان-عبدالعظیم-کربلای-ایران-اسلامی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com