جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

چند میلیون نفر سال آینده یارانه دریافت می‌کنند؟

جمعه ۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب: 575250
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس میزان افرادی را که در سال آینده یارانه دریافت می‌کنند را اعلام کرد.
چند میلیون نفر سال آینده یارانه دریافت می‌کنند؟
به گزارش جهان نيوز؛ محمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای اتمام پروژه‌های عمرانی در بودجه سال 97 کل کشور  15 هزار میلیارد تومان و ده درصد منابع صندوق توسعه ملی (به شرط تصویب مجلس) در نظر گرفته شده است، گفت: در جلسه‌ای که اخیراً با مسئولان سازمان برنامه و بودجه داشتیم آنها اعلام کردند برای  ایجاد اشتغال 980 هزار نفری در سال آینده، نیازمند 75 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.
 
وی ادامه داد: مسئولان سازمان برنامه و بودجه معتقد بودند که دولت به تنهایی  توان تامین 75 هزار میلیارد تومان را ندارد و در صورت توافق جمعی، اگر قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا کرد، می توان منابع حاصله را به اشتغال اختصاص داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید براینکه دولت در بودجه سال آینده برای مبارزه با فقر، خط مستمری 700 هزار تومانی برای خانوار 5 نفری در نظر گرفته است، ادامه داد: خانوارهای پایین‌تر از این سطح درآمدی، مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

تابش با بیان اینکه مسولان سازمان برنامه و بودجه در جلسه اخیری که داشتیم معتقد بودند باید  تعداد یارانه بگیران از 77 میلیون نفر به 42 میلیون کاهش یابد، اضافه کرد: آنها معتقد بودند باید منابع حاصله صرف مقابله با فقر مطلق و حمایت موثرتر ازخانواده‌های کم توان شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: یارانه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام(ره)، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، افراد ساکن دهستان های ضریب 6 و 7 و 8، بیماران خاص، گروه‌های نیازمند، بازنشستگان و عشایر و ایثارگران پرداخت خواهد شد که جمع این افراد به 42 میلیون نفر می رسد.
 
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یعنی خط فقر درآمد ماهی 700 هزارتومان برای یک خانواده 5 نفره است؟!
دانشمندان دولت روحانی از کجا به این نتیجه رسیدند؟
ضمنا به بهانه افزایش یارانه خانواده های نیازمند یارانه های بقیه را قطع می کنند... این دولت دست چرچیل را ازپشت بسته است!