پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

حماس: قدس پایتخت ابدی فلسطین است

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 574398
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، به وتوی قطعنامه شورای امنیت درباره قدس توسط آمریکا واکنش نشان داد.
حماس: قدس پایتخت ابدی فلسطین است
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت درباره قدس را نمونه ای از اقدامات سلطه گرانه واشنگتن در قبال موسسات بین المللی برشمرد.حماس اعلام کرد: قدس پایتخت ابدی فلسطین است و هیچ گونه تصمیم آمریکا یا اسرائیل نخواهد توانست این حقیقت را تغییر دهد.

جنبش حماس همچنین بر انجام تمام تلاش ها برای مقاومت در مقابل این اقدامات و تصمیمات تاکید کرد.
گفتنی است که آمریکا روز دوشنبه مطابق با اعلام پیشین نماینده این کشور در سازمان ملل، قطعنامه لغو دستور ترامپ درباره بیت المقدس را وتو کرد.

این در حالیست که ۱۴ عضو دیگر شورای امنیت به قطعنامه مصر درباره قدس رأی مثبت دادند.مصر پیش نویس قطعنامه ای را درباره اقدام یکجانبه ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی تهیه و شنبه هفته جاری آن را میان ۱۵ عضو این شورا توزیع کرده بود.

لذا شورای امنیت سازمان ملل نیز ساعاتی پیش نشستی را در این خصوص برگزار کرد و قرار بود در صورت تصویب، قطعنامه مذکور دستور ترامپ درباره قدس را لغو کند.

لازم به ذکر است، ۶ سپتامبر (۱۵ آذر ماه) دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اقدامی قدس را به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی به رسمیت شناخت.

مقامات این کشور نیز اعلام کردند که بر اساس بیانیه ترامپ تا ۳ سال آینده سفارت کشور خود را از تل آویو به بیت المقدس منتقل خواهند کرد؛ اظهاراتی که با واکنش های گوناگون و محکوم کننده ای در سراسر جهان همراه شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *