دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰
۶

اردوغان: در قدس شرقی سفارت باز می‌کنیم

يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب: 574034
رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه این کشور قدس شرقی را پایتخت فلسطین می‌داند، گفت: ترکیه در این منطقه سفارت افتتاح خواهد کرد.
اردوغان: در قدس شرقی سفارت باز می‌کنیم
به گزارش جهان نيوز ، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز یکشنبه گفت این کشور قدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت شناخته و در این بخش از قدس سفارت افتتاح خواهد کرد.
 
هفته گذشته پس از پایان نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی هم اعلام شد که این سازمان قدس شرقی را به پایتختی فلسطین به رسمیت شناخته است.

اظهارات امروز اردوغان و نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی، واکنشی است به تصمیم دو هفته پیش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی.

این در حالی است که بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد قدس وضعیتی خاص داشته و هیچ‌یک از طرفین نباید بر آن ادعای حاکمیت کنند.

ترامپ همچنین دستور داده است که روند انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس آغاز شود.

رژیم صهیونیستی که قدس را «پایتخت ابدی و تقسیم‌ناپذیر اسرائیل» می‌خواند، تنها حکومتی بود که از این تصمیم آمریکا استقبال کرد.


منبع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


M.sh
Iran, Islamic Republic of
خائنین به جای اینکه کل قدس را از ان فلسطینیان بدانند ، خیلی شیک قدس را به دوبخش شرقی وغربی تقسیم نموده وبدین طریق اسراییل را به رسمیت شناختند
علی
Iran, Islamic Republic of
راه حل ما چیست؟؟؟ قدری هم راجع به واقعیت های راه حل خودمون صحبت کنیم. فقط همین را مدام میگوییم که اسراییل باید ازبین برود (حالا چگونه؟؟ خودمون هم نمیدونیم) و کشور فلسطین (که کشوری به اسم فلسطین هم هیچ وقت در تاریخ وجود خارجی نداشته) به وجود بیاید. حالا با چه مکانیزم و فرایندی باید این اتفاق بیفتد خودمون هم نمیدونیم. چگونه قرار است یک کشور با نزدیک به 7 میلیون جمعیت که نزدیک به 70 سال است ایجاد شده و میلیارد میلیارد میلیارد در اون هزینه شده، زیرساخت سازی شده، خیلی از کشورها در اون سفارت دارند و غیره و غیره از بین برود؟ به همین سادگی. حالا تکلیف این چند میلیون انسان چه میشود؟؟ معلوم نیست. چشم انداز راه حل موهومی ایران فقط یک کشتار وسیع است. یک جنگ جهانی ویران کننده است. و این دقیقا همون دلیلی است که چرا دنیا به برنامه هسته ای و موشکی ما گیر داده. و جالب اینجاست که هیچ کشوری جز ما چنین راه حلی نداره. همه کشورهای مسلمان حتی اعراب راه حل وجود دو کشور را پذیرفتند و این معقول ترین و واقعی ترین راه حله.
سرباز
Iran, Islamic Republic of
افریقای جنوبی چطور شد. کسی قتل عام نخواسته .بلکه ۳ دین الهی بدون صهیونیست وطبق رای وبرگشت اوارگان کشور را اداره کنند که بدلیل زیادی فلسطینیان همیشه دولت در دست صاحبان اصلی ان می ماند. و لی غربیان فاشیست این سنگر کنترل ممالک اسلامی را نمی خواهند از دست برود که انشاا... ازبین می رود
علی
Iran, Islamic Republic of
یعنی این مقایسه شما من را کشته. چه مقایسه بجایی واقعا. حالا چه ربطی بهم داشتند من نمیدونم. اینجا ما میگیم اسراییل ازبین برود. ایا افریقای جنوبی کلا نابود شد و ازبین رفت؟؟؟ این چه قیاسی بود اخه
آدمیزاد
Colombia
راستی تاریخ شهر استانبول یا قسطنطنیه (شهری که پیش از این ساکنانش مسیحیان یونانی ارتدکس بودند ) و کلیسای بزرگ هاجیا سوفیا (ایا صوفیه ) که اکنون مسجد شده را خوانده ایید ؟
سرباز
Iran, Islamic Republic of
اردوغان پازل غرب را با زیرکی در حال اجراست !!!!!