کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زاهدی:

پس‌لرزه‌ها شوک روحی را در مردم کرمان ایجاد کرده

13 آذر 1396 ساعت 10:47

نماینده مردم کرمان و راور گفت: پس‌لرزه‌ها موجب ایجاد بحث روانی در مردم منطقه شده که نیازمند آرامش بخشی از سوی دولت است.


به گزارش جهان نیوز، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به زلزله روز جمعه در این استان گفت: حدود 4000 منزل مسکونی در شهرستان راور و کرمان دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند و تعداد منازل تخریب شده بسیار اندک است.

وی ادامه داد: حال برای مقاوم‌سازی و مرمت این منازل مسکونی نیاز به کمک دولت است.

زاهدی با بیان اینکه لوله‌های آب به دلیل فرسوده بودن بعد از وقوع زلزله ترکیده‌اند، اظهار کرد: وزارت نیرو باید نسبت به ترمیم این لوله‌ها اقدام کند، قنوات‌های بسیاری هم در این میان آسیب دیده‌اند بعضا این قنوات آب آشامیدنی و کشاورزی روستاییان را تأمین می‌کردند، در صورت عدم ترمیم هرچه سریعتر این قنوات مطمئنا به سلامت مردم و محصولات کشاورزی آنها آسیب وارد خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور تصریح کرد: متأسفانه به دلیل وقوع پس‌لرزه‌های بسیار طی این چند روز در منطقه‌ که بسیار کم‌سابقه بوده است، یک حالت شوک به مردم دست داده و احساس می‌کنند مدام زمین در حال حرکت است.

زاهدی تأکید کرد: گاها بحث روانی برای مردم منطقه به دلیل این پس‌لرزه‌ها ایجاد شده که نیازمند اطمینان‌ و آرامش بخشی از سوی دولت برای  مردم منطقه با حضور مسئولان، وزرا و معاونانشان است تا مردم احساس کنند دولتمردان با آنها بوده و دیگر جای نگرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات کنونی در منطقه این است که مردمی که منازل‌شان آسیب دیده یا از پس‌لرزه‌ها می‌ترسند شب‌ها در پارک‌ها می‌خوابند و به نوعی آرامششان صدمه دیده است.

نماینده مردم کرمان و راور بیان کرد: از صدا و سیمای منطقه و ملی تشکر می‌کنیم که کمی آرامش‌بخشی را برای مردم ایجاد کرده‌اند اما  حضور مسئولان مختلف در منطقه نزد مردم مورد نیاز است.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 570459

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/570459/پس-لرزه-ها-شوک-روحی-مردم-کرمان-ایجاد-کرده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com