پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

" سقوط‌مردم" به زیر‌خط‌ فقر تایید‌شد!

شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 569681
وزیر بهداشت گفت: کلیه فروشی و برچسب‌های تبلیغاتی فروش اعضای بدن در شهر ناراحت کننده است، اما چه می‌شود کرد؟ از یکسو با ٢٥ هزار نفر مواجهه هستیم که جانشان در معرض مرگ قرار دارد و از سویی دیگر افرادی هستند که به زیر خط فقر رفته اند.
به گزارش‌جهان نيوز به نقل از پارس نیوز،  حسن قاضی‌زاده هاشمی؛ وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران گفت: سالانه هشت هزار نفر دچار مرگ مغزی می‌شوند که ٤ هزار نفر از آنها آمادگی اهدای عضو دارند، اما تنها ٩٠٠ نفر اعضای بدن خود را اهدا می کنند.

او ادامه داد: هرفرد می‌تواند به هشت نفر زندگی ببخشد و معلولیت ٥٣ نفر را برطرف کند.


 
هاشمی افزود: وضعیت ایران در اهدای عضو بهتر از کشورهای افریقایی و اسیایی است اما امیدوارم فرهنگ اهدای عضو در کشور گسترش یابد چرا که ٢٥ هزار نفر در نوبت اهدا هستند و در هر روز و هر ساعت چندین بیمار به دلیل نبود عضو پیوندی جان خود را از دست می دهند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: از نظر دستورات دینی با محدودیت هایی مواجه بودیم اما با فتوای امام، جان هزاران نفر نجات پیدا کرد.

هاشمی افزود: اهدای عضو کاری عاقلانه، صحیح و منطقی است که بجای اینکه اندام ها در
خاک مدفون شده و بپوسد جان دیگران را نجات می‌دهد.

هاشمی گفت: کلیه فروشی و برچسب های تبلیغاتی فروش اعضا بدن در شهر ناراحت کننده است اما چه می‌شود کرد؟ ما از یکسو با ٢٥ هزار نفر مواجهه هستیم که جانشان در معرض مرگ قرار دارد و از سویی دیگر افرادی هستند که به زیر  خط فقر 
رفته اند.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: البته برخی از
تبلیغات سیاه نمایی و دروغ است چراکه فقط کلیه قابلیت اهدادارد و فروش کبد و قرنیه دروغ است.

  •  

  •  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *