جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

پيروزي سوريه هم دستاورد برجام بود!

سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۳۵
کد مطلب: 568764
به نظر مي‌رسد برجام آنقدر بي دستاورد شده كه رسانه‌هاي اصلاح‌طلب هر چيزي را به آن ربط مي‌دهند.
به گزارش جهان نيوز؛ اصلاح‌طلباني كه اغلب با حضور نظامي ايران در سوريه و عراق مخالف بودند، به جايي رسيده كه حالا در پوشش ادبياتي لطيف! پيروزي در سوريه را هم به نوعي دستاورد برجام تلقي مي‌كنند! روزنامه بهار در گزارش يك روز يك‌شنبه خود نوشته است: «موضوع برجام كه در ظاهر تنها به بسته شدن پرونده هسته‌اي ارتباط داشت و به رفع تحريم‌هاي مرتبط با آن پرونده منجر شد در اصل جايگاه كشورمان را از كشوري ذيل فصل هفت منشور ملل متحد و «تهديد براي صلح و امنيت جهاني» به كشوري مانند ساير كشورها تغيير داد. اين تغيير جايگاه كه مشخصاً بر اثر به ثمر نشستن توافق اتمي ميان ايران و كشورهاي ۵+۱ بود تأثير ملموسي بر كنشگري منطقه‌اي ايران نيز داشته است. حضور ايران در سوريه در صورتي كه اين تغيير جايگاه رخ نداده بود قطعاً نمي‌توانست همراهي امروز را برانگيزد.»
 
به نظر مي‌رسد برجام آنقدر بي دستاورد شده كه رسانه‌هاي اصلاح‌طلب هر چيزي را به آن ربط مي‌دهند. البته وقتي قرار بود برجام بر آب خوردن ما هم موثر باشد، يعني در همه جا نقش دارد! و وقتي قرار است از قيام خونين اباعبدالله درس مذاكره بگيريم، لابد پيروزي در نبرد نظامي هم حاصل مذاكره با 1+5 در موضوع هسته‌اي است. روزنامه بهار از همراهي بين‌المللي با ايران در موضوع سوريه مي‌گويد، در حالي كه عملاً ما شاهد عدم همراهي غرب با ايران در جشن پايان داعش هستيم؛ آيا همين براي شكست برجامي كه مي‌گويند جامعه بين‌الملل را با ما همراه كرده است، كافي نيست؟
منبع: روزنامه جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
البته این افساد طلبان را زیالد جدی نگیرید بزارید برای خودشان خوش باشند اگر امام زمان عج ظهور فرمایند خواهند گفت نتیجه برجام بود