کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون‌وزیر ارشاد خواستار افزایش‌نمایش‌موزیکال‌شد

7 آذر 1396 ساعت 5:18

درحالی که جای آثار فاخر و دارای مضامین ملی در تئاتر ما خالی است، معاون هنری وزیر ارشاد بر نمایش‌های موزیکال بیشتر تأکید کرد!


به گزارش جهان نیوز؛ علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درحالی به بازدید از تمرین نمایش موزیکال «الیور توئیست» رفت که این نمایش طی هفته‌های گذشته با انتقادات فراوانی از سوی رسانه‌ها و اهالی دغدغه‌مند تئاتر مواجه شده بود.
انتقاداتی از این دست که چرا با وجودی که تعداد قابل توجهی از هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت تئاتر بیکار هستند، یک مدیر سینمایی که در ضمن در نهادهای مختلف دولتی یا وابسته به دولت صاحب جایگاه است، داستانی غربی که بارها تکرار شده و هیچ ربطی با مسائل و مصالح امروز فرهنگی ما ندارد با حضور سلبریتی‌های ثروتمند و مشهور روی صحنه ببرد؟
حضور معاون هنری وزیر ارشاد در تمرین این نمایش، آن هم در شرایطی که این مقام مسئول کمتر به پشت صحنه و تمرین گروه‌های نمایشی سر می‌زند را باید نوعی دهن کجی به نقدهای وارده دانست.
اما جدا از این مسئله، مرادخانی در این بازدید، اظهارات قابل تأملی داشته و گفته است: «نیازمند نمایش‌های موزیکال بیشتری در آینده هستیم.» که‌ ای کاش این مدیر دولتی، دغدغه افزایش توجه به موضوعات و مضامین روز جامعه در تئاتر را هم داشت.
ناگفته پیداست که نمی‌توان منکر تنوع موضوعی و اجرای نمایش‌هایی در ساختارها و قالب‌ها و برای سلایق و ذائقه‌های مختلف شد، اما مشکل این است که تئاتر امروز ما در نمایش‌های عوام پسند و با مضامین وارداتی محدود شده است و متون بومی و مسائل روز جامعه و به ویژه نمایش‌هایی با موضوعات مرتبط با انقلاب و مقاومت مغفول و مهجور واقع شده‌اند.
در چنین شرایطی وقتی مسئولان دولتی در زمینه تئاتر این گونه سخن می‌گویند، این شائبه ایجاد می‌شود که ابتذال و سطح پایین محتوای نمایش‌ها، حاصل فکر، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی این مسئولان است.
منبع: کیهان


کد مطلب: 568752

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/568752/معاون-وزیر-ارشاد-خواستار-افزایش-نمایش-موزیکال-شد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com