سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
بانک مرکزی اعلام کرد

مسکن در تهران ۱۰.۹ درصد گران شد

دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 568650
جدیدترین گزارش بانک مرکزی حکایت از گران شدن قیمت مسکن در تهران دارد،‌ بر اساس آمار منتشر شده این بانک معاملات مسکن پایتخت در آبان‌ امسال ۱۸.۵ درصد افزایش یافته است.
مسکن در تهران ۱۰.۹ درصد گران شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، مطابق آمار بانک مرکزی  در آبان امسال، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 14 هزار و 800 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل 18.5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های املاک شهر تهران 48.9 میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 10.9 درصد افزایش یافته است.
از مجموع 14 هزار و 764 واحد مسکونی معامله شده واحدهای تا 5 سال ساخت  با سهم 47.2 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

سهم مذکور در مقایسه با آبان‌ماه 95 بالغ بر 5 واحد درصد کاهش یافته و در مقابل  به سهم واحدهای با قدمت 6 تا 10 سال و
بیش از 15 سال افزوده شده است.

در آبان‌ماه امسال متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران 48.9 میلیون ریال بود که در مقایسه  با مهر 96 و ماه مشابه سال گذشته به ترتیب 2.1 و 10.9 درصد افزایش نشان می‌دهد.
در هشت ماه ابتدایی امسال نیز تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی تهران به 113 هزار و 800 واحد رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7.7 درصد افزایش افته است.

در این مدت متوسط قیمت یک متر مربع بنای احد مسکونی معامله شده در شهر تهران 46.5 میلیون ریال بود که نسبت به هشت ماه سال گذشته 7.1 درصد افزایش یافته است.

تحولات اجاره بهای مسکن
بر اساس گزارش بانک مرکزی شاخص کرابه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال گذشته به ترتیب 9.6 و 8.5 درصد رشد نشان می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *