سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱

خبر خوش وزیر ارتباطات برای کاربران اینترنت

يکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۱۲
کد مطلب: 568267
خبر خوش وزیر ارتباطات برای کاربران اینترنت
به گزارش جهان نيوز؛ وزیر ارتباطات عصر امروز در توئیتر خود از رفع انحصار فروش اینترنت توسط شرکت مخابرات ایران بر روی خطوط PCM و ONU خبر داد.
وی با انتشار پستی در فضای مجازی بیان کرد: «مدیرعامل مخابرات ایران امروز خبر رفع انحصار فروش اینترنت برای خطوط PCM و ONU و اجرای بخشی از مصوبه 253 کمیسیون تنظیم مقررات را اعلام کرد. در سابق مشترکین این خطوط تنها قابلیت دریافت سرویس از مخابرات ایران را داشتند و اکنون امکان ارائه سرویس برای سایر شرکت ها نیز فراهم شده است.»

شایان ذکر است مخابرات در سالهای اخیر به خصوص در مناطق مرکزی شهر به جای توسعه شبکه کابلی از شیوه خاصی به نام (PCM (Pulse Code Modulation جهت افزایش ظرفیت خطوط استفاده نموده که در این شیوه ظرفیت هر کابل به چندین خط تلفن ثابت اختصاص داده می شود.

اگرچه این شیوه توان پاسخگویی به نیاز گفتگوی تلفنی و انتقال صدا را برای مشترکان فراهم می‌کند، اما به دلیل تقسیم ظرفیت یک کابل امکان استفاده و اشتراک اینترنت ADSL برای مشترکانی که خطوط تلفن آنها با این شیوه فراهم شده است، تنها توسط شرکت مخابرات ممکن بود و برخی از کاربران ناراضی از ارائه خدمات اینترنت ADSL این شرکت مجبور بودن به این انحصار طلبی تن بدهند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد
Iran, Islamic Republic of
درود بر شیرمرد. گل کاشتی دهه شصتی عزیز . همه پشتت هستیم. مرگ بر انحصار طلبی و رانت