جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۱
۵۸

یادداشت حسین شریعتمداری پس از دو روز توقیف کیهان

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 565106
حسین شریعتمداری نوشت: توقیف دو روزه و بی‌دلیل کیهان «انتقام کور از روشنگری‌های این روزنامه» ترجمه گویا و دقیق‌تری برای آن است.
یادداشت حسین شریعتمداری پس از دو روز  توقیف کیهان
به گزارش جهان نيوز در یادداشت حسین شریعتمداری آمده است: در کیهان امروز پیرامون توقیف روزنامه و پیامدها و مسائل جانبی آن، گزارش‌های مستقل و مستندی داریم و بخشی از واکنش‌ها و بازتاب‌ها را - که فقط اندکی از بسیارهاست و فهرست آن نیز به درازا می‌کشد - آورده‌ایم. از این روی در وجیزه پیش‌رو تنها به چند نکته ‌اشاره‌ای گذرا خواهیم داشت. بخوانید!

توقیف دو روزه و بی‌دلیل کیهان که در ادامه خواهیم دید «انتقام کور از روشنگری‌های این روزنامه» ترجمه گویا و دقیق‌تری برای آن است اگرچه اقدامی ناپسند و پلشت بود ولی تاسف‌بار‌تر از آن انگیزه و توجیهی است که مسئولان ذیربط برای این اقدام خویش آورده‌اند و تیتر کیهان را که در آن از شلیک موشک انصارالله به ریاض خبر داده و دوبی را هدف بعدی آنان دانسته بود «خلاف مصالح و امنیت ملی»!! تشخیص داده و حکم توقیف آن را صادر کرده‌اند!

 گزارش خبری تحلیلی کیهان دوشنبه - 15آبان - را به حمله موشکی انصارالله به ریاض اختصاص داده و در صفحه اول روزنامه تیتر زده بودیم: «شلیک موشک انصارالله به ریاض، هدف بعدی، دوبی». این تیتر و مضمون آن برگرفته از اظهارات و اطلاعیه‌های رسمی مقامات انصارالله یمن بود که بارها تاکید کرده بودند علاوه بر شهرها و مراکز استراتژیک عربستان، خاک امارات متحده عربی و مخصوصا شهر تجاری دوبی نیز از حملات موشکی انصارالله در امان نخواهند بود. به عنوان نمونه عبدالملک حوثی، رهبر شجاع و فداکار جنبش انصارالله عصر پنجشنبه 23 شهریورماه 1396 / 14‌سپتامبر 2017 طی سخنانی که از شبکه تلویزیونی «المیسره» یمن پخش شد، اعلام کرده بود «به پیشرفت‌های چشمگیری در تولید موشک رسیده‌ایم و به دنبال توسعه سیستم موشکی خود برای هدف قراردادن اهداف مورد نظر در امارات هستیم» و هشدار داده بود که سرمایه‌گذاران نباید دوبی را که هدف موشک‌های ما خواهد بود، منطقه‌ای امن تصور کنند و در سخنان دیگری گفته بود «دولت امارات رفتار احمقانه‌ای در یمن انجام داده و هیچگونه توجیهی در این خصوص ندارد» و یک روز پس از تیتر کیهان هم سخنگوی ارتش یمن از خطوط هوایی خارجی خواسته بود هواپیماهای خود را از فرودگاه‌های عربستان و امارات و سایر کشورهای همپیمان آل‌سعود در جنگ یمن خارج کنند و هشدار داده بود که این فرودگاه‌‌ها هدف حملات موشکی انصارالله خواهند بود و  ده‌ها نمونه دیگر از این دست که تمامی خبرگزاری‌های داخلی و خارجی و از جمله خبرگزاری دولتی ایرنا به آن پوشش خبری داده بودند.

تا اینجا، کیهان فقط اظهارات رهبر انصارالله یمن را پوشش داده بود، ضمن آنکه در روتیتر آورده بود «گزارش کیهان از عملیاتی شدن تهدید‌های یمن» و کسی که اندک شناختی از رسانه داشته باشد و یا دستکم با ابتدایی‌ترین اصول دستور زبان فارسی آشنا باشد به وضوح درک می‌کند که تیتر کیهان، نقل قول از انصارالله است. بعد از ظهر همان روز هیئت نظارت بر مطبوعات در اقدامی سؤال‌برانگیز که فقط می‌توانست حاکی از انگیزه غیر حرفه‌ای و یا در خوشبینانه‌ترین حالت ناشی از ناشیگری باشد به کیهان تذکر کتبی داد که «تیتر کیهان خلاف مصالح و امنیت ملی تشخیص داده شده است»! و ما در حیرت که مگر حمایت از آل‌سعود و امارات و دهن‌کجی به مسلمانان مظلوم یمن بخشی از منافع ملی کشورمان است؟!

فردای آن روز - سه شنبه - گزارشی از مستندات تیتر دوشنبه خود آوردیم و هشدار دادیم که «مصالح ملی در حمایت از مظلومان یمن است نه نگرانی برای برج‌های دوبی» و انتظار آن بود که مسئولان محترم و مصلحت‌شناس! از این تیتر کیهان استقبال کنند و به بدخواهان پاسخ دهند که کیهان به تبعیت از خط بارها اعلام شده امام راحل(ره) و خلف حاضر او از حمایت مسلمانان مظلوم در مقابل جنایات مشترک ائتلاف غربی و عبری و عربی کوتاه نمی‌آید ولی با تعجبی آمیخته به تأسف، شورای عالی امنیت ملی، تیتر کیهان را نادیده گرفتن تذکر کتبی هیئت نظارت تلقی کرده و از دادستانی تهران خواستار توقیف کیهان شد!! و نهایتا، برخلاف سنت معهود این بار کج هیئت نظارت و شورای عالی امنیت ملی به مقصد رسید و کیهان را دو روز توقیف کردند. چرا ؟!

 آقایان درباره چرایی توقیف کیهان هیچ توضیحی نداده و نمی‌دهند و بر این باوریم که حق دارند ! چون کمترین توضیح مستند و قابل پذیرشی در چنته ندارند. اگر غیر از این است بسم‌الله! کیهان توضیح آنان را بی‌کم و کاست منتشر می‌کند تا به قول خواجه شیراز «معلوم شود که در چه کارند همه»!

برخی از توقیف‌کنندگان کیهان همان جماعتی هستند که فریاد آنان به «دانستن حق مردم است» بلند بوده و اکنون باید برای جامعه‌ای که تشنه دانستن است توضیح بدهند که از کی تا به حال حمایت از رژیم کودک‌کش و منفور آل‌سعود بخشی از «مصالح ملی» جمهوری اسلامی ایران شده است؟! و از کدام تاریخ حفظ امنیت کلان‌سرمایه‌داران اماراتی و سایر کشورهای فسقلی آن سوی آب‌های خلیج‌فارس که از اصلی‌ترین دشمنان کینه‌توز ایران اسلامی و حامیان مالی و تسلیحاتی تروریست‌های داعش بوده و هستند، در فهرست فاکتورهای «امنیت ملی» کشورمان قرار گرفته‌اند که تیتر روزنامه کیهان، آنهم به نقل از رزمندگان شجاع و سلحشور انصارالله یمن را خلاف مصالح و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تشخیص داده و حکم توقیف آن را صادر فرموده‌اند؟! اگر توقیف کیهان به بهانه اقدام خلاف مصالح و امنیت ملی، حمایت آشکار و بی‌پرده از جنایتکاران آل‌سعود و امارات و ارسال ناخواسته این پیام به ائتلاف جنایتکاران غربی و عبری و عربی برای ادامه جنایت نیست، پس چیست؟! مگر اعضای همین ائتلاف یکسره علیه ایران اسلامی رجز نمی‌خوانند و مگر هیچ فرصتی را برای کینه‌توزی علیه ملت ایران از دست داده‌اند که بعضی‌ها - و نه همه - حتی از پوشش خبری مقابله مظلومان یمن با آنان را تاب نیاورده‌اند.

در میان حقوقدانان اصطلاحی با این مضمون رایج است که «نحن ابناء الدلیل، نمیل حیث یمیل... ما فرزندان دلیل هستیم و به همان سو می‌رویم که دلیل می‌رود» خب، بفرمائید که اقدام شما در توقیف کیهان با چه منطقی صورت پذیرفته است؟!

برخی از شواهد و قرائن موجود حکایت از آن دارد که وادادگی و برخورد منفعلانه در این ماجرا می‌تواند علت‌های دیگری نیز داشته باشد که حضور خط مرموز سازش در دولت و شماری از مشاوران و نزدیکان آن، نفوذی‌هایی که منافع خود را در آن سوی مرزها تعریف کرده‌اند و... از آن جمله‌اند.

و اما، از نگاه ما که شواهد فراوانی از درستی آن حکایت می‌کنند توقیف کیهان«انتقام کور» از روشنگری‌های آن بوده است. کیهان پیشاپیش از فتنه آمریکایی اسرائیلی 88 خبر داده و تمامی مراحل آن - تاکید می‌شود که تمامی مراحل آن - را پیش‌بینی کرده بود و هرگز قصد ندارد ‌گریبان فتنه‌گران را  که بعضاً هنوز هم به توطئه مشغولند، رها کند. کیهان ناکارآمدی دولت در تامین منافع مردم را با ارائه اسناد غیر قابل انکار نشان داده است. هیچ و پوچ بودن برجام را علی‌رغم اغراق‌های آنچنانی دولتمردان بر ملا کرده بود و امروزه همه می‌بینند که اسب زین شده را داده و افسار پاره تحویل گرفته‌ایم. کیهان برای اولین بار به سند ننگین 2030 دست یافت و محتوای فاجعه‌آفرین آن را فاش کرد. کیهان در حالی که بعضی‌ها از سند ذلت بار FATF با افتخار یاد می‌کردند، از متن ذلت‌بار آن پرده برداشت. ما وقتی با کمک نیروهای حزب‌الله - که همه جا حضور دارند - از حقوق‌های نجومی برخی از مدیران دولتی با خبر شدیم برای استیفای حق پایمال شده ملت در افشای  آن تردید نکردیم. بسیاری از پرونده‌های فساد کلان اقتصادی را قبل از دستگاه قضائی برملا ساختیم و... اکنون سؤال این است که آیا فقط یکی از این موارد برای انتقام گرفتن از کیهان کافی نبوده است؟! و آیا توقیف بی‌علت و غیرقابل توجیه کیهان، نشانه آن نیست که علت را باید در نقطه دیگری جستجو کرد؟!

و بالاخره، بدیهی است که توقیف‌کنندگان کیهان را حامی رژیم قرون وسطائی و کودک‌کش آل‌سعود و حکام دست‌نشانده امارات نمی‌دانیم ولی اقدام آنها بی‌آن که خواسته باشند می‌تواند چنین مفهوم و پیامی را در پی داشته باشد و کاش کسانی که در این میان قصد مقابله با روشنگری‌های کیهان را داشته‌اند، راه دیگری برمی‌گزیدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سرور
Iran, Islamic Republic of
سوال بنده:اگر شکایت دولت در این باره وجاهت قانونی نداشته است-که نداشته است- چرا قوه قضاییه باید به این موضوع تن در دهد؟
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
اقا واقعا شرمندم
من متنو خیلی سریع خونده بودم و "نداشته است" دوم نویسنده که نشانگر حمایتش از موضع روزنامه ی مردمی کیهان است را نخواندم. لذا مثبت اولم درست بود و مثبت دومم به نظر خودم در این کامنت اشتباه بود که باید منفی بشود.
عذرخواهی میکنم اگر کمی غامض شد...
Iran, Islamic Republic of
زنده بادکیهان وحسین آقاشریعتمداری بایدبگیم حسین آقا دمت گرم
مختاردمت گرم
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری من خوانده روزنامه شما نیستم ولی برای اعتراض به رای صادر شده برای شما و روزنامه کیهان امروز دو تا روزنامه سفارش خرید میذارم در هیات دوستان خود کمپینی راه انداخته ایم که همگی تا آخر هفته هرروز دو تا روزنامه بخرند تا شاید بدینوسیله با شما ابراز همدردی بکنیم در ضمن الان که درحال تایپ این سیاهه هستم در حال جمع آوری دارو از منازل شخصی مردم برای کمک به زلزله زدگان هستیم واز صبح تا الان نزدیک به سه کارتن دارو جمع آوری شده است تا اهدا شود به حلال احمر ما مردم بسیار خوبی داریم بهتر است مسولین قدر این موهبت الهی را بدانند و با مردم مهربانانتر رفتار کنند
amir
Iran, Islamic Republic of
اگر خواننده کیهان باشید، حتما ارادتتان به مردم شریف پابرهنه، فقیر و نیازمند، بمراتب بیشتر هم خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین میخامت هزارتا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بعد علی و اولادش خودت مردی
Iran, Islamic Republic of
همین امثال شما تندروها هستید که وضعیت کشور را به ان وضعیت رسوندید.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
ای ضدانقلاب و ضد ولایت، مگر آقا نفرمودند که به انقلابی ها نگویید تندرو و افراطی، امثال شما پیاده نظام شیطان بزرگ هستید و در خط شیطان
جواد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
1-ترکیب شورای عالی امنیت ملی ، ترکیبی از نمایندگان دولت ، نهادهای نظامی و حکومتی است پس شکایت فقط مختص دولت نیست
2-این شکایت به دادستانی ارجاع شده و حکم صادره توسط دادستانی تصمیم گیری و ابلاغ شده است .
3-لطفا کمی هم رضایت خدا را در نوشتن مطالب مد نظر بگیرید همه چی بازیه سیاسی نیست !!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اولا اکثریت با دولتی هاست ثانیا فکر می کنم دبیرخانه شکایت کرده
Iran, Islamic Republic of
لطفا ترکیب شورای عالی امنیت ملی را اعلام کنید تا ببینیم ترکیب چگونه است ؟
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم حاج حسین
Iran, Islamic Republic of
خوب حسین آقا مقصری دیگه !! اگه سخنان نازنین عادل الجبیرو ولیعهد قلدر سعودیها پوشش می دادی اینجور نمی شد
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز
فرض کنیم حوثی ها به دوبی هم حمله کنند اصلا با عربستان هم درگیر بشیم
بجز اسرائیل منفور چه کسی نفع میبرد؟
منافع ملی از این زاویه باید دیده شود که جلوگیری از بالارفتن تنش بین ملتهای مسلمان مغایر با منافع فروشندگان اسلحه و صهیونیستهاست
جواب حماقت حاکمان جوان سعودی هم به موقع.......
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
سعودی های وحشی دارند در یمن کشتار می کنند و این سگ وحشی به حرف کسی گوش نمی دهد، میشه بفرمایید چطور میشه جلوی جنایتشان را گرفت؟ جز با زبان خودشان که همان زبان زور است؟
Iran, Islamic Republic of
حوب است شما هوای کیهان را دارید و نقش ماست مالی را بعهده گرفته اید . البته جهان نیوز و کیهان و امثالهم وقتی مثلا یک رسانه خارجی از یکی از اصلاح طلبان حمایت می کند فوری این سخن امام خمینی را یاد آوری می کنید که اگر انها از شما تعریف کردند بدانید یک جای کارتان ایراد دارد اما وقتی سخنان و حرکات و اعمال همین جماعت با نخست وزیر اسرائیل انتطباق حیرت انگیزی پیدا می کند می فرمایند آنها دارند سیاه بازی می کنند تا رد گم کنند . حسین شریعتمداری هم سر دسته کسانی است که منافع ملی واقعی ایران برایش مهم نیست .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم حاج حسین خار چشم دشمنان از جمله اسراییل است
Iran, Islamic Republic of
حرفات با عقل انتطباق نداره دکتر
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
هر عقلی ملاک نیست، عقل سالم مهمه
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
یکی مرد جنگی به از صد هزار
احسنت به قلم شیوا و فتنه شکن سردار قلم حاج حسین شریعتمداری دام عزه کثره الله امثاله
kardarblash
Iran, Islamic Republic of
سلام و صلوات خدا بر حاج حسین شریعتمداری و ... بی‌غیرت‌هایی شود که نظام مقتدر مظلوم «جمهوری اسلامی» را در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های (نمی‌گویم) اسلامی (چون ارزش‌های اسلامی شاید در نگاه ظاهر دور از دسترس و بیش از اندازه آرمانی محسوب شود) بلکه حتی در دفاع از آرمان‌ها و اصول انسانی متعارف نیز به اندازه‌ای این نظام مقدس را خلع سلاح کرده‌اند، که درج تیتر «شلیک موشک انصارالله به ریاض، هدف بعدی، دوبی» در یک رزونامه‌ رسمی آن‌هم کیهان آن‌هم این روزهایی که میلیون‌ها یمنی مظلوم در اثر ظلم و طغیان آل سعود در چنگال وبا و قحطی گرفتار مرگ و زوال شده‌اند، حالا حتی به اندازه تیتر زدن در روزنامه رسمی هم مجال اعتراض برای شیرمرد ایرانی نمانده است.
والله قسم! اگر ...ما اگر ... و هر جمع دیگری از مسئولان عالی جمهوری اسلامی ایران اگر کمترین غیرت علوی و حیدری داشتند یک لحظه هم نباید درنگ می‌کردند، همین امروز باید از بندرهای جنوبی کشور خودشان سوار بر کشتی‌های کمک‌های غذایی و دارویی می‌شدند و این محاصره وحشیانه و ظالمانه را زیر پا می‌گذاشتند و به داد مظلومین یمن و گرسنه‌ها و بیمارهای یمن می‌رسیدند.
Iran, Islamic Republic of
در غرب کشور زلزله اومده ومردم کشورمان نیاز به کمک دارند انوقت جهان نیوز دعوای اصلاح طلبی واصولگرایی را اشاعه می دهد وهم و طن ما قبل از این که به فکر مردم خودمان باشد می خواهد سوار بر کشتی شود وبه یمن برود جایی که علی عبدالله صالح قبل از این حامی عربستان بود .
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داند به هم؟؟ اتفاقا امثال شریعتمداریها همواره تمام قد مدافع مستضعفین و محرومین بوده اند و لازم نیست شما فرافکنی کنید و شعار نه غزه نه لبنان سال 88 تونو به نوعی دیگه بیان کنید!
اگر این فتنه گران و ماست مال کنندگانی مشابه شما اصلاح شوند، ایران قویتر از گذشته خواهد شد و وضع مردم محروم روز به روز بهتر میشود ....
Iran, Islamic Republic of
اینکه شما میگی شریعتمداری همواره تمام قد مدافع مستضعفین بوده
پس چرا از مالباختگان موسسات مالی هیچ دفاعی نمی کند؟
چرا یقه ی قوه قضاییه را نمی گیرد برای وصول حق مردم؟
Iran, Islamic Republic of
خیلی پیگری کرده و بارها گزارش هایی تهیه و چاپ کرده ظاهرا شما کیهان نمی خونی و بدون اطلاع حرف می زنی
Iran, Islamic Republic of
وقتی خودش ماهی 187 میلیون حقوق می گیره از چه چیزی دفاع خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
شریعتمداری فقط مخالف کور اطلاح طلبان است و هر کجا که اصلاح طلبان در قدرت باشند آنجا را نشانه میگیرد.
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم اصلاح طلبانند که مخالف کور عقل و حساب های دو دو تا چهار تا هستند
اگر اصلاح طلبان در یک محاسبه واقعی تا حالا چیز درستی گفتند آدرس بده مستفیض کن داداش

حسین شریعتمدار گفت برجام افسار پاره الاغه دیدیم لطف کرده بهتون برجام پوشک مصرف شده بچه است
kardarblash
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاً بنده به‌عنوان یک ایرانی و بچه مشهد، از صمیم قلب به هم‌وطن مصیبت‌دیده کرمانشاهی‌ام تسلیت می‌گویم و داغدارم و امیدوارم به برکت عنایت مولای همه‌مان علی ابن موسی الرضا علیه‌السلام و دستگیری و همت حداکثری مسئولان و مردم کشور، آلام مصیبت‌دیده‌های زلزله کرمانشاه به بهترین شکل تسکین پیدا کند.
اما برادر عزیز و هموطن عزیزتر از جانم! اتفاقاً امثال همین زلزله که پاره تن عزیزمان یعنی کرمانشاه را آسیب زده است، باید تلنگری باشد برای من نوعی شهروند جمهوری اسلامی ایران و همه مسئولان محترم که «ظلم» و «سکوت در برابر ظلم» عواقب خیلی مهیبی حتی در همین دنیا دارد.
اتفاقاً در آیات و روایات یکی از عواقب ظلم کردن ابتلای به مصیبتی نظیر زلزله است. ذیلاً نمونه آیات قرآنی با این مضمون جهت تدبر بیشتر تقدیم می‌شود:
فارسنا علیهم رجزا من السماء بما کانوا یظلمون /
فانزلنا علی الذین ظلموا رجزا من السماء /
و اخذ الذین ظلموا الصیحه فاصبحوا فی دیرهم جاثمین /
فتلک بیوتهم خاویه بما ظلموا /
و تلک القری اهلکناهم لما ظلموا و جعلنا لمهلکهم موعدا /
و لقد أهکنا القرون من قبلکم لما ظلموا

پس اگر حقیقتاً دغدار مصیبت هم‌وطن زلزله زده‌مان هستیم و دعا می‌کنیم که هم‌وطنان کمتری ابتلا به این مصیبت پیدا کنند، بیایید باور کنیم سکوت و انفعال در برابر ظلم‌ها و جنایت‌های آل سعود علیه مظلومان بی‌پناه یمن، بیش از این جایز نیست.
Iran, Islamic Republic of
بینهایت مثبت
منتنطر
Iran, Islamic Republic of
وقتی حمله آل سقوط به یمن تنها پس از چند ماه از امضای ذلتنامه ،خفتنامه،حقارتنامه،غارتنامه ونهایتا مصیبتنامه برجام است،اینچنین برخوردها با روزنامه های منتقد سعودی دور از انتظار نیست بلکه کاملا طبیعی است.غمبارترین نتیجه امضای این سند ذلت ،مصیبتی است که به مردم مظلوم یمن وارد شد وامضا کنندگان برجام بابت این مسئله مقصر ومنفورند.
Iran, Islamic Republic of
حالا شما نرو به شما که نگفت اینقدر ترسیدی!
Iran, Islamic Republic of
بینهایت مثبت واحسنت به غیرت علوی شما نسبت به قهرمانان مظلوم یعنی مردم یمن.
Iran, Islamic Republic of
مسئله پوله. این فشار برای توقیف و تنبیه کیهان رو اونایی آوردن که تو دبی تجارت میکنن. برج دارن و سرمایه هاشون اونجا خوابیده و البته تو دستگاههای دولتی هم کاره ای هستن
محمود
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین خدا قوت و درست مریزاد .
حاج حسین نگران مباش آقایان به بهانه امنیت کشور انتقام اطلاع رسانی کیهان قبل از فتنه آمریکایی اسراییلی 88 و اعلام ناکار آمدی دولت در تامین منافع ملت و اعلام هیچ و پوچ بودن برجام علی رغم فتح الفتوح خواندن آن از سوی دولت مردان توهم زده و اطلاع رسانی کیهان از سند شوم 2030 و FATF و.......از تو گرفته اند و نگران مباش یدوالله فوق ایدیهم .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اینهایی که باعث تعطیلی روزنامه شدن در ا رتباط با اختلاس گران هستن وترس از به خطر افتادن سرمایه گذاری هاشون در دبی را دارن
احمدی
Iran, Islamic Republic of
آیا واقعا دادستان تهران و یا کل کشور بدون هرگونه تفهیم اتهام و یا ....... اقدام به توقیف روزنامه کیهان نموده اند من باور نمی کنم این اقدام نه در شان دادستان بوده نه درشان شورای امنیت ملی کشور جای تاسف و تاثر دارد این است دانستن حق مردم اینقدر این کشورهای عربی که هر روز ملت ایران را مورد توهین خود قرار می دهندبرای آقایان مهم شده است که جراید کشور باید بدون هرگونه توضیح پلمپ گردد. بکجا چنین شتابان !!!!!!!
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
چه تسویه حسابی؟ کوته بینی هم حدی دارد
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرود بر سردار بزرگ وکم نظیر وشاید بی نظیر حوزه رسانه خدا قوت
همه حرفهای شما حق است پس اقدام نادرست توقیف تنها منبع اطلاع رسانی انقلابی نمی تواند حق باشد چون تقابل با حق است
سعید
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین مالک اشتر زمان در جنگ نرم
با قلمش، چشم و قلب تمام دشمنان داخلی و خارجی انقلاب رو کور و از بین می بره...
حاج حسین دمت گرم...
قلمت روان...
عمرت پایدار...
و...
Iran, Islamic Republic of
خجالت نمیکشی یک هتاک را با مالک اشتر مقایسه میکنی
Iran, Islamic Republic of
به راستی که حاج حسین مالک اشتر زمانه است
کور باد چشم وطن فروش
خ
Iran, Islamic Republic of
چی می شد که این.مرد خدا !!!!!چند صباحی زبان در کام نمیگرداند. هر وقت نوطوق (نطق) میکنه بی اختیار زمزمه میکنیم " ما را بخیر تو امیدی نیست شر مرسان "
امیر
Iran, Islamic Republic of
توصیه می کنم از طریق نظرسنجی بانظارت استصوابی کیهان دیدگاه مردم را در خصوص کیهان جویا شوید
Iran, Islamic Republic of
توصیه می کنم
در مورد تعداد پروازهای ایران به امارات
تعداد پروازهای به سمت آنتالیا
در مورد آزادی رشته شیمی-فیزیک
در مورد دوز نمک مجاز برای سالمندان
در مورد آزادی پرواز قمری ها و کنجشک ها
و ...
رفراندوم بشه
خیلی به این عقل کاغذی اعتقاد داری عمو
احمد
Iran, Islamic Republic of
سلام سرداردلاور خستع نباشید افشاکن رسواشوند
...
...
جواد
Italy
...
Iran, Islamic Republic of
به نظرم الان خرافاتی های اصلاح طلب تو این فکرند که احتمالا تیتر کیهان باعث زلزله شده
یا چطوره یک جوری تیتر کیهان و به زلزله ربط بدن یک لاشخوری جدید راه بندازن
ولی به این دوستان عرض می کنم بوی گند دهانتون فضا رو پر کرده
اول همون لاشه هایی رو که خوردید اگر قابلا هضمه هضم کنید، وعده لاشخوری بعدی باشه برای یک حادثه طبیعی دیگه
نامدار
United States
توقیف دو روزه کیهان شیشه پاکن ها و سبزی فروشها را حسابی دمق کرد.خدا خوشش نمی آید کار و‌کاسبی مردم را کساد کرد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
درود خدا برکارکنان کیهان وشخص شجاع وبا تدبیر شریعتمداری اگر اینها با این عربها کمی اشنائی داشتند که چقدر از ایران وایرانی بدشان می اید این کار را انجام نمی دادنند
رضا
Iran, Islamic Republic of
کلمات وعبارات رایج شریعتمداری برای همگان مشخصه ولازم به خواندن نبود