جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
واکنش‌های مجازی به برخورد دولت با روزنامه کیهان

«اعتدال» لازم نیست؛ «توقیفش» کنید

شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۱۳
کد مطلب: 564348
توقیف روزنامه کیهان به خاطر پوشش خبر تهدید انصارالله علیه آل سعود و امارات، علاوه بر واکنش‌هایی که در عالم سیاست به همراه داشت، فضای مجازی را نیز تحت تاثیر خود قرار داد.
«اعتدال» لازم نیست؛ «توقیفش» کنید
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه افکار نوسدادستانی تهران براساس شکایت شورای امنیت ملی مبنی بر اقدام روزنامه کیهان برخلاف سیاستهای اصولی و بین جمهوری اسلامی ایران در مسایل و امنیت منطقه ای روزنامه کیهان را برای دو روز (شنبه ۲۰ و یکشنبه ۲۱ آبان) توقیف کرد.
 
بنابر این علت توقیف کیهان، شکایت شورای عالی امنیت ملی بوده است. هیئت نظارت بر مطبوعات پیش از این به روزنامه کیهان بابت تیتر «شلیک موشک انصارالله به ریاض، هدف بعدی دوبی»، که خلاف مصالح و امنیت ملی تشخیص داده شد، تذکر داده بود.

در همین رابطه حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: کیهان را فقط به این جرم توقیف کرده اند که خبر تهدید انصارالله علیه آل سعود و امارات را پوشش داده است و سئوال ما این است که این اقدام مشترک وزارت ارشاد، شورای عالی امنیت ملی و دادستانی تهران، غیر از ارسال پیام حمایت برای رژیمهای جنایتکار آل سعود و امارات چه مفهوم دیگری میتواند داشته باشد ؟!

شریعتمداری گفت : بنده از دادستان تهران و دبیر شورای عالی امنیت و وزیر ارشاد دعوت میکنم که اگر اقدام خود را قانونی و به نفع مصالح ملی کشور میدانند در یک مناظره تلویزیونی شرکت کنند و از اقدامی که انجام دادهاند دفاع کنند .

اعلام خبر توقیف ۲ روزه روزنامه کیهان به علت تیتری که در خصوص مقاومت مردم یمن منتشر کرده بود، علاوه بر واکنش سیاستمداران، بازتاب فراوانی در فضای مجازی و بین کاربران شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت.

عزت الله ضرغامی رئیس اسبق رسانه ملی و عضو حقیقی شورای عالی فضای در این رابطه در کانال تلگرامیاش نوشت: تخم دو زرده ی امنیت ملیها در توقیف ۲ روزه کیهان مبارک! ولی فتنه سعودی نیاز به تیتر کیهان ندارد. با خوانشهای فرامتنی به آنان «گرا» ندهیم!

سیروس توئیت کرد: تو فکر کن! آمد نیوز فیلتر نمیشه، ولی کیهان توقیف میشه، اونوقت خودت وجدانا بیا بگو مملکت دست انقلابی‌هاست یا دست اصلاحاتی‌ها؟

کاربر دیگری عنوان کرد: حالا اصلاح‌طلب کارهایی که تو رزومه‌شون امثال احمد شیرزاد و سخنگویی اسراییل(به گفته کروبی) رو دارند،بابت امنیت ملی به کیهان خرده نگیرند بهتره.

کیوان ساعدی بعضی از مهمترین افشاگری‌های کیهان را منتشر کرد: تحصیل مقامات در دانشگاه غیر قانونی هاوایی در تهران(دوره خاتمی) ، فساد ۳۰۰۰ میلیاردی(دوره احمدی نژاد)، حقوقهای نجومی(دوره روحانی)، به هیچ تخلفی از هر طیفی رحم نکرده توقیف کیهان طبیعیه.

یکی از کاربران نوشت: العربیه و رسانه‌های سعودی بدترین اهانتها رو به ایران میکنن دریغ از یک اعتراض،کیهان یه تیتر ضدسعودی میزنه توقیف میشه.

مهتا شین این متن را منتشر کرد: نمیدونم چرا اونی که به ملت ایران توهین میکنه و میگه صنعتمون در حد بزباشه! یا اونی که به سپاه و امنیت ما حمله و توهین میکنه! یا اونی که میگه آمریکا با یه بمب ما رو از بین میبره! یا اونی که به دشمن گرا میده! تذکر نمیگیره و توقیف نمیشه؛ ولی کیهان که تیتر خبری رو ترجمه کرده باید توقیف بشه؟

یکی از فعالان توئیتری هم نوشت: قدرت نمایی را برای داخلی‌ها بلد هستند. اما اگر امریکا به روح و متن برجام تجاوز کند، خیلی نایس باز هم گفتگو میکنند برای موشکی!

کاربر دیگری توئیت کرد: ‏روزنامه کیهان رو توقیف کردند. مدعیان آزادی بیان خفه خون گرفتند. لااقل بگید مرده باد مخالف من آدم تکلیفش با شماها روشن بشه.

نازنین در صفحه شخصی‌اش عنوان کرد: یه دوره تقصیره دولت قبل بود، یه دروه تقصیر شهرداری قالیباف بود، یه دوره تقصیر موشک‌های دفاعی سپاه بود، الان شده تقصیر تیتر کیهان.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *