جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۲

اکبر نبوی: تیتر کیهان از منظر روزنامه نگاری، بسیار حرفه ای است

چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب: 564106
اکبر نبوی با تاکید بر این نکته که :آنها که با دیدگاه های بنده آشنایی دارند، می دانند من با بسیاری از مواضع ریز و درشت روزنامه ی کیهان و آقای شریعتمداری اصلا موافق نیستم. ولی از نظر حرفه ی روزنامه نگاری با این تیتر کیهان: « شلیک موشک انصارالله به ریاض، هدف بعدی دوبی» به شدت موافق ام. این یک تیتر حرفه ای است.
اکبر نبوی: تیتر کیهان از منظر روزنامه نگاری، بسیار حرفه ای است
به گزارش جهان نيوز؛ وی می‌نویسد:
1- آنها که اقدام کیهان را خلاف مصالح ملی می دانند خوب است توجه کنند که تیتر کیهان یک روتیتر هم دارد: «گزارش کیهان از عملیاتی شدن تهدیدهای یمن» این روتیتر از نظر حرفه ای کاملا با تیتر هماهنگ است. کسانی که اخبار تجاوز سه ساله ی عربستان و امارات و... را علیه یمن تعقیب کرده اند بخوبی می دانند که ارتش یمن و کمیته های دفاع مردمی این کشور چندین بار و با صراحت از برنامه و قصد دفاعی و بازدارنده ی خود علیه عربستان و امارات سخن گفته بودند. تیتر کیهان هم به همین سابقه ی خبر و هشدارهای دفاعی ارتش و کمیته های دفاع مردمی یمن اشاره دارد. به همین خاطر کار کیهان از منظر اصول روزنامه نگاری یک اقدام کاملا حرفه ای است.
2 ــ اگر به مواضع مسولان رسمی امارات در همین چند سال گذشته (غیر از ماجراجویی های دامنه دار این امیر نشین در باره ی جزایرسه گانه ی ایرانی) علیه ایران توجه کنیم، خواهیم دید که آنها از هیچ فرصتی برای بیان دیدگاه های افراطی خود چه علیه ایران و بویژه مشارکت در طرح ها و نقشه های ضد ایرانی، خودداری و کوتاهی نکرده اند. در این صورت چرا باید از یک روزنامه نگار و روزنامه ی ایرانی که فاقد مسوولیت رسمی و دولتی است، گلایه کنیم و آن را خلاف مصالح کشور بدانیم؟
3ــ به گمان بنده، یکی از ایرادات راهبردی و خسارتبار سیاست خارجی ایران این است که نتوانسته بازی موافق و مخالف را (که غربی ها و بویژه انگلیسی ها و آمریکایی ها در آن استاد اند) یاد بگیرد تا بتواند در شرایط مقتضی قدرت چانه زنی خود را در مذاکرات دو یا چند جانبه ی بین المللی افزایش دهد. در همین ماجرای برجام، اگر دولت و دبیرخانه ی شورای عالی امنیت ملی، به آن شکل تند و حتی بعضا توهین آمیز، منتقدان را نمی نواختند و آنهمه محدودیت اعمال نمی کردند، شاید با برگ برنده ی مخالفان داخلی کشور علیه مذاکرات و ... می توانستند بر مانور خود بیفزایند. جیم کری در اوج مذاکرات بر موضوع و مساله ی مخالفان داخلی کشورش با مذاکرات منتج به برجام تا توانست مانور داد و صد البته برای کشورش امتیاز هم گرفت. و ...
4 ــ حتما و حتما جز در موارد مربوط به بنیادهای سیاست خارجی کشور، اصلا خوب نیست که جهان از ما یک صدا و یک موضع بخواند و بشنود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م
Romania
الان چ کیفی میکند امارات
United Kingdom
البته اماراتی‌ها یا دیگران هر چقدر هم که کیف کنند، روزی که انصارالله یمن، به دوبی موشک بزند و همة سرمایه‌داران و توریست‌ها و دنیادوست‌ها از آنجا فرار کنند، آن وقت نوبت کیف ما می‌رسد.. یمنی‌ها که برای موشک زدن به اماراتی‌ها احتیاجی به اجازة شورای عالی امنیت ملی، وزارت ارشاد و دادستانی ایران ندارند. شاید چه بسا نگاه‌شان به اشاره سردار دلاورمان، حاج قاسیم سلیمانی، باشد. بنا بر این خوشحالی داخلی‌ها و خارجی‌ها از تعطیلی دو روزة کیهان به زودی تبدیل به عزا و تلخکامی خواهد شد.
ما هم منتظریم موشکی را که ایران باید برای تنبیه اماراتی‌ها به دوبی می‌زد، یمنی‌ها بزنند و ...