جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

جوانان انقلابی تحقق‌بخش آرمان‌های اسلامی

يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۳۸
کد مطلب: 563002
برخلاف تصور امریکایی‌ها، اروپایی‌ها، صهیونیست‌ها و جریان ضد انقلاب که می‌پندارند با گذر زمان و پایان یافتن عمر نیروهای نسل اول انقلاب، دوران انقلابی‌گری در ایران خاتمه می‌یابد.
جوانان انقلابی تحقق‌بخش آرمان‌های اسلامی
به گزارش جهان نيوز؛ «یدالله جوانی» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت:
برخلاف تصور امریکایی‌ها، اروپایی‌ها، صهیونیست‌ها و جریان ضد انقلاب که می‌پندارند با گذر زمان و پایان یافتن عمر نیروهای نسل اول انقلاب، دوران انقلابی‌گری در ایران خاتمه می‌یابد؛ جوانان و حتی نوجوانان مؤمن و انقلابی امروز، ثابت کرده‌اند که تداوم‌بخش راه انقلاب خواهند بود. این تصور و پنداشت غلط دشمنان ملت ایران، ریشه در محاسبات اشتباه آنان طی ۳۸ سال گذشته در قبال انقلاب اسلامی و پدیدآورندگان آن دارد. امریکایی‌ها به عنوان دشمن اصلی ملت ایران در ۳۸ سال گذشته، به رغم سرمایه‌گذاری‌های کلان برای به شکست رساندن انقلاب اسلامی و متوقف کردن حرکت رو به جلوی ملت ایران، در همه برنامه‌های‌شان با شکست و ناکامی مواجه شدند.
دلیل اصلی این شکست‌ها و ناکامی‌ها، نشناختن مردم و جامعه ایران است. براساس محاسبات غلط در سال‌های اخیر، امریکایی‌ها و دیگر دشمنان به تغییر ایران از حالت انقلابی به یک کشور غیرانقلابی از سوی جوانان دهه ۸۰ به بعد، بسیار دل بسته بودند. اما در همین سال‌ها، جوانان و نوجوانانی که نه دوران مبارزات علیه رژیم فاسد، مستبد و وابسته پهلوی را تجربه کردند و نه در زمان امام و دوران دفاع مقدس بودند، اکنون با شور و حال انقلابی در تراز جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس، در صحنه حضوری جدی و حماسی برای پیشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامی دارند. حضور این جوانان در صحنه‌هایی چون راهپیمایی ۲۲ بهمن، روز قدس، مراسم‌های اعتکاف و لیالی قدر، راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و کاروان‌های راهیان نور، به خوبی قابل مشاهده و مطالعه است.
اکثر مدافعان حرم و شهدای این کاروان نورانی را جوانان دهه ۸۰ تشکیل می‌دهند. شهید حججی عزیز به عنوان نماد و نماینده و سخنگوی این شهیدان مظلوم، جوان ۲۵ ساله‌ای بود که سال‌ها بعد از پایان دفاع مقدس متولد گردید. حماسه‌های حضور در مراسم تشییع پیکر این شهید مظلوم مدافع حرم در شهرهای مشهد، تهران، اصفهان و نجف‌آباد، از سوی جوانان مؤمن، انقلابی و پرشور رقم خورد. بدیهی است که این جوانان مؤمن و انقلابی، با بصیرت و هوشمندی که دارند، ‌همانند جوانان و نوجوانان دهه‌های قبل، تمامی توطئه‌ها و نقشه‌های استکبار جهانی علیه ملت ایران را یکی پس از دیگری خنثی خواهند ساخت.
دشمنان برای جداسازی این جوانان و نوجوانان از مسیر انقلاب، خط امام و رهبری، راه شهیدان و در یک کلام برای جداسازی آنان از اسلام ناب محمدی‌(ص)، بسیار سرمایه‌گذاری کرده و می‌کنند، لکن به رغم این اقدامات و تلاش‌ها برای ایجاد انحراف در نسل جوان، مشاهدات و مطالعات روی جوانان ایرانی نتیجه‌ای دیگر به نمایش می‌گذارد. استکبارستیزی در جوانان ایرانی مثل گذشته مشاهده می‌شود. وفاداری به انقلاب و آرمان‌های والای امام خمینی (ره)، از ویژگی‌های جوانان ایران در عصر حاضر است. عشق و دلدادگی به ولایت در جوانان موج می‌زند. شهید حججی نمونه و نمادی از جوانان امروز و رویش‌های انقلاب اسلامی است. اما امتیاز این جوانان نسبت به جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس، در اموری است که از آینده بسیار درخشان‌ فردا خبر می‌دهد. امتیازهایی چون:
۱ـ جوانان و نوجوانان امروز، تجربه ۳۸ سال فراز و فرود انقلاب را در پیش رو دارند و به خوبی می‌توانند نقشه‌های دشمنانی چون امریکا علیه ملت خود طی دهه‌های اخیر را مطالعه کنند. 
۲ـ جوانان و نوجوانان امروز، صاحب کشوری مقتدر، دارای قدرت بازدارندگی دفاعی و عمق راهبردی در منطقه غرب آسیا هستند. 
۳ ـ جوانان و نوجوانان امروز، متصل به جوانان و نوجوانان هسته‌های مقاومت در منطقه هستند. پیوند جوانان ایرانی با حشدالشعبی در عراق، نیروهای وطنی در سوریه، حزب‌الله در لبنان، گروه‌های جهادی در سرزمین‌های اشغالی، انصارالله در یمن و مجموعه‌های دیگر چون لشکر فاطمیون، زینبیون، حسینیون و ... از دیگر بلاد اسلامی، یک واقعیت انکارناپذیر است. آری اکنون جوانان ایرانی، با بسیاری از جوانان مؤمن و انقلابی در سراسر جهان پیوند خورده و هم‌افزا شده‌اند. 
بنابراین امید دشمنان به تغییر در ایران و خارج شدن جمهوری اسلامی از ریل انقلابی‌گری در سال‌های آینده، امیدی بی‌مبنا و به دور از واقعیات است. جوانان مؤمن و انقلابی ایران امروز، حتماً با پاسداری از انقلاب اسلامی و برداشتن موانع از سر راه انقلاب، آرمان‌های این انقلاب الهی و اهداف والای ملت ایران را تحقق خواهند بخشید. این نگاه واقع‌بینانه به جوانان و نوجوانان ایرانی، نگاه همیشگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دهه‌های اخیر به جوانان بوده است. بر همین اساس و مبنا، معظم‌له در دیدار پرشور هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان در روز پنج‌شنبه گذشته و در آستانه یوم‌الله ۱۳ آبان، نسل جوان را پیشرو و پیشران جامعه خواندند و فرمودند: «این نسل خوش‌استعداد و خوش‌فهم، بی‌تردید ایران عزیز را با عبور از موانع و سختی‌ها به نقطه مطلوب خواهند رساند.»
رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی در این دیدار نسل نوجوان و جوان کنونی را برخوردار از همان امتیازات و ویژگی‌های جوانان نسل انقلاب و دفاع مقدس دانستند و در باب امتیازات این نسل نسبت به نسل‌های قبل فرمودند: «براساس اطلاعات دقیق، امروز جوانان و نوجوانان ما در بخش‌های مختلف، حتی بهتر از جوانان نسل‌های قبل، مسائل را تحلیل و عمل می‌کنند.»
معظم‌له با تأکید بر اینکه دشمنی‌های زورگویان جهانی تاکنون هیچ تأثیری نداشته و آنها هیچ غلطی نتوانسته‌اند انجام دهند، از نقش‌آفرینی‌های جوانان در آینده اینچنین خبر دادند: «بچه‌های عزیز من، شما نسلی هستید که خواهید توانست با فائق شدن بر ترفندهای دشمن و عبور از موانع و سختی‌ها، این کشور را به نقطه اوج و به آرمان‌های اسلامی و آرزوهای بزرگ ملت برسانید.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *