جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
وزیر نفت خبر داد

صدور رای کرسنت تا چند ماه آینده

شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 562894
وزیر نفت در جمع خبرنگاران گفت : صدور رای درباره پرونده کرسنت چند ماه طول می‌کشد.
صدور رای کرسنت تا چند ماه آینده
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه مراسم معارفه قائم مقام وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره امضای چهار تفاهمنامه نفتی با شرکت‌های روسی و تهدیدهای ترامپ هم گفت افزود : در هر صورت تعامل‌های بین‌المللی، یک جانبه‌گرایی آمریکا را تحت فشار قرار می‌دهد.

وی درباره اینکه آیا این تهدیدها قراردادهای منعقدشده را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟ نیز گفت: اقدام آمریکا یک جانبه‌گرایی است و بعید است اتفاقی برای قراردادهایی که منعقد شده است رخ بدهد ، ضمن آنکه توتال کار خود را در فاز 11 پارس جنوبی آغاز کرده است.

زنگنه درباره تولید و اکتشاف در خزر نیز تصریح کرد: ‌هنوز هیچ کشوری در اطراف دریای خزر کار در دریای عمیق را آغاز نکرده که بخشی از این مربوط به اختلافات است و بخشی نیز به دلیل تکمیل نشدن اکتشاف است.
وی با بیان اینکه در یک ماه گذشته سه یادداشت تفاهم با لوک اویل، روس نفت و یک شرکت نروژی برای مطالعه در میدان نفتی خزر امضا شده است، بیان کرد: در هر صورت کار در خزر گران و زمان‌بر و تجهیزات نیز کم است و باید تجهیزات مورد نیاز در خود خزر ساخته شود؛ ضمن اینکه اختلافاتی بر سر مناطق عملیاتی بوده که منجر به تاخیر در شروع کار در این منطقه شده است.

وزیر نفت در ادامه درباره آخرین وضع مهار چاه منطقه رگ سفید اظهار داشت: از دو مسیر بالا و پایین جهت خاموش کردن چاه وارد عملیات شده‌ایم که از مسیر پایین باید دو حلقه چاه حفاری شود و در کل یک ماه و نیم زمان می‌برد که آتش مهار شود.

زنگنه با یادآوری اینکه برای مهار آتش‌سوزی نیازی به شرکت‌های خارجی نداریم ، گفت : در این حادثه به دکل استخراج آسیب رسیده و نفت در حال سوختن است .وی درباره خسارت حادثه پالایشگاه تهران نیز اظهار داشت: ‌خسارت مالی قابل ذکری در این حادثه نداشتیم فقط افرادی کشته شدند که خسارت جبران‌ناپذیری را به ما وارد کرد.

جوانگرایی ادامه خواهد داشت
وزیر نفت گفت :اصل جوانگرایی باید مورد توجه قرار گیرد که البته بدان معنا نیست با تجربه ها نباشند بلکه از آنها باید در جایگاه خودشان استفاده شود.بیژن نامدار زنگنه در آیین معارفه قائم مقام وزیر و مدیرعامل شرکت پتروشیمی افزود: خانم شاهدایی بهترین گزینه برای قائم مقامی است و حضور ایشان در این پست، بار سنگینی از دوش بنده بر می‌دارد.

وی ادامه داد : یکی از اهداف انتصاب خانم شاهدایی تعهد به دستور رئیس جمهوری بوده است.زنگنه گفت : اگر به قائم مقام نیاز نداشتم بدون شک مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تغییر نمی کرد، اما با توجه به کمک در این بخش از خانم شاهدایی دعوت کردم که پذیرفت.

وزیر نفت درباره انتصاب مدیرعامل پتروشیمی نیز گفت : شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز با 20 سال گذشته بسیار متفاوت و هم اکنون یک سازمان حمایت کننده است.زنگنه تاکید کرد : انتظار می رود پتروشیمی در طرح های میان دستی و GDX بیشتر فعال شود.

بنابراین گزارش طرح آزمایشی توزیع سوخت با سفارش اینترنتی صبح امروز در وزارت نفت با حضور بیژن زنگنه کلید خورد.
در این طرح می توان از طریق فضای مجازی سفارش خرید بنزین داد و خودروی سیار با دریافت هزینه این کار را انجام می دهد.

قائم مقام وزیر نفت و مدیرعامل شرکت پتروشیمی معرفی شدند
در مراسمی با حضور وزیر نفت و مسئولان این وزارتخانه ، مرضیه شاهدایی به عنوان قائم مقام وزیر نفت و سیدرضا نوروززاده به عنوان مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی معرفی شد.در این مراسم خانم ملاوردی دستیار رئیس جمهور در امور شهروندی و دو نفر از نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی نیز حضور دارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *