شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

منتجب‌نیا: هر گونه استبداد بر جامعه محکوم است

چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب: 562280
قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه اسلام به شدت با انواع جبرها برای بشریت مقابله کرده است، گفت: امامان معصوم ما همواره پاسدار حریت و آزادی بودند.
منتجب‌نیا: هر گونه استبداد بر جامعه محکوم است
به گزارش جهان نيوز؛ حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی عصر امروز (چهارشنبه) در سومین کنگره حزب آزادی در کانون توحید تهران ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: آزادی، قدرت و حق انتخاب، همزاد انسان و جزو فطرت او است.
 
وی افزود: برخی‌ها دین را به عنوان یک امر سنگین بر خود و جامعه تحمیل می‌کنند در حالی که پیامبران مبعوث شدند تا این سنگینی‌ها را بردارند و آسایش و رفاه را به مردم هدیه کنند. البته امامان و معصومان همواره پاسدار حریت و آزادی بودند که این در کلام امیرالمؤمنین مشهود است.
قائم مقام حزب اعتماد ملی اکراه و اجبار را نقطه مقابل آزادی عنوان و تأکید کرد: اسلام به شدت با انواع جبرها مقابله می‌کند. بنابراین هیچ جبری برای بشریت جایز نیست.

منتجب‌نیا با اشاره به استبداد در حاکمیت‌ها خاطرنشان کرد:‌ استبداد به خودرأیی یک فرد یا حاکم آغاز می‌شود بنابراین هر نوع استبدادی حتی در قالب اسلام و مذهب نیز محکوم است. به قول مرحوم نائینی بدترین استبداد، استبداد دینی است.

وی جهل و نادانی مردم، پیروی کورکورانه و بدون دلیل، نفوذ و اختیار مطلق حاکمان، القای اختلاف بین امت و ملت، در اختیار گرفتن اموال عمومی در به کارگیری و سرکوب مردم، ارتکاب استبداد را از نشانه‌های استبداد در نگاه مرحوم نائینی عنوان کرد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی همچنین، احساس حقارت در افراد مستبد و دیکتاتور، خود بزرگ بینی، وجود اطرافیان متملق و چاپلوس، فقدان روحیه نقادی، فاصله گرفتن حکومت از مردم، پاسخگو نبودن مسئولان، دائمی بودن مسئولیت و مرزبندی‌های غلط و غیر اصولی عوامل از بین بردن آزادی و حریت دانست.

منتجب‌نیا در پایان اظهار امیدواری کرد: ان‌شاءالله که جامعه ما هرگز مسیر استبداد و دیکتاتوری را طی نکند و جامعه آزاد و سربلند باشد.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سيد حسين
Iran, Islamic Republic of
آقا ثبت الارض ثم انقش اول برادريت را ثابت كن كه شما دين را حقيقتا فهميده اي بعد افاضه بفرمائيد