پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
۱

واکنش قاضی‌‌پور به اظهارات ترامپ؛

قانون مقابله با تهدیدات آمریکا باید به اجرا گذاشته شود
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 557329
نماینده ارومیه بروز مسایل امروز را ناشی از ضعف دستگاه دیپلماسی و غفلت آنان دانست و گفت: باید با همکاری تمام نهادها از جمله دولت، طرح دوفوریتی مصوب مجلس جهت پاسخ به یاوه گویی ترامپ به اجرا گذاشته شود.
واکنش قاضی‌‌پور به اظهارات ترامپ؛
به گزارش جهان نيوز؛ نادر قاضی پور در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج با اشاره به روند مذاکرات ایران و 1+5، اظهار داشت: به فرموده رهبری گفت‌‌وگوهای ایران با کشورهای 1+5 فقط در مورد برنامه هسته‌‌ای بوده و خارج از آن را قبول نمی‌‌کنیم، گرچه تیم مذاکره کننده با توجه به تمامی هشدارهایی که توسط رهبری و منتقدان برجام داده شده بود هوشیاری به خرج نداد و دشمن از غفلت تیم دیپلماسی ما نهایت بهره را برد.
 
وی افزود: روحانی قبل و بعد از تصویب برجام در تمامی سخنرانی‌‌های خود و حتی برنامه‌‌های تبلیغاتی‌‌اش تأکید داشت که پس از تصویب برجام تمامی تحریم‌‌ها یکی پس از دیگری کاملا لغو خواهد شد، اما امروز شاهد هستیم که پس از برجام تهدیدات دشمن بیشتر شده و تحریم‌‌های ظالمانه جدیدی علیه کشورمان در حال اجراست.

نماینده مردم ارومیه با تاکید بر اینکه در مقابل زیاده خواهی‌‌های آمریکا به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد و اعتراض شدید خود را در مورد تحریم‌‌های کاتسا به صورت عملی نشان خواهیم داد، متذکر شد: ورود به مراکز نظامی ممنوع است، این اصل در قانون اساسی ما مشخص شده و ما تابع بی‌‌چون چرای ولی فقیه و قانون اساسی هستیم.

وی با اشاره به ادبیات دولتمردان آمریکا ابراز داشت: اولا که ترامپ جرأت خروج از برجام را ندارد و به قول رهبر کره شمالی به مانند سگ فقط پارس می‌کند، ثانیا در صورت خروج از برجام این آمریکاست که ضرر می‌کند و این اقدام دیوانه‌‌وار ترامپ موجبات نابودی امپراطوری پوشالی ایالات متحده آمریکا را فراهم خواهد کرد.
 

 
قاضی‌‌پور تشریح کرد: ما رهبری داریم که ضمن ولی فقیه بودن مرجع عالی‌قدر و مقتدر شیعیان جهان نیز هست، ایشان با تدابیری که تا کنون داشته‌اند موجب شده‌‌اند تا نه تنها شیعیان بلکه سایر مذاهب اسلامی نیز عزتمندانه زندگی کنند، از نظر ایشان تولید و اشاعه سلاح‌‌های اتمی حرام شرعی بوده و حکم‌‌شان برای ما فصل الخطاب است؛ خروج از امر و حکم ایشان نیز حرام شرعی می‌‌باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به رفتارهای دولتمردان آمریکا بیان داشت: ترامپ و سایر رؤسای جمهور آمریکا بر اساس گزارشات سراسر کذب منافقین تصمیم گرفتند تا ایران را تحت فشار قرار دهند، همانطور که منافقین باعث نابودی صدام جنایتکار شدند، ترامپ هم با طناب منافقین در قعر چاه خواهد افتاد.

وی تاکید کرد: خلیج فارس همیشه خلیج فارس بوده و در کتب و نقشه‌‌های چند صد هزار ساله نیر بدین نام بوده است، پس زیاده گویی‌‌های دولتمردان آمریکا نشانه دیوانه وار سخن گفتن آنها و پوشالی بودن قدرت‌‌شان است.

قاضی پور با اشاره به عملکرد دستگاه دیپلماسی، توضیح داد: ما ظریف را فردی انقلابی نمی‌دانیم زیرا رفتار و کردار وی در طول این مدت نشان‌‌گر فردی بود که به فکر تعامل با آمریکاست، وی در اکثر دیدارهایش با لبخند و رویی گشاده کری را ملاقات می‌کرد اما یک انقلابی در مواجه با شیطان لبخند نمی‌‌زند؛ از طرفی ظریف به اندازه‌‌ای به برجام خوش بین بود که ادعا داشت امضای جان کری بهترین و محکم ترین تضمین برای برجام است، در حالی که همین خوش بینی‌‌ها سبب شد تا ما هزینه‌‌های بسیاری را بپردازیم و آخر سر نتیجه هم نگیریم.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: طرح دو فوریتی مقابله با تهدیدات و زیاده خواهی‌های آمریکا که توسط کمیسیون امنیت ملی مجلس تدوین و در صحن علنی به تصویب نمایندگان رسید را پیگیر هستیم که اجرا شود، البته انتظار داریم تا دولت هم هماهنگ با همه ارگان‌‌های نظام موضع قاطع و مشخصی داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پذیرایی هم در جلسه گلابی باشد