شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱
مادر محسن یگانه عنوان کرد

ماجرای شهادت پدر محسن یگانه در والفجر ۸

سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 554204
همسر شهید محمدرضا یگانه که مادر محسن یگانه خواننده موسیقی پاپ است، در گفت‌وگو با علی ضیاء سخنان جالبی درباره نحوه شهادت همسرش توضیح داد.
ماجرای شهادت پدر محسن یگانه در والفجر ۸
به گزارش جهان نيوز؛ سیدعلی ضیاء عصر سه شنبه چهارم مهر ماه میزبان «رویا یزدان پناه» مادر محسن یگانه خواننده موسیقی پاپ و همسر شهید محمدرضا یگانه در برنامه «فرمول یک» بود.
 
یزدان پناه در ابتدای این برنامه با اشاره به اینکه در زمان شهادت همسرش ۲۱ سال داشته است، در این باره که چطور راضی شده همسرش به جبهه برود، اظهار کرد: فضای آن زمان به گونه ای بود که هر کسی در هر شرایطی باید این پیش بینی را می کرد. کسی نمی توانست بگوید من فرای جامعه در یک گوشه می ایستم و با جنگ کاری ندارم. جنگ با تمام ریشه ها و برگها و ساقه های جامعه ما را درگیر کرده بود. من سه فرزند داشتم اما آن کس که تو را شناخت جان را چه کند فرزند و عیال و خانمان را چه کند، دیوانه کنی هر دو جهانش بخشی دیوانه تو هر دو جهان را چه کند… آن زمان مسائلی چون فرزند و همسر جوان داشتن بیرنگ بود و رنگ، رنگ فرمان امام (ره) بود. زمان جنگ همبستگی و شهادت و ایثار بسیار زیادی در جامعه مان حاکم بود.
 
وی افزود: به همسر شهید حججی رشک می برم که در شرایط خیلی بهتری از شرایط آن زمان ما با همسرش به توافق رسید که او برود و جان خود را فدا کند. من شهید حججی ها را ستایش می کنم و به همسر آنها بابت انتخاب سختشان تبریک می گویم. جوانان امروز با عشقی حسینی که در دل دارند، با موجی از فرهنگ هایی که از بیرون وارد می شود همچون پیامهای ماهواره روبرو هستند و جنگ درونی در آنها شکل گرفته است.
 
این مدرس دانشگاه ادامه داد: من شرایط سختی داشتم. سه فرزند داشتم که دلم می خواست بنا به فرمایش امام از آنها انسان بسازم، انسان هایی که برای جامعه مفید باشند، انسان هایی که نه اینکه بخواهم شعاری بگویم راه پدرشان را ادامه بدهند بلکه افرادی که راه انسان ها را ادامه بدهند و انسانی زندگی کنند.
 
یزدان پناه در این خصوص گفت: ۲۳ اسفند ۶۴ در والفجر ۸ پدرش به شهادت رسید و سال تحویل تشییع پیکر او بود. این یک هفته نمی توانم بگویم یک نوستالژی، چون این واژه خیلی غریب است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش درباره شهدای مدافع حرم، بیان کرد: این تقارن ها خیلی کم پیش می آید، هفته دفاع مقدس، محسن حججی و حسین (ع). مدافع حرمی که از حرم حضرت زینب (س) در بیرون مرزها دفاع کرده است. تاریخ تصویر مشابه این شهید با چهره باصلابت در کنار جلادش را کمتر تجربه کرده است. باید به خود ببالیم که چنین همسرانی داریم که شوهرانشان شهید حججی ها هستند.
 
«فرمول یک» با اجرای سیدعلی ضیاء به تهیه کنندگی افشین حسین خانی، در نیمه دوم سال شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷ تا ۱۸ از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسنت