چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
فرمانده نیروی زمینی سپاه:

امنیت مرز‌ها نیاز مشترک ایران و عراق است

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب: 553975
سردار پاکپور امنیت مرز‌ها را نیاز مشترک ایران و عراق دانست و گفت: رزمایش مشترک نیرو‌های مسلح ایران و عراق با هدف حصول اطمینان از امنیت مرز‌های مشترک در حال انجام است.
امنیت مرز‌ها نیاز مشترک ایران و عراق است
به گزارش جهان نيوز، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در حاشیه برگزاری رزمایش مشترک نیرو‌های مسلح ایران و عراق که با نام " اقتدار " در مناطق مرزی غرب و شمال غرب کشور آغاز شده است، اظهار داشت: برقراری امنیت پایدار و مطمئن در شرایط کنونی که نظام سلطه و صهیونیسم در پی ناامن سازی منطقه برای پیشبرد اهداف شوم خود هستند، از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: دو کشور ایران و عراق با داشتن دشمنان مشترک، تضمین امنیت مرز‌های طولانی خود برابر تهدیدات را نیازی دائمی و مشترک دانسته و در این راستا برگزاری رزمایش اقتدار در دستور کار نیرو‌های مسلح دو کشور قرار گرفت.
سردار پاکپور با اشاره به حضور یگان‌های زرهی، توپخانه، پیاده و نیز پهپاد‌ها و بالگرد‌های نیروی زمینی سپاه در این رزمایش مشترک که با شرکت یگان‌هایی از ارتش عراق درشمال غرب کشور و مناطق مرزی استان‌های کردستان و آذربایجان غربی آغاز شده است، تصریح کرد: امنیت مرز‌ها همواره مورد تاکید جدی نیرو‌های مسلح دو کشور بوده و در حین برگزاری این رزمایش تمرینات مشترکی برای اطمینان بخشی از امنیت مرز‌ها طراحی شده است که به اجرا در خواهد آمد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران سیاست ثابتی در خصوص امنیت مرز‌های خود در کشور دنبال می‌کند که عبارت از مشارکت دادن مردم و ساکنین مناطق مرزی در عرصه امنیت است.
 
سردار پاکپور مشارکت مردم در امنیت مناطق مرزی و نفوذ ناپذیرسازی مرز‌ها را راهبرد عملیاتی موفق نیروی زمینی سپاه طی سال‌های اخیر توصیف کرد و افزود:این موضوع هم در مناطق جنوب شرق و هم در شمال غرب و در هر منطقه‌ای که این نیرو در آن ماموریت دارد مورد تاکید است.
فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان امنیت مرز‌ها را خواست و نیاز مشترک ایران و همسایگان از جمله عراق دانست و تاکید کرد: استمرار اشراف و تسلط اطلاعاتی بر تحولات مناطق مرزی و پیرامونی از برنامه‌های عملیاتی پیوسته نیروی زمینی سپاه بوده و تمرین اتصال شبکه اطلاعاتی مردمی و نظامی و امنیتی به یکدیگر در رزمایش‌ها و از جمله در این رزمایش مشترک مورد نظر قرار دارد.

منبع:سپاه نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *