کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طارمی - پرسپولیس؛ بار کجی که به منزل نرسید

1 مهر 1396 ساعت 10:10

در حالی که مدیران پرسپولیس مدعی بودند در پرونده طارمی و ریزه اسپور خطری این باشگاه را تهدید نمیکند اما امروز تیم پر طرفدار تهرانی از نقل‌ و انتقالات محروم شده است.


به گزارش جهان نیوز؛ اوایل تیر ماه سال ٩٥ روزهای خاصی برای مهدی طارمی بود. او که قرارداش با باشگاه پرسپولیس به اتمام رسیده بود به همراه رامین رضاییان سر از ترکیه در آورد تا هشتم تیر ماه همان سال با عقد قرارداد رسمی به باشگاه ریزه‌ ‌اسپور ترکیه بپیوندد. اما طولی نکشید که مهاجم پرسپولیس از انعقاد قرارداد با این باشگاه پشیمان شد و خواستار بازگشت به جمع شاگردان برانکو شد. البته جوان بوشهری فوتبال ایران که چند روزی هم در تمرینات باشگاه ترکیه‌ای حاضر شده بود، نمی‌دانست برای جدایی از این باشگاه باید رسما قراردادش را فسخ کند و سپس به تهران بیایید. شاید هم "دوستان" مشاور به او اطلاعات غلط دادند تا خود به سودی بیشتر برسند.
 
طارمی آن روزها پس از تماس تلفنی با طاهری  وقتی مطمئن شد که می‌تواند ‏دوباره پیراهن پرسپولیس را بر تن کند، ناگهان و بدون این که مذاکراتی با باشگاه ترکیه‌ای برای فسخ قرارداد انجام دهد به تهران بازگشت تا پس از جلساتی ٢٨ تیر ماه به هیات فوتبال استان تهران برود و قرارداد دو ساله‌ای با باشگاه پرسپولیس به ثبت برساند.

در همان مقطع خیلی‌ها نگران وضعیت این بازیکن و البته باشگاه پرسپولیس بودند چون می‌دانستند در صورت شکایت باشگاه ترکیه‌ای، هم پرسپولیس و هم طارمی محروم خواهند شد اما علی اکبر طاهری که در آن مقطع با عنوان سرپرست، باشگاه را اداره می‌کرد در مصاحبه‌ای با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس که در تاریخ ٢٧ تیر ماه منتشر شد درباره ادامه بحث‌های حقوقی و اقدامات احتمالی باشگاه ترکیه‌ای برای دریافت خسارت عنوان کرد: "اگر جریمه‌ای در کار باشد قطعا باشگاه تعهدی نسبت به پرداخت آن ندارد چون پرسپولیس در این ارتباط قصوری نداشته است. خود بازیکن با این شرایط روبه‌رو خواهد بود ولی قطعا باشگاه پرسپولیس تمام تلاش خود را برای حمایت به کار می‌گیرد تا کمترین آسیب به بازیکن وارد شود."

در حالی این صحبت‌ها از سوی طاهری مطرح شد که تنها چند ساعت بعد از انتشار این مصاحبه یکی از سایت‌های ترکیه‌ای با اعلام خبر شکایت باشگاه ریزه‌اسپور عنوان کرد: "دلیل اصلی که طارمی از تصمیم خود برگشته این بوده است که هواداران پرسپولیس، او و خانواده‌اش را در ایران تهدید کرده‌اند و همین باعث شده این مهاجم ۲۳ ساله ملی‌پوش از تصمیم خود برگردد و با وجود امضای قرارداد با ریزه‌اسپور از حضور در اردوی اتریش سر باز بزند و راهی پرسپولیس شود. در واقع کمپینی که هواداران پرسپولیس ایجاد کردند باعث شد طارمی به لیگ ایران برگردد. این اتفاق در حالی افتاده است که خیلی از هواداران پرسپولیس بعد از حضور طارمی در لیگ ترکیه پیام‌های توهین‌آمیز و تهدید کننده‌ای را به سایت این باشگاه ارسال کردند. در نهایت فشارهای موجود در ایران باعث شد طارمی صبح زود تصمیم بگیرد به لیگ ایران بازگردد. باشگاه ریزه‌اسپور که از این اتفاقات آگاه شده است، اقدام به شکایت از این بازیکن به فیفا خواهد کرد که باعث خواهد شد طارمی محروم شود."

بعد از انتشار این خبر باز هم علی اکبر طاهری در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایسنا که ١٢ مرداد ٩٥ منتشر شد عنوان کرد: اگر باشگاه ریزه‌اسپور از مهدی طارمی و رامین رضاییان شکایت کند، تهدیدی برای باشگاه پرسپولیس وجود ندارد و این شکایت مربوط به این دو بازیکن است.

رامین رضاییان اکنون در بلژیک بازی می‌کند و آن طور که مشخص است، شکایتی از سوی باشگاه ترکیه‌ای علیه او مطرح نشده است؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که رضاییان با باشگاه ریزه‌اسپور کاملا توفق کرده و بعد، قراردادش را فسخ کرده است در حالی که دوست و هم تیمی‌اش مهدی طارمی از این کار سرباز زده است. این که چطور مساله به این روشنی و سادگی، از سوی طارمی و وکیلش رعایت نشده بسیار جای سوال دارد.

این که سرپرست باشگاه پرسپولیس در آن مقطع با قاطعیت صحبت از مقصر نبودن باشگاه مطرح می‌کرد جالب است چرا که امروز باشگاه پرسپولیس به خاطر عقد قرارداد با طارمی - که با باشگاه ترکیه‌ای قرارداد داشته - از دو پنجره نقل‌ و انتقالات محروم شده است. 

پس از گذشت مدتی از این مصاحبه‌ها باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که باشگاه ترکیه‌ای از طارمی شکایت کرده و باشگاه پیگیر موضوع است. همان زمان هم وقتی با وکیل مهدی طارمی که موضوع را پیگیری می‌کرد تماس می‌گرفتیم عنوان می‌کرد "خطری نظیر محرومیت متوجه مهدی نیست چون مدارک و مستنداتی ارائه شده و فیفا به سود مهاجم پرسپولیس رای خواهد داد."

در فوتبال ایران همیشه این گونه است که وقتی صحبت از شکایت می‌شود مسئولان مربوطه موضوع را کم اهمیت جلوه می‌دهند و در خوشبینانه‌ترین حالت می‌گویند پیگیر مساله‌اند اما در نهایت حکمی علیه فوتبال ایران صادر می‌شود. حالا باشگاه پرسپولیس - که قرار بود خطری تهدیدش نکند - از دو پنجره نقل‌ و انتقالاتی زمستاتی و همین طور تابستانی سال آینده محروم است و طارمی هم نمی‌تواند چهار ماه برای این تیم بازی کند و البته باید  ۷۸۹.۵۰۰ یورو ( بیش از ٣ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان) هم به عنوان جریمه پرداخت کند.

کار باشگاه پرسپولیس مصداق ضرب المثلی است که می‌گوید بار کج به منزل نمی‌رسد. مدیران این باشگاه و البته مهدی طارمی به همراه وکیلش از همان ابتدا بار را کج گذاشتند تا حالا با جریمه سنگین و محرومیت مواجه شوند. شاید اگر مدیران باشگاه و وکیل مهدی طارمی به جای ساده جلوه دادن موضوع به دنبال حل مساله و توافق با باشگاه ریزه‌اسپور بودند امروز و در این مقطع حساس شاهد صدور چنین رایی علیه تیم پر طرفدار تهرانی نبودیم.
تیمی که سودای قهرمانی آسیا در سر دارد حالا علاوه بر نبود مهاجمش در بازی‌های حساس پیش رو باید دو پنجره نقل‌ و انتقالات را هم بدون جذب بازیکن به پایان ببرد. با این وجود باید دید مدیران باشگاه چه پاسخی برای افکار عمومی خواهند داشت.
۲۷ تیر ماه ۹۵، در یادداشت "چرا طارمی رفت و برگشت؟" در ایسنا، نوشتیم: "هر چه بود، ستاره سرخ خیلی زود از راه اشتباه برگشت و آینده فوتبالش را نجات داد. این بار پشیمانی برای طارمی سود داشت، اما او باید بداند که همیشه نمی‌تواند تصمیم‌های اشتباه و بدون پشتوانه عقلی بگیرد و مطمئن باشد که کسی مثل برانکو، آرام طبع و بی تفاوت خواهد بود که خیلی راحت چشم روی بی مهری‌اش ببیندد و او را ببخشد." اکنون با شکایتی که به نتیجه رسیده باید گفت، حالا دیگر پشیمانی برای طارمی سودی ندارد.
منبع: ایسنا


کد مطلب: 551752

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/551752/طارمی-پرسپولیس-بار-کجی-منزل-نرسید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com